Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesish3d
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2023
Hi all,

Onlangs een nieuwe game PC in elkaar gezet met onder andere de Asus ROG Crosshair VIII Hero (Wi-Fi).

Alles gaat prima, alleen de Wi-Fi op het bord heeft extreem slecht bereik. Normaal open je daar geen topic over, maar het sterke signaal (op andere apparaten vol bereik) van mijn Ubiquity AP pakt hij mij naar net aan. Als ik verbonden ben valt de verbinding ook steeds weg.

Als ik een hotspot op mijn telefoon maak en op de PC leg, is ook het Wi-Fi signaal op z'n laagst (1 van 5 strepen). Voor een dergelijks prijs verwacht ik hier geen issues mee. Heeft iemand toevallig dezelfde ervaring?

Heb voor nu maar een Wi-Fi adapter gekocht van 20 euries, maar dat lijkt me niet de bedoeling....

bedankt alvast!

Beste antwoord (via Nemesish3d op 25-10-2019 15:42)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En zitten de antennes goed aangesloten? Wordt het signaal niet geblokkeerd door objecten?

offtopic:
"euries" :X

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Open deur: wat heb je zelf allemaal al geprobeerd voor ik aan kom met "zijn je drivers up to date?".

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En zitten de antennes goed aangesloten? Wordt het signaal niet geblokkeerd door objecten?

offtopic:
"euries" :X

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesish3d
br00ky schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:56:
Open deur: wat heb je zelf allemaal al geprobeerd voor ik aan kom met "zijn je drivers up to date?".
Heb de laatste Wi-Fi drivers van de Asus website geïnstalleerd. Geen verschil. Toen via Device Manager online zoeken naar nieuwe drivers. Daardoor werden ook nieuwe drivers geïnstalleerd, maar helaas hetzelfde probleem.
Room42 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:59:
Wi-Fi zit verwerkt in het moederbord, zou niet weten waar die gemonteerd zit. Lijkt me niet dat daar een fout zit, maar miscshien wel. Kijken of ik iets in de handleiding kan vinden over de locatie op het mobo.

De telefoon hotspot ligt letterlijk óp de kast, 10cm er vandaan.. Enige mogelijkheid dan is dat de zware kast van Fractal Design het signaal blokkeert, maar mag toch hopen van niet... Ik zal de zijkant er eens uithalen en m'n telefoon onderin de kast leggen ;)

- EDIT - Zojuist zijkant eruit gehaald en telefoon ín de kast gelegd. Signaal gaat van 1 naar 3 strepen (maar nog niet maximale 4). Ook mijn AP krijgt ineens 1 streepje erbij. Lijkt erop dat de behuizing een bunker is voor die Wi-Fi antenne.... :/

[ Voor 10% gewijzigd door Nemesish3d op 25-10-2019 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nemesish3d schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:29:
[...]

Wi-Fi zit verwerkt in het moederbord, zou niet weten waar die gemonteerd zit. Lijkt me niet dat daar een fout zit, maar miscshien wel. Kijken of ik iets in de handleiding kan vinden over de locatie op het mobo.
Achterop zitten twee schroefverbindingen. Daar kun je de antenne(s) op aansluiten. Word(t/en) die niet meegeleverd?
[...]

- EDIT - Zojuist zijkant eruit gehaald en telefoon ín de kast gelegd. Signaal gaat van 1 naar 3 strepen (maar nog niet maximale 4). Ook mijn AP krijgt ineens 1 streepje erbij. Lijkt erop dat de behuizing een bunker is voor die Wi-Fi antenne.... :/
Welke antenne? Wat denk je, dat ze een antenne op het moederbord monteren terwijl 99,9% van de moederborden in een metalen kast gebouwd wordt? :o Het kan, maar het lijkt me onwaarschijnlijk ;)

Juist, zie hieronder :)

[ Voor 39% gewijzigd door Room42 op 25-10-2019 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:51
[...]

Heb de laatste Wi-Fi drivers van de Asus website geïnstalleerd. Geen verschil. Toen via Device Manager online zoeken naar nieuwe drivers. Daardoor werden ook nieuwe drivers geïnstalleerd, maar helaas hetzelfde probleem.

[...]

De telefoon hotspot ligt letterlijk óp de kast, 10cm er vandaan.. Enige mogelijkheid dan is dat de zware kast van Fractal Design het signaal blokkeert, maar mag toch hopen van niet... Ik zal de zijkant er eens uithalen en m'n telefoon onderin de kast leggen ;)
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSf7U3ee9PNEZQjnOUWv3II7oJkeZO-abWGK0MCdtOYWCtCyDeF

Geen wonder dat je geen bereik hebt. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nemesish3d
Room42 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:31:
[...]

Achterop zitten twee schroefverbindingen. Daar kun je de antenne(s) op aansluiten. Word(t/en) die niet meegeleverd?

[...]

Welke antenne? Wat denk je, dat ze een antenne op het moederbord monteren terwijl 99,9% van de moederborden in een metalen kast gebouwd wordt? :o Het kan, maar het lijkt me onwaarschijnlijk ;)

Juist, zie hieronder :)
Mijn god zeg.... ik kan niet uitleggen in welke mate ik mij schaam. Nooit aan gedacht dat er echt een externe antenne zou zijn, in mobieltjes en laptops zijn deze ook "verstopt". Nooit bij stilgestaan dat zo'n dichte kast blocking kan zijn hahahaha. En inderdaad, in de doos zat nog een antenne die ik aan moest sluiten 8)7
NotSoSteady schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:32:
[...]

[Afbeelding]

Geen wonder dat je geen bereik hebt. :+
En dit topic gaat door als slechtste van de dag. Zit daar een prijs aan verbonden? :/ |:( |:( |:( |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Nemesish3d op 25-10-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Sssst. We zullen het er niet meer over hebben. ;)

Pagina: 1