nieuwe laminaatvloer, hoge plinten laten zitten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ha allemaal,

Ik heb een vraag over het laten zitten van hoge plinten bij het leggen van een nieuwe laminaatvloer. Onze huidige vloer is aan vervanging toe en we willen deze dan ook graag vervangen. Nu hebben wij vorig jaar, om de levensduur nog iets te verlengen hoge plinten laten plaatsen (achteraf niet zo handig, I know). Deze zijn 8 vm hoog en zitten gelijmd op glasvezelbehang. Nu willen we deze plinten graag laten zitten en de nieuwe laminaatvloer er als het ware onderschuiven.

Heeft iemand enig idee of dat mogelijk is?

Ik kom namelijk verschillende verhalen tegen en verschillende antwoorden, ze komen meestal uit op het oude laminaat onder de hoge plint laten zitten en een plakplint bij het nieuwe laminaat voor de hoge plint leggen, en dat wil ik liever niet...

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Ideaal zal het niet zijn met het leggen van nieuw laminaat. Immers, hoe ga je er in de hele ruimte voor zorgen dat je het laminaat onder de plinten krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45
Kliklaminaat moet je schuin erin klikken. Dat is bijzonder lastig wanneer je ook ergens onder moet schuiven (en dan zeker ook, zoals @Omni superens zegt, in de hele ruimte, want voor 1 of 2 wanden kun je nog wel eerst vastklikken en de planken daarna met een hamer/blok onder je plint kloppen, maar aan het andere uiteinde van je baan lukt dat dan niet omdat er geen schuifruimte over is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:47
Ik weet niet of het mogelijk is. Maar het blijft behelpen lijkt me. Dat je geen hoge plinten icm plakplinten wilt snap ik volkomen, vind die plakplinten er ook altijd een beetje armzalig uitzien.

Ikzelf had de plinten toch maar verwijderd. Misschien kun je ze aan de bovenkant met een scherp mes lossnijden van het glasvezelbehang om te voorkomen dat je dat kapot trekt en dan later plinten terugplaatsen die iets hoger zijn zodat ze het afgesneden deel afdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Aan de begin kant lukt het je misschien, maar uiteindelijk moet je ergens uitkomen en dan krijg je het er niet onder.

Met een scherp plamuurmes + eventueel warmtepistool krijg je die plinten er toch zo weer af? Daarna met een multitool die lijmresten van de muur slijpen en de plinten terugplakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:47

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Gaat nooit overal lukken, wat al gezegd is. Daarnaast moet je nieuwe laminaat en ondervloer exact even dik zijn als je vorige laminaat, anders krijg je ofwel een kier ofwel het past er niet onder. Conclusie: gaat hem niet worden. Laminaat ertegenaan en dan plakplint is de mooiste optie.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

@Gijsje22

Dat zal aan 1 kant dus prima gaan maar aan de andere kant zal je de plinten eraf moeten halen. Simpel even met een multitool erlangs gaan en later weer teruglijmen. Als je het een beetje voorzichtig doet zie je er niks meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:51

dr.lowtune

Deugt niet

Gijsje22 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:24:
Ha allemaal,

Ik heb een vraag over het laten zitten van hoge plinten bij het leggen van een nieuwe laminaatvloer. Onze huidige vloer is aan vervanging toe en we willen deze dan ook graag vervangen. Nu hebben wij vorig jaar, om de levensduur nog iets te verlengen hoge plinten laten plaatsen (achteraf niet zo handig, I know). Deze zijn 8 vm hoog en zitten gelijmd op glasvezelbehang. Nu willen we deze plinten graag laten zitten en de nieuwe laminaatvloer er als het ware onderschuiven.

Heeft iemand enig idee of dat mogelijk is?

Ik kom namelijk verschillende verhalen tegen en verschillende antwoorden, ze komen meestal uit op het oude laminaat onder de hoge plint laten zitten en een plakplint bij het nieuwe laminaat voor de hoge plint leggen, en dat wil ik liever niet...

Alvast bedankt voor de hulp!
Zoals eererder genoemd: snij de plinten los en haal ze er voorzichtig vanaf. Leg dan je vloer en plaats de plinten terug (een paar mm hoger, dan zie je er echt niks meer van).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ha, bedankt voor alle reacties! Dan gaan ze er toch vanaf :).
Pagina: 1