Vraag

Verwijderd

Topicstarter
De batterij van mijn Nokia smartphone ging leeg na 1 dag, zonder er veel mee te doen.
Dan verwijderde ik de sim-kaart om deze in een andere te gebruiken.
Nu is het probleem ineens verdwenen, ahoewel de smartphone nog altijd langs wifi internet doet, dus moet dit veroorzaakt zijn door een achtergrondproces dat de sim-kaart nodig heeft. Ik denk dan aan Whatsap.
Waarom zuigt whatsapp mijn batterij leeg? Of kan het toch nog een andere oorzaak hebben?

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-10-2019 17:20)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
het kan zijn dat je bijvoorbeeld slecht bereik hebt, en je mobiel daardoor telkens probeert te verbinden.
Ook kan het zijn dat apps zoals whatsapp, facebook etc nonstop proberen verbinding te maken met de server om zichzelf up to date te houden en notificaties snel te kunnen tonen.
Wanneer je de simkaart eruit trekt kan dit enkel als hij verbonden is met wifi. De telefoon hoeft dan in ieder geval niet meer te proberen te verbinden met de gewone zendmasten, fb en whatsapp blijven wel gewoon doorgaan, dus daaraan ligt het niet.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• 99ruud99
  • Nu online
het kan zijn dat je bijvoorbeeld slecht bereik hebt, en je mobiel daardoor telkens probeert te verbinden.
Ook kan het zijn dat apps zoals whatsapp, facebook etc nonstop proberen verbinding te maken met de server om zichzelf up to date te houden en notificaties snel te kunnen tonen.
Wanneer je de simkaart eruit trekt kan dit enkel als hij verbonden is met wifi. De telefoon hoeft dan in ieder geval niet meer te proberen te verbinden met de gewone zendmasten, fb en whatsapp blijven wel gewoon doorgaan, dus daaraan ligt het niet.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus willen toevoegen welk toestel je precies hebt, welke provider en welke Android-versie erop draait?

Verder vind ik je conclusie nogal overhaast. Waarom zou dit iets met WhatsApp te maken hebben?

Verwijderd

Topicstarter
aan 99ruud99, je vermeld het volgende:
"Wanneer je de simkaart eruit trekt kan dit enkel als hij verbonden is met wifi."
Ik dacht dat whatsapp enkel werkte met een sim-kaart (dus een gsm-nr) Klopt dit dan niet?

• 99ruud99
  • Nu online
Whatsapp is inderdaad gekoppeld aan de simkaart, maar enkel voor het activeren. Althans, dat was het de laatste keer dat ik het geprobeerd heb (is al bijna jaar geleden). Mijn vriendin gebruikt haar Belgische nummer nog steeds voor whatsapp, ondanks dat ze tegenwoordig voornamelijk haar NL simkaart gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Nu herinner ik mij dat ik whatsapp ook echt verwijderd heb (de volledige app).
Dus ik kan dit niet meer testen, maar je zal wel gelijk hebben. Ik had er geen idee van dat whatsapp zou blijven werken zonder simkaart.
Bedankt voor je hulp.
Pagina: 1