Hallo mensen,
Gister heb ik een game pc in elkaar gezet. Alles doet het behalve de case fans, die draaien niet. De RGB verlichting doet het wel van de fans. De fans gaan wel draaien als ik de fans al een heel klein zetje geef. Ik heb hem een paar keer achter elkaar aan en uit gezet en heel soms draaid 1 fan uit zichzelf wel, dat is wel steeds dezelfde fan. In de bios heb ik gekeken of het komt doordat de pc nog niet warm genoeg is, maar als ik aanvink dat alle fans op full moeten draaien gebeurd er alsnog niks (behalve dat mijn voeding harder gaat blazen).
Hardware
Case fans: Enermax 6 fan pack RGB.
Processor: Intel core I5 9600K
Videokaart: Nvidia Geforce RTX 2060 Super
Moederbord: MSI z390-a pro
Case: Corsair carbide SPEC-06 RGB
Opslag: Samsung 970 Evo 1 TB m.2 nvme ssd
Geheugen: Corsair vengeance LPX DDR4 3600 MHz CL18
Processor cooler: NZXT Kraken m22 120mm.
Voeding: Corsair RM850 2019 edition.
Ik heb veel forums gelezen met mensen waarvan de casefans het ook niet doen. Maar ben met die informatie niet veel verder gekomen. Vandaar deze vraag want ik kom er niet uit.
Alvast bedankt voor de hulp!
Stan
Gister heb ik een game pc in elkaar gezet. Alles doet het behalve de case fans, die draaien niet. De RGB verlichting doet het wel van de fans. De fans gaan wel draaien als ik de fans al een heel klein zetje geef. Ik heb hem een paar keer achter elkaar aan en uit gezet en heel soms draaid 1 fan uit zichzelf wel, dat is wel steeds dezelfde fan. In de bios heb ik gekeken of het komt doordat de pc nog niet warm genoeg is, maar als ik aanvink dat alle fans op full moeten draaien gebeurd er alsnog niks (behalve dat mijn voeding harder gaat blazen).
Hardware
Case fans: Enermax 6 fan pack RGB.
Processor: Intel core I5 9600K
Videokaart: Nvidia Geforce RTX 2060 Super
Moederbord: MSI z390-a pro
Case: Corsair carbide SPEC-06 RGB
Opslag: Samsung 970 Evo 1 TB m.2 nvme ssd
Geheugen: Corsair vengeance LPX DDR4 3600 MHz CL18
Processor cooler: NZXT Kraken m22 120mm.
Voeding: Corsair RM850 2019 edition.
Ik heb veel forums gelezen met mensen waarvan de casefans het ook niet doen. Maar ben met die informatie niet veel verder gekomen. Vandaar deze vraag want ik kom er niet uit.
Alvast bedankt voor de hulp!
Stan