Toon posts:

Sandd dumpt brieven domweg op de trap of overloop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al bijna een jaar ben ik nu in een strijd verwikkeld met Sandd.

Hun bezorger weigert steevast om de bovenwoningen van post te voorzien dit zijn er een 10 - 20 tal in onze buurt. En gooit de post dus maar doodleuk op de overloop neer of beneden aan de trap. Ze zijn wettelijk gewoon verplicht om op de eerste verdieping hun post te bezorgen (tot 4 meter hoog) mijn voordeur met brievenbus zit er al sinds 1976 en voldoet ruimschoots aan deze wetgeving.

Het gaat echter ook gewoon om brieven van de belastingdienst met alle privacy gegevens die je maar kunt bedenken er in zeker omdat zakelijke post van de belastingdienst hier ook gewoon tussen zit.
Het is ook al meermaals gebeurt dat ik een aanmaning of herinnering brief kreeg doordat post stukken helemaal niet bezorgt worden door sandd.

Inmiddels ben ik ruim 15 klachten verder en behalve bedankt voor uw klacht we zetten het door naar de wijk coordinator doen ze er gewoon dus helemaal niets mee. Het zit me inmiddels zo hoog dat ik in staat ben om gewoon juridische stappen te gaan zetten het probleem is alleen dat ik geen idee heb bij wie ik terecht zou moeten. Belastingdienst maakt er een interne melding van en doet er ook niks mee. Politie heeft hier zover mij bekend niets mee te maken.

Wie heeft eerder met dit bijltje te maken gehad en hoe kan je hier wel echt wat tegen doen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-11 12:44

PcDealer

HP ftw \o/

Zoek eerst de Postwet op of het inderdaad daar in staat en of Sandd aan de Postwet gehouden is. Kijk of er een geschillencommissie is.
Heb je een Twitteraccount? https://twitter.com/Sandd_Webcare

Wat is er te vinden op de fora van Kassa of Radar?

[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 25-10-2019 11:33 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:27
HK reacties heeft de TS niks aan

[ Voor 91% gewijzigd door tweakduke op 25-10-2019 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:32:
Zoek eerst de Postwet op of het inderdaad daar in staat en of Sandd aan de Postwet gehouden is. Kijk of er een geschillencommissie is.
Heb je een Twitteraccount? https://twitter.com/Sandd_Webcare

Wat is er te vinden op de fora van Kassa of Radar?
Elk bedrijf dat aan de eisen van de Postwet 2009 voldoet mag in Nederland post bezorgen.

Die lijkt me duidelijk ;) er is gewoon een vergunning nodig om post te mogen bezorgen.

@vj_slof Denk niet dat ik hier elke keer tijd voor heb om de hele dag onder aan de trap te gaan zitten om te zien waar die het neer gooit en het dan terug te doen in zijn post tas :). Los daarvan zijn er al diverse brieven nooit aangekomen dus zou me niets verbazen dat die ze dan maar ergens anders dumpt

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:39
@Verwijderd wat wel nog werkt is melding maken van afval storten / sluikstorten.
Dit is hoe de politie normaal een krantenjongen aan kan pakken die zijn kranten in bosjes / bij 1 persoon dumpt.
Voor rest zou ik vooral aan politie loket melden dat post niet bezorgd wordt, enkel jammer dat enkel PostNL werkt met briefgeheim, en dus aan extra wetten is gebonden.
Sinds wanneer verstuurt de belastingdienst met Sandd trouwens?

