LSC Smart (Tuya)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaalen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-05 22:44
Ik zou graag een draadloze muurschakelaar (op batterijen) willen hebben voor mijn LSC Smart (TUYA, RTL8710BN-WR3) lampen. Action heeft ze niet en ik kan zo snel geen compatible alternatieven vinden.

Ik heb wel wel schakelaars gevonden, maar alleen inbouw.

Alvast bedankt voor de reacties!

[ Voor 22% gewijzigd door rbaalen op 25-10-2019 11:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-04 23:07
Werken die lampen op zigbee of niet, nee zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaalen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-05 22:44
Helaas niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:40
Ben bang dat deze er niet zijn. In theorie zou je natuurlijk een draadloze schakelaar van Philips kunnen nemen, deze koppelen aan een domotica systeem (bijvoorbeeld home-assistent) en vervolgens zogeheten automation maken. Als Philips schakelaar wordt ingedrukt ---> zet tuya lamp aan.

Het kan dus wel, maar via een omweg. De tyua lamp is wifi 2.4 ghz en Philips schakelaar zigbee. Je hebt dus een "hub" nodig zodat deze twee met elkaar kunnen communiceren (in dit geval dus home assistent)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 21:50
Of een zigbee2mqtt gateway in combinatie met de xiaomi wireless wall remote. Schakeling maken mbv nodered.

Deze combi staat namelijk op mijn to-do lijstje. :) ook in combinatie met een action plug of met sonoff

Edit: ik ging uit van de action plug trouwens die je kunt flashen met tasmota oid. Niet goed gelezen..

[ Voor 54% gewijzigd door S-te-fan op 27-10-2019 22:08 . Reden: Niet door dat 't om de lampen gaat... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:15

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Op aliexpres heb je vele soorten welke via tuya/smart life werken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

rbaalen schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:40:
Ik zou graag een draadloze muurschakelaar (op batterijen) willen hebben voor mijn LSC Smart (TUYA, RTL8710BN-WR3) lampen. Action heeft ze niet en ik kan zo snel geen compatible alternatieven vinden.

Je zou de LSC Smart Connect afstandsbediening aan de muur kunnen hangen met wat geknutsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:35

Frituurman

Mjam!

@rbaalen Ik ben ook naar zoiets op zoek en ben benieuwd of je al iets hebt gevonden. Via Ali heb ik wel dingen gevonden, maar die hebben ook een letterlijke switch die je in moet bouwen. De 'knop' is dan draadloos en heeft geen batterij nodig (kinetic). Maar heb nog niet zoiets gevonden als de draadloze afstandsbediening die bij de Action ligt.

Zoveel mensen, zoveel wensen. Het liefst had ik er dan nog eentje die ik in het afdekraampje van een AS500 van Jung zou kunnen plaatsen en hem dan linken aan alle lampen in de woonkamer. Maar goed, dat is helemaal een utopie. :)

Heb ook al een mailtje aan de importeur gewaagd.. Maar daar heb ik weinig hoop op.
Rde schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:53:
[...]

Je zou de LSC Smart Connect afstandsbediening aan de muur kunnen hangen met wat geknutsel.
*Dubbelzijdige tape*

[ Voor 15% gewijzigd door Frituurman op 03-12-2019 12:48 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:54
Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:02

Snuffel

Vroem!

Sterk onderbouwde post ook..... |:(

En om wat nuttigs toe te voegen: je zal inderdaad moeten gaan nadenken over hoe je dat wilt gaan oplossen, een out of the box oplossing is er volgens mij nog niet...

Home Assistant of dergelijke gaan opzetten is een mogelijkheid, en helemaal interessant als je meerdere zaken wilt gaan automatiseren.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdiver
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-06-2022
rbaalen schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:40:

Het LSC Smart Connect/ Tuya systeem werkt via een opdracht aan de cloud, welke via WiFi gegeven wordt.
Zowel de deurcontacten als PIR-schakelaars zijn bij de LSC-smaak van behoorlijke batterij-capaciteit voorzien ( 2x AAA, of 2X 23a 12v).
Een simpele dunne/kleine CR2032 knoopcel zal binnen de kortste keren leeg zijn.
De grotere batterijen maken een opplak muurschakelaar behoorlijk lomp groot.

Bij o.a. Amazon.DE zijn inbouwvarianten van oa MOES te koop welke drukknop EN schakelaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Vraag verplaatst naar hars73 in "Action - LSC connect - beveiliging inrichten"

[ Voor 87% gewijzigd door hars73 op 10-01-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:39
Is er een storing bij Tuya?
Sinds een uur geleden werkt niets meer.
Krijg melding netwerk fout.
Mijn wifi netwerk doet het verder prima.

[ Voor 17% gewijzigd door Artwido op 09-02-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1343698

Kan iemand mij helpen, heb meerdere lampen en 3 lampen hebben zelfde mac adres. Krijg dus steeds storing. Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@Anoniem: 1343698 Als ze in 1 netwerk zitten dan gaat dat nooit goed werken. Het MAC adres móét uniek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-04 17:28
Zelfde probleem hier helaas met tweemaal de E27 "White and color ambiance". Werken
dus slecht samen. Nergens is fysiek een serienummer of MAC te vinden aan de buitenzijde. Ik ga de leverancier contacteren maar denk dat het een gok wordt helaas.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De meeste van deze dingen komen bij de Action vandaan, misschien omruilen ?

• Artwido
Je kunt toch bij apparaatinfo zien welk Mac adres je lamp heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-04 17:28
Zeer zeker, echter omruilen in de winkel en er thuis achter komen dat het MAC-adres wederom hetzelfde is is wat demotiverend.

• Artwido
Ik heb twee switches (van de Action) die ik uit de app heb verwijdert.
Maar nu lukt opnieuw aanmelden van beide switches niet meer.
Hij komt niet verder dan scannen.
Iemand een tip?

- De telefoon waarmee ik aanmeld staat op 2.4g
- Ik heb meerdere malen gereset.
- de switch op verschillende plekken geprobeerd

[ Voor 26% gewijzigd door Artwido op 19-09-2020 10:00 ]

• DukeBox

DukeBox

Wat bedoel je precies met een switch ? Een remote of een wall plug ?

• Artwido
@DukeBox
Een stopcontact

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pe615HxM0BXl3DflhZV1adzIR9g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BA5xTtgdbureSoRH0fK7zdtq.jpg?f=user_large

• DukeBox

DukeBox

als je 2,4 en 5GHz netwerk beiden dezelfde naam hebben moet je of (tijdelijk) je 5GHz een andere naam geven of uitzetten. Meestal lukt het dan wel.

• Artwido
DukeBox schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:36:
als je 2,4 en 5GHz netwerk beiden dezelfde naam hebben moet je of (tijdelijk) je 5GHz een andere naam geven of uitzetten. Meestal lukt het dan wel.
Nee die hebben verschillende namen.
Heb ook nog een extra bedraad accespoint en die heeft ook twee verschillende verbindingen (2.4g en 5g) met ieder een unieke naam.

Ik heb wel eens lamp gereset en opnieuw aangemeld maar met deze twee slimme schakelaars lukt het niet meer.
Heel vreemd.

• dylan0806
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Hi Allemaal,

Weet iemand of er een Node-Red Pluginn is om LSC Smart Connect lampen aan te kunnen sturen?

Ik kwam deze tegen maar ben niet zo vergevorderd dat ik een App kan reverse engineren.
Pagina: 1