NS server .com wijzigen zonder tussenkomst hostingbedrijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Sinds een aantal jaren neem ik bij een bedrijf webhosting en een aantal .nl domeinnamen af. Ik heb niet zelf voor dit bedrijf gekozen, maar na beëindiging van het vorige bedrijf ben ik hiernaar overgezet.

Afgelopen april heb ik nog een .com domeinnaam via hen geregistreerd. Voor deze domeinnaam had ik elders webhosting en ze hebben toen de ns-server instellingen naar de hostingpartij elders doorverwezen.

Vanaf 28 oktober neem ik geen diensten meer af van die andere partij (hosting zat gratis bij een VPS en ik heb de VPS opgezegd) en nu wil ik dat ze de ns-server instellingen weer terugzetten naar het hosting pakket wat ik bij hen afneem.

Probleem is echter dat ik geen contact met ze krijg. Ik heb 2 weken geleden een e-mail gestuurd en een week geleden nog een email (dit keer met een extra emailadres in de CC). Ook via social media (Facebook Messenger) reageren ze niet, het bericht is geeneens gelezen en bellen heeft ook geen zin, want ze pakken de telefoon niet op.

Is er een manier om op korte termijn zelf de ns-server van een .com domein aan te passen, terwijl ik mij rustig ga oriënteren op een andere bedrijf om diensten af te nemen?

Bestaat er zoiets als een waarborgfonds betteffende de .nl domeinen die ik afneem? Want toevallig heb ik afgelopen zomer alles al vooruit betaald..

[ Voor 0% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 25-10-2019 15:45 . Reden: Typo ]

Beste antwoord (via rens-br op 11-11-2019 20:43)

• F4T4L_3RR0R
Na meerdere pogingen geen contact gekregen, totdat ik een mail stuurde met daarin het verzoek voor het verstrekken van verhuistokens. Uiteindelijk ben ik met die codes snel verhuisd naar een andere partij.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:20

slaay

Natuurbeleven.com

Is de hostingpartij ook daadwerkelijk registrar van je .com domein? Zonee, kijk dan eens bij je whois informatie van je domein en neem contact met ze op. Mogelijk kunnen zij wat voor je betekenen.
En anders heb je misschien wat aan deze info: https://www.icann.org/news/announcement-2007-03-06-en

Wat betreft je .nl domeinnamen ben je je geld kwijt als de hoster failliet mocht gaan/zijn. Voor meer informatie mbt je .nl domeinnamen zie: https://www.sidn.nl/nl-domeinnaam/klacht-over-registrar

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Na meerdere pogingen geen contact gekregen, totdat ik een mail stuurde met daarin het verzoek voor het verstrekken van verhuistokens. Uiteindelijk ben ik met die codes snel verhuisd naar een andere partij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:19
Daarom is het ook verstandig om de verhuiscodes gewoon op te vragen als je nog goed contact hebt, je weet maar nooit wanneer je ze nodig zult hebben. Je wil dan niet afhankelijk zijn van een partij die de boel bewust/onbewust zit te frustreren. Heb de verhuiscode hier gewoon in m'n passwordmanager gezet.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 12-11-2019 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 14:39
ThinkPadd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:13:
Daarom is het ook verstandig om de verhuiscodes gewoon op te vragen als je nog goed contact hebt, je weet maar nooit wanneer je ze nodig zult hebben. Je wil dan niet afhankelijk zijn van een partij die de boel bewust/onbewust zit te frustreren. Heb de verhuiscode hier gewoon in m'n passwordmanager gezet.
Ze zijn alleen niet altijd eindeloos geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:19
pennywiser schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:16:
[...]

Ze zijn alleen niet altijd eindeloos geldig.
Dat is jammer, wist ik niet.
Pagina: 1