-gramaticafout aangepast

[ Voor 3% gewijzigd door 99ruud99 op 25-10-2019 11:44 ]

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:27
99ruud99 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:42:
@Verwijderd
Sinds wanneer verstuurd de belastingdienst met Sandd trouwens?
Ja, dat doen ze. Vooral brieven van de toeslagen.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
@Verwijderd en als jij op je vrije dag nu eens wacht tot de postbezorger langs komt, achter hem aan loopt en alle post van je buurtgenoten(die blijkbaar gewoon open en bloot op straat ligt) oppakt en bij het dichtstbijzijnde Sandd distributiecentrum inlevert met de mededeling "deze brieven van 10 - 20 verschillende adressen vond ik gewoon open en bloot bij mij in de straat"*

Je kunt dit eventueel een paar keer herhalen en bijvoorbeeld een fotootje van de verzamelde post op de facebook of twitterpagina van Sandd plempen

*overleg deze actie eventueel even met je buurtgenoten die er ook flauw van zijn dat hun post gewoon op straat belandt

[ Voor 13% gewijzigd door ImNotnoa op 25-10-2019 11:50 ]

Try SCE to Aux

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

Elk bedrijf dat aan de eisen van de Postwet 2009 voldoet mag in Nederland post bezorgen.

Die lijkt me duidelijk ;) er is gewoon een vergunning nodig om post te mogen bezorgen.
Volgens mij kom jij hier met de vraag om hulp. Dan is het aan jou om aan te tonen dat je enig onderzoek hebt gedaan zodat we niet voor niets onze tijd inzetten. Een citaat dat Sandd daaraan voldoet lijkt mij prettig. Als ze gehouden zijn aan de Postwet, staat er wellicht ook wat in wat je helpt in je kruistocht, dus rechten en vooral plichten.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:20
PcDealer schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:48:
[...]

Volgens mij kom jij hier met de vraag om hulp. Dan is het aan jou om aan te tonen dat je enig onderzoek hebt gedaan zodat we niet voor niets onze tijd inzetten. Een citaat dat Sandd daaraan voldoet lijkt mij prettig. Als ze gehouden zijn aan de Postwet, staat er wellicht ook wat in wat je helpt in je kruistocht, dus rechten en vooral plichten.
Zullen we de TS ook even vragen te controleren of de zwaartekracht wel goed werkt bij hem, en of de brieven niet allemaal uit iedereens brievenbus zijn omhoog gevallen?
Lijkt me nogal onnodig om zulke overduidelijke dingen van de ts te vragen.

Verwijderd

Bel eens met je rechtsbijstand (als je deze hebt) over vervolg acties. En anders eens het juridisch loket.
Waarschijnlijk helpt een goed onderbouwde klachten brief met foto's een stuk beter dan "een klacht" (gok dat je deze via een web formulier of telefonisch doet).

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt in het verleden maar dan met PostNL, na een aangetekende (klachten) brief met het nodige bewijs was het opgelost. Kreeg zelfs nog een mooie excuus brief.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2019 12:02 ]

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:32
Probeer eens te achterhalen waar het lokale verdeelpunt zit zodat je contact kan opnemen met een leidinggevende. Webcare/klantenservice krijgt blijkbaar weinig gedaan. Zonder dat de betreffende bezorger wordt ontslagen gaat er weinig veranderen.

En misschien ook contact opnemen met de belastingdienst omdat je het vervelend vindt dat je hun post misloopt ;) één klacht zal weinig uitmaken maar als genoeg mensen klagen over de dienstverlening dan zou de Belastingdienst mogelijk, wellicht, per ongeluk een andere postbezorger kunnen kiezen voor het volgende contract.

En even een mooi 'dossier' aanleggen met alle klachten, datums, brieven en reacties daarop.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je hebt twee problemen, de eerste is dat sandd bij lange na niet voldoende bezorgers kan vinden. Nu zijn ze de laatste tijd best vaak negatief in het nieuws geweest qua onbezorgde of verdwenen post, maar heel snel ontslaan ze en bezorger niet, want dat geeft ze problemen met de planning.
Tweede probleem is dat ze vanaf december onder postnl vallen. Dat zorgt er vast nu al voor dat klachten niet of minder opgepakt worden, en straks zal de chaos helemaal compleet zijn (voor een tijdje).

Toch zal klagen, denk ik, de enige weg zijn. Misschien via social media om ze wat meer in het openbaar aan te spreken (inclusief foto's etc)?

