Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-02 11:18
Ik heb een Raspberry pi 4 (4gig) en heb daarop op Raspbian geinstalleerd. ik wil via chromium ziggo go en netflix kijken maar dit gaat door een DRM beperking.

ik gebruik nu Raspbian (laatste versie) van https://www.raspberrypi.org/downloads/raspbian/

ik weet dat er voor Raspbian een plugin moet instaleren voor de webbrowser chromium om zo widevine te kunnen gebruiken.. maar ook dat krijg ik niet voor elkaar!

mijn zoektocht naar andere oplossing loopt ook op niks uit.

ik kan op internet genoeg vinden om windows Lot Core op de raspberry 3b en + versie te zetten maar nog niks voor Raspberry pi 4.... dus dat krijg ik ook niet werkend.
ook android 9 instaleren is me nog niet gelukt omdat ook de image's niet geschikt zijn voor de pi 4!

wie heeft er ook zo'n project lopen en heeft het voor elkaar om ziggo en netflix te laten werken?

ik ben benieuwd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is er een specifieke reden om Chromium te eisen? Want vziw zal Chromium het niet zomaar doen met ZiggoGo. Firefox daarentegen zal het prima doen. Chrome heeft ook een aardige kans te werken, want die heeft de DRM zaken in zich. Maar of die voor de ARM architectuur is weet ik niet (kan je zelf makkelijk vinden).

Ik ben dus benieuwd waarom je de standaard vragen niet beantwoord toen je dit topic opende. Het template is er ook om jou te helpen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-02 11:18
ik eis niet specifiek chromium op. dat is wat ik nu voorhanden heb. chrome op raspberry pi heb ik nog niet gevonden! en daar is dus Chromium voor (is gebasseerd op chrome) kan je me een link geven?

Firefox heb ik ook geprobeerd werkt niet. zit met de zelfde DRM beperking. ik vraag of er iemand hier kennis van heeft en mij tips kan geven om mijn probleem op te lossen.

verder heb ik mijn inziens de template gewoon gevolgd.

Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zegt niet waar je zoektocht je zoal heen heeft geleid. Waar je daarbij op hebt gezocht e.d.

Nu ook, waarom doet Firefox het niet? Heb je de optie voor DRM content wel aan staan?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
_sTIMpie_ schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:16:
ik eis niet specifiek chromium op. dat is wat ik nu voorhanden heb. chrome op raspberry pi heb ik nog niet gevonden!
als ik google op "chrome raspberry pi" kom ik anders aardig wat bruikbare hits tegen. Die heb je dus allemaal nog niet bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41
Er is nu officiële ondersteuning van widevine in het Raspberry Pi OS.

Te installeren door:

sudo apt update

sudo apt full-upgrade

sudo apt install libwidevinecdm0

Bron: https://www.reddit.com/r/...d_more_official_widevine/

Alleen op mijn Pi 4 4 Gb onder Buster 32 bits met HD monitor is het net niet om aan te zien. De CPU staat aan 100% en toch stottert het beeld. Iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
@MariosCube het is handiger om je eigen topic aan te maken aangezien het om een nieuw onderwerp gaat (Widevine) en jouw systeem net iets anders is. Daarnaast is het een oud topic dus ik gooi er een slotje op. :)

edit: Na overleg weer open.

[ Voor 20% gewijzigd door g0tanks op 18-03-2021 18:46 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1