Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:09

Moofnor

King of my castle

Topicstarter
Vanochtend tijdens het aanzetten van TV + receiver, besloot laatstgenoemde er spontaan mee op te houden. Betreft een oudje van Denon: AVR-1311
Receiver gaat aan, volgt een korte brom (kan niet met zekerheid zeggen of die uit de speakers of de receiver kwam), en daarna schiet de receiver in "protect" en sluit zichzelf af.

Bij opnieuw aanzetten, lijkt de receiver normaal te werken totdat normaal de klik klinkt van (volgens mij) de relais die de output naar de speakers schakelt. Deze klik volgt nu niet, in plaats daarvan gaat de stand-by ring rood knipperen, een teken dat de receiver in protection staat.

Alle kabels losgetrokken, stroom er minimaal een half uur vanaf gehad. Daarna opnieuw aangezet, zelfde probleem.
Toen de kap er maar af gehaald, maar kan zo op het oog niets zien waarvan ik gelijk denk dat het mis is.
Zekering lijkt nog goed te zijn, wat mij ook logisch lijkt gezien hij normaal start.

Ook, zoals aangegeven door Denon, de microprocessor gereset. Zelfde resultaat. Volgende optie is volgens die site om Denon te laten repareren, maar daar is deze wel ietwat oud voor. Heb hem in 2013 al 2e hands gekocht.

Mijn vraag:
Valt er nog iets te redden, en welke stappen kan ik zelf nog nemen? Ik weet niet waar te beginnen, meeste info omtrent de Protect modus gaat richting problemen in kabels/speakers, maar die liggen dus allemaal al los.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Denon AVR-1311

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Aan/uitzetten met/zonder kabels aangesloten
- Na 30 minuten zonder stroom opnieuw aangezet zonder kabels
- Kap er af, visuele inspectie

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Software matig ook een reset uitvoeren, deze komt van google dus check even of hij werkt/correct is:

Denon AVR 1311 Factory Reset
Turn off the power using the ON/STANDBY button.
Press ON/STANDBY while simultaneously pressing SURROUND MODE > and SURROUND MODE <
Once the display starts flashing at intervals of about 1 second, release the two buttons.

Hoop dat dit helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor

Moofnor

King of my castle

Topicstarter
@TheDude84 Bedankt voor het meedenken, maar dat is de microprocessor reset.
Gaf helaas geen ander resultaat, schiet nog steeds in de beveiliging.

Inmiddels de service manual gevonden, met een flowchart:
https://www.manualslib.co...391xp.html?page=32#manual

Als ik die volg (yes - no - no), kom ik uit op de volgende optie:
Check for damage in the power amplifier circuitry parts and replace any defective parts.
Visueel nog niets kunnen vinden. Volgens mij zit het versterker gedeelte ook onder de inputs board, die er nog niet uit gehaald. Volgende stap is op zoek naar een multimeter om hopelijk een defect onderdeel te vinden.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 23:15
Alle speakers afkoppelen en nog een keer proberen.
Nog steeds protect? dan is er inwendig iets stuk.
Kan een los contact zijn maar ook bijvoorbeeld een defecte eindtrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:10
Idd sowieso even proberen met niks aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1248170

Tja en in moderne recievers is het niet even een eind transistor vervangen, was het maar nog zo een feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 21:19
Dit klinkt verdacht veel als een rotte eindtrap. Zitten bij deze versterker de eindtrappen toevallig op een losse printplaat? Zo ja, dan kan je die printplaat eens los proberen te koppelen van de hoofdprintplaat en dan nogmaals de versterker aanzetten om te kijken wat er gebeurt.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor

Moofnor

King of my castle

Topicstarter
@ronnie vd @Jag : Dat had ik gelijk al gedaan, uitsluiten dat het in de speakers/aansluitingen zat. Helaas ook met alleen de stroomkabel hetzelfde probleem.

@Daam Zover mijn kennis gaat, zitten die verstopt onder 2 andere platen, maar dan wel vast op de mainboard. Inmiddels multimeter kunnen lenen, opzoek naar problemen :P

Pagina: 1