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-11 10:14

LankHoar

Langharig tuig

Is het mogelijk om beneden toch maar een brievenbus te plaatsen? Ik snap dat dit minder gewenst is, maar wanneer ik moet kiezen tussen mijn post van beneden ophalen of post die zomaar ergens neer geplempt word/niet aankomt, dan wist ik het wel.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• ImNotnoa
  • Niet online
LankHoar schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:09:
Is het mogelijk om beneden toch maar een brievenbus te plaatsen? Ik snap dat dit minder gewenst is, maar wanneer ik moet kiezen tussen mijn post van beneden ophalen of post die zomaar ergens neer geplempt word/niet aankomt, dan wist ik het wel.
En als de bezorger besluit dat dat ook teveel moeite is ? Dan moet TS zijn post maar bij het distributiecentrum halen?

Er zijn afspraken gemaakt over hoe ver / hoog een brievenbus maximaal van de openbare weg geplaatst mag worden zodat postbezorgers relatief eenvoudig hun post kunnen bezorgen. Nu snap ik dat 10 trappen op en af geen feestje is, maar het voldoet schijnbaar aan die regels, die postbezorger moet gewoon minder lam zijn en de post bezorgen zoals het hoort

Try SCE to Aux

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-11 10:14

LankHoar

Langharig tuig

Imnoa schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:12:
[...]

En als de bezorger besluit dat dat ook teveel moeite is ? Dan moet TS zijn post maar bij het distributiecentrum halen?
Ik ga er niet mee akkoord dat je me woorden in de mond legt ;) Ik zie iemand die al langere tijd problemen heeft met het verkrijgen van zijn post, en een oplossing lijkt uit te blijven. Indien het plaatsen van een brievenbus beneden dit probleem oplost (nja, workaround), dan lijkt me dat een win voor hem. Dat staat los van het plaatje of hij al dan niet gelijk heeft. Dat er in de bus boven bezorgd moet worden staat buiten kijf, en dat de huidige gang van zaken niet tot een oplossing lijkt te leiden ook.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• ImNotnoa
  • Niet online
LankHoar schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:18:
[...]

Ik ga er niet mee akkoord dat je me woorden in de mond legt ;) Ik zie iemand die al langere tijd problemen heeft met het verkrijgen van zijn post, en een oplossing lijkt uit te blijven. Indien het plaatsen van een brievenbus beneden dit probleem oplost (nja, workaround), dan lijkt me dat een win voor hem. Dat staat los van het plaatje of hij al dan niet gelijk heeft. Dat er in de bus boven bezorgd moet worden staat buiten kijf, en dat de huidige gang van zaken niet tot een oplossing lijkt te leiden ook.
Ik leg geen woorden in je mond, ik schets gewoon een mogelijke situatie. Soms is klagen bij een klantenservice niet voldoende, maar dat wil niet zeggen dat alle opties meteen uitgeput zijn.

Zeker als het niet gaat om TS alleen maar nog een 10 tot 20 tal van zijn buren, als een brievenbus 100 euro kost heb je het in totaal voor 1000 - 2000 euro aan kosten omdat een postbezorger te lui is om te doen waar hij voor betaald krijgt

Try SCE to Aux

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:48

slaay

Natuurbeleven.com

En wat zegt de Belastingdienst erover? Want zij betalen Sandd om post op correcte wijze bij jou te bezorgen.
Of andere bedrijven die post via Sandd naar jou versturen?

Dich bis echt unne foëzen haas

• abel75
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:31
De postwet waarom het allemaal draait:
https://wetten.overheid.n...10-12#Hoofdstuk2_Artikel5

Ik zie geen verplichting op de eerste verdieping te bezorgen en ook die 4 meter zie ik ook niet terug

• TeraMod
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-05-2024

TeraMod

Cloud Enablement Desk

abel75 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:27:
De postwet waarom het allemaal draait:
https://wetten.overheid.n...10-12#Hoofdstuk2_Artikel5

Ik zie geen verplichting op de eerste verdieping te bezorgen en ook die 4 meter zie ik ook niet terug
Ik kan 4 inderdaad niet vinden, wel 2,5.
Behoudens gevallen als bedoeld in het vijfde lid, onderdeel a, is het niveau waarop de brievenbussen worden bediend gelegen op niet meer dan 2,5 meter boven of beneden het wegdek.
Hoewel dat wordt geplaatst in het licht van flats zo te zien.

