IBRS/CCRI nummer en verzending via PostNL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
Hallo allemaal.

Bij een webwinkel waarvan het moederbedrijf in het verenigd koninkrijk bevindt heb ik een product gekocht dat ik in een week heb ontvangen. Helaas raakte het product na een dag al defect. Geen probleem, ik kon het terugsturen naar een adres in Nederland en kreeg een stickervel met daarom een IBRS/CCRI nummer. Hiermee zou ik het pakket kosteloos kunnen versturen.

Bij het postagentschap konden ze niets met het pakket, of ik moest betalen. Thuis gechat met het moederbedrijf en ik zou het pakket moeten kunnen afgeven. Vervolgens via Twitter de vraag gesteld aan post.nl. Zij konden me ook niet verder helpen. dus ben ik weer bij af.

Hieronder de sticker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?action=display_image&image_id=731138

Iemand een idee hoe ik dit pakketje kosteloos kan versturen?

Gr Pandit

[ Voor 6% gewijzigd door pandit op 25-10-2019 14:48 ]

Beste antwoord (via pandit op 26-10-2019 09:10)

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Waarschijnlijk is de retailer in kwestie niet bekend met het product, omdat het product niet zo vaak voorkomt. Ik heb zelf bij een postnl locatie gewerkt. Dit staat in de handleiding van de retailer. Die kan kiezen voor pakket versturen, dan de bestemming kiezen (land) en vervolgens ergens IBRS aanklikken.

Het is overigens fijner als webwinkels retouren doen met een ERS code, dan heb je de barcode e.d. al

ps: als retailer heb je ook een speciaal telefoonnummer om te bellen voor hulp, dus als het niet lukt zorg dan dat ze dit bellen.

[ Voor 13% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 26-10-2019 00:33 ]

Ps4/switch gamer

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24

Reptile209

- gers -

Die IBRS staat zelfs op de site van Postnl (onder internationaal antwoordnummer). Heb je een wat groter Postnl-punt in de buurt?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Edit: IBRS (‘International Business Reply Service’) is kennelijk een dienst voor envelop/postkaarten tot 50 gram.

@pandit Ik kan je afbeelding niet zien (link klopt niet en geen IMG tags) maar zo te lezen bij de Royal Mail gaat het om International Business Parcels Returns ?

https://www.royalmail.com...de-8-august-2019-1149.pdf

[ Voor 106% gewijzigd door Breezers op 25-10-2019 15:34 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Dat is snel... Nee, alleen een postagentschap bij een supermarkt. Vreemd dat de medewerkers van de twitterservice dit niet kenden. voorheen hebben ze me goed geholpen. Ik kan chatten met post.nl zie ik op de link van Breezers. Ga ik doen en laat de uitkomst hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:55
Je zou ook eens bij een business point langs kunnen gaan, als er eentje in de buurt zit. Hopelijk zijn de medewerkers dat wat meer op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Uiteindelijk contact gehad met de chatservice van postnl. IBRS is gewoon een internationaal antwoordnummer. Morgen weer proberen met dit verhaal. Wat een gedoe zeg.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Waarschijnlijk is de retailer in kwestie niet bekend met het product, omdat het product niet zo vaak voorkomt. Ik heb zelf bij een postnl locatie gewerkt. Dit staat in de handleiding van de retailer. Die kan kiezen voor pakket versturen, dan de bestemming kiezen (land) en vervolgens ergens IBRS aanklikken.

Het is overigens fijner als webwinkels retouren doen met een ERS code, dan heb je de barcode e.d. al

ps: als retailer heb je ook een speciaal telefoonnummer om te bellen voor hulp, dus als het niet lukt zorg dan dat ze dit bellen.

[ Voor 13% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 26-10-2019 00:33 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pandit
Zojuist was er iemand anders op het post.nl postagentschap en het pakketje werd moeiteloos in ontvangst genomen. Wat een gedoe. De dame gisteren was waarschijnlijk onvoldoende op de hoogte. dank voor het meedenken en info
Pagina: 1