Foutieve interpretatie :) Dank @PcDealer

[ Voor 4% gewijzigd door TeraMod op 25-10-2019 12:48 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TeraMod schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:30:
[...]

Ik kan 4 inderdaad niet vinden, wel 2,5.

[...]

Hoewel dat wordt geplaatst in het licht van flats zo te zien.
Juist niet "behoudens" flats.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:13
staat in die postwet dat de brievenbus max 10 meter van de weg mag zijn. wordt niet gespecificeerd of dat horizontaal verticaal of diagonaal is. brievenbus 10 meter recht boven de doorgaande weg te bereiken met een trappetje mag dus :+

• Flamesz
Uit artikel vijf lid vijf van die wet kan je inderdaad lezen dat in een flat alle brievenbussen bij elkaar bij de ingang geplaatst moeten worden, of bij elkaar op een verdieping die bereikbaar is met een lift.

De ts lijkt echter niet in een flat te wonen, maar in een bovenwoning, en dan komt lid zeven dus ter sprake, welke stelt dat de brievenbus niet meer dan 2,5 meter boven het wegdek geplaatst mag zijn.

Aannemende dat een normale verdieping + vloer iets meer dan 2,5 meter hoog is zal de TS zijn brievenbus dus inderdaad te hoog zijn geplaatst, en is deze dus niet conform de postwet.

Het is dus aan de ts, of zijn huisbaas, gebouwbeheerder, vereniging van eigenaren of welke verantwoordelijke dan ook om op de begane grond een postbus te verzorgen.

Dit komt ook overeen met mijn woonwijk, waar een heleboel bovenwoningen zijn, die allemaal sinds jaar en dag op de begane grond een ingebouwde brievenbus hebben.

Uit artikel 20 blijkt dat als er geen geldige postbus is dat de postdienst de post als onbestelbaar moet aanmerken, en dus niet op de stoep pleuren.
Dat betekent dat de postbode dus ook fout zit wanneer hij je post op de trap aflevert.

[ Voor 21% gewijzigd door Flamesz op 25-10-2019 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
De brievenbus is gewoon aangelegd volgens het toen geldende bouw besluit en het gaat om de verdiepingvloer hoogte in dit document die zal binnen de 2,5 meter zijn gemeten vanaf het wegdek of we moet de afwatering van de putten mee gaan tellen dan zal het er omhangen. Zowel PostNL als Sandd klantenservice lezen deze regel overigens als 1 reguliere verdieping wat het dus ook gewoon betreft. Vanuit Sandd is eerder geschermd met de 4 meter regel die zij hanteren dat het nu dus blijkt 2,5m te zijn in de postwet oke maar daar valt het nog steeds binnen. Plafond hoogte is ca 230 en vloer dikte ca 20cm.

Een brievenbus beneden is los van het cosmetische verhaal ook niet heel handig daar de trap meteen begint dus dan moet je alsnog half de trap op om de brievenbus te bereiken. Er is geen vrije muur voor de opgang zelf aangezien daar de deur van de beneden buurman zit.

De belastingdienst zal contact opnemen met de betreffende afdeling (oftwel het wordt geregistreerd maar actie hoef je niet te verwachten. In nederland geldt nog steeds de regel dat post heilig is en altijd aan zou moeten komen en als het niet aankomt dat pech is voor de burger).

Doordat de bezorger de post op de overloop gooit hoor ik de trap niet of de brievenbus dus achter de bezorger aanrenner is ook vrij lastig zeker omdat die geen vaste tijden heeft en maar lijkt te bezorgen op wanneer het diegene uitkomt. Dat is prima maar daadwerkelijk iemand zien lopen voor sandd heb ik nog nooit in de wijk. Dus of ze zijn heel goed in camo kleuren en kleding :+

Ook de "leiding gevende" ben ik wel eens door gebeld met de vraag om de klacht te bespreken maar wat we ook doen het lijkt inderdaad gewoon niet te helpen.

Wat Fly-guy ook aangeeft lijkt het probleem te zijn dat ze te weinig bezorgers hebben dus maar genoegen nemen met slechte bezorging want beter iets bezorgd dan niets. Het grote probleem is alleen dat als je er niet 100% boven op zit je zomaar een incasso of wat dan ook op je dak hebt hangen ivm niet bezorgde of weggewaaide post.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:39
[b]mrveenie in "Sandd dumpt brieven gewoon doodweg op de trap of overloop" Plafond hoogte is ca 230 en vloer dikte ca 20cm.
brievenbus zit ook minimaal op kniehoogte, dus tel daar maar weer 50 cm bovenop. Ik ken weinig huizen waar ze de post nog onder de deur door schuiven :)
Desalnietemin, niet netjes, geeft PostNL geen problemen? waarom niet?

• Flamesz
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:15:
De brievenbus is gewoon aangelegd volgens het toen geldende bouw besluit en het gaat om de verdiepingvloer hoogte in dit document die zal binnen de 2,5 meter zijn gemeten vanaf het wegdek of we moet de afwatering van de putten mee gaan tellen dan zal het er omhangen. Zowel PostNL als Sandd klantenservice lezen deze regel overigens als 1 reguliere verdieping wat het dus ook gewoon betreft. Vanuit Sandd is eerder geschermd met de 4 meter regel die zij hanteren dat het nu dus blijkt 2,5m te zijn in de postwet oke maar daar valt het nog steeds binnen. Plafond hoogte is ca 230 en vloer dikte ca 20cm.

Een brievenbus beneden is los van het cosmetische verhaal ook niet heel handig daar de trap meteen begint dus dan moet je alsnog half de trap op om de brievenbus te bereiken. Er is geen vrije muur voor de opgang zelf aangezien daar de deur van de beneden buurman zit.

De belastingdienst zal contact opnemen met de betreffende afdeling (oftwel het wordt geregistreerd maar actie hoef je niet te verwachten. In nederland geldt nog steeds de regel dat post heilig is en altijd aan zou moeten komen en als het niet aankomt dat pech is voor de burger).

Doordat de bezorger de post op de overloop gooit hoor ik de trap niet of de brievenbus dus achter de bezorger aanrenner is ook vrij lastig zeker omdat die geen vaste tijden heeft en maar lijkt te bezorgen op wanneer het diegene uitkomt. Dat is prima maar daadwerkelijk iemand zien lopen voor sandd heb ik nog nooit in de wijk. Dus of ze zijn heel goed in camo kleuren en kleding :+

Ook de "leiding gevende" ben ik wel eens door gebeld met de vraag om de klacht te bespreken maar wat we ook doen het lijkt inderdaad gewoon niet te helpen.

Wat Fly-guy ook aangeeft lijkt het probleem te zijn dat ze te weinig bezorgers hebben dus maar genoegen nemen met slechte bezorging want beter iets bezorgd dan niets. Het grote probleem is alleen dat als je er niet 100% boven op zit je zomaar een incasso of wat dan ook op je dak hebt hangen ivm niet bezorgde of weggewaaide post.
Sandd mag inderdaad ruimhartiger zijn dan de wetgeving vereist, en als uit jouw gesprek met de klantenservice blijkt dat dat zo is dan zal het wel zo zijn.
Ik kan er echter niks over vinden in de algemene voorwaarden van Sandd, heb je misschien ergens een bron van de voorwaarden die jij noemt? Dan komen we er misschien achter waarom/of de postbode het er niet mee eens is, of dat hij gewoon lui is en terecht gewezen moet worden.
99ruud99 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:19:
[...]

brievenbus zit ook minimaal op kniehoogte, dus tel daar maar weer 50 cm bovenop. Ik ken weinig huizen waar ze de post nog onder de deur door schuiven :)
Ah. als je "niveau waar op de brievenbus word bediend" leest als het niveau waar de postbode staat, en daar maximale hoogte van 1,8 meter boven dit niveau waarop de gleuf zich mag plaatsvinden op telt, kom je inderdaad op een 4 meter 30 als maximum hoogte voor een brievenbus. Dan is dat dus ook weer duidelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Flamesz op 25-10-2019 14:31 ]

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Lees ik dat nou goed in de wet. De brievenbus moet aan de openbare weg zitten waar "gedurende het gehele jaar onbelemmerd kan worden bereden door een motorvoertuig op meer dan twee wielen met een snelheid van ten minste 40 kilometer per uur;" Mogen post bezorgers harder als 30 in een woonwijk? of mogen ze geen post bezorgen in een woonwijk :+

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Titelfix doodweg > domweg :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
99ruud99 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:19:
[...]

250cm verdieping hoogte is niet brievenbus hoogte die mag op 110cm zitten :).
regeltechnisch voldoet de brievenbus dus gewoon aan de voorwaarden of ken jij brievenbussen die op 250cm hoog in een voordeur gemonteerd zitten? Dat is dan weer in strijd met hun andere artikel over hoogte brievenbus die maximaal 110cm mag bedragen.

@garriej
Dat zou een leuke zijn dan hoeven ze bijna nergens meer post te bezorgen :). Hoeveel huizen kan je met een auto tot aan de voordeur komen met 40km/h? :P Dat wil ik wel zien gebeuren 40km/h op de oprit denk dat er een hoop gevels sneuvelen dan aangezien de meeste pakket bezorgers van postnl de advies snelheid als minimum snelheid hanteren over het algemeen O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2019 15:42 ]

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Tja... SANDD... Ik snap het wel. Je kunt nog beter ergens slaaf worden, dan voor die slavendrijvers te gaan werken. Ze werken met een vergoeding per poststuk en je moet zelf sorteren. Met het sorteren alleen al ben je 2-3 uur bezig. Bezorgen neemt ook snel 3 uur in beslag ben je voor gemiddeld 12 euro 6 uur aan het werk.

Ik zou er dan ook lak aan hebben. Als ze me zo slecht behandelen, ga ik geen moeite doen. Overigens leuk detail. Iedereen kan bezorgen bij SANDD en krijgt zonder echte check belastingsbrieven, bankafschriften en weet ik wat thuis.

Ik heb vorige zomer de fout gemaakt om bij een partner van hen te gaan werken en kreeg iedere week wel belastingaanslagen e.d thuis van mensen.

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-11 16:18
Begin 2020 zou de Sandd post via de PostNL kanalen gaan moeten lopen. Dus of je veel moeite moet doen voor 2 maandjes is de vraag. Waarschijnlijk dat daarom Sandd zich ook niet zo druk maakt.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
hoi1234 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:59:
Tja... SANDD... Ik snap het wel. Je kunt nog beter ergens slaaf worden, dan voor die slavendrijvers te gaan werken. Ze werken met een vergoeding per poststuk en je moet zelf sorteren. Met het sorteren alleen al ben je 2-3 uur bezig. Bezorgen neemt ook snel 3 uur in beslag ben je voor gemiddeld 12 euro 6 uur aan het werk.

Ik zou er dan ook lak aan hebben. Als ze me zo slecht behandelen, ga ik geen moeite doen. Overigens leuk detail. Iedereen kan bezorgen bij SANDD en krijgt zonder echte check belastingsbrieven, bankafschriften en weet ik wat thuis.

Ik heb vorige zomer de fout gemaakt om bij een partner van hen te gaan werken en kreeg iedere week wel belastingaanslagen e.d thuis van mensen.
Ze werken al een tijdje met tijd, aantal stukken en aantal adressen.

Je krijgt een vergoeding voor de afstand die je loopt door je wijk, voor het aantal stuks en de tijd dat je aan het sorteren kwijt bent.
Daarnaast krijgt je boven een X aantal stuks in een herlaad vergoeding omdat ze er vanuit gaan dat die hoeveelheid niet in één keer mee kan.
Je kan zeker discussiëren over de vergoeding die ze bieden, maar 6 uur werk voor 12 euro klopt echt niet, tenzij je zelf extreem veel tijd neemt voor het sorteren of lopen.

Ook moeten ze tegenwoordig bezorgers in vaste dienst nemen, wat jouw praktijken al redelijk onmogelijk maakt. Straks worden ze overgenomen door Postnl wat de situatie helemaal anders maakt.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Fly-guy schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:23:
[...]
Ze werken al een tijdje met tijd, aantal stukken en aantal adressen.

Je krijgt een vergoeding voor de afstand die je loopt door je wijk, voor het aantal stuks en de tijd dat je aan het sorteren kwijt bent.
Daarnaast krijgt je boven een X aantal stuks in een herlaad vergoeding omdat ze er vanuit gaan dat die hoeveelheid niet in één keer mee kan.
Je kan zeker discussiëren over de vergoeding die ze bieden, maar 6 uur werk voor 12 euro klopt echt niet, tenzij je zelf extreem veel tijd neemt voor het sorteren of lopen.

Ook moeten ze tegenwoordig bezorgers in vaste dienst nemen, wat jouw praktijken al redelijk onmogelijk maakt. Straks worden ze overgenomen door Postnl wat de situatie helemaal anders maakt.
Vorig jaar zomer was het nog alleen met herlaad vergoeding, per adres en per poststuk.

Ik deed het sorteren trouwens vaak met z'n tweeën en het bezorgen soms ook. Maar voor een goed uurloon mag je er niet veel langer over doen dan 2 uur. PostNL rekent vaak ook 2-3 uur voor een wijk. Ik zal vast niet de snelste geweest zijn, maar als je bedenkt dat postNL ook 2-3 uur rekent zonder sorteren en ik vaak met een ander werkte, is het uurloon erg mager.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Blijf on-topic aub. De algemene werkwijze van Sandd staat hier niet ter discussie.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 15:38
Ik snap niet waarom je dit via Sandd speelt. De belastingdienst is een mooie om gewoon eens je beklag bij te doen. Wij hebben het ook gehad, nooit kregen we een aanmaning en opeens allerlei brieven van de belastingdienst: "herinnering, aanmaning, etc." Ook medische post kwam niet aan. Heb toen een onderzoek laten instellen. Daaruit is niets gekomen, maar alles kwam wel weer netjes aan.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-11 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

garriej schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:29:
Lees ik dat nou goed in de wet. De brievenbus moet aan de openbare weg zitten waar "gedurende het gehele jaar onbelemmerd kan worden bereden door een motorvoertuig op meer dan twee wielen met een snelheid van ten minste 40 kilometer per uur;" Mogen post bezorgers harder als 30 in een woonwijk? of mogen ze geen post bezorgen in een woonwijk :+
Die regeling is vervallen.
Het Besluit brievenbussen is geldig t/m 31-03-2009 en is vervangen door de Postwet 2009 waar zoiets niet in staat.

Oh, het staat tegenwoordig in de Postregeling 2009.

Maar je moet het anders lezen: naast een openbare weg zijn ook de wegen in punt 2 te zien als openbare weg.

[ Voor 25% gewijzigd door Maasluip op 28-10-2019 10:49 ]

Signatures zijn voor boomers.

• selena81
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
(overleden)
Klinkt als dat jij wel aan de regels voldoet (voor je brievenbus), maar de bezorger heeft geen zin om de trap op te lopen en Sandd boeit het te weinig.

Ik zou proberen de bezorger aan zijn jasje te trekken (als je hem toevallig een ziet) en klagen bij de klantenservice op social media (daar zijn bedrijven meer van onder de indruk dan onzichtbaar klagen via telefoon of email).
Maar ik betwijfel of het veel helpt: Sandd weet ook wel dat ze voor hun salarissen niet veel kunnen verwachten.

Ik snap trouwens niet dat je blijkbaar veel brieven van de belastingdienst mist: die krijg je toch ook via MijnOverheid?
Pagina: 1