Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangu429
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-11-2022
Probleem
Wanneer een nieuwe tab geopend wordt in Edge of in Chrome dat wordt het beeld zwart. Niet dat van de nieuwe tab of de browser maar het complete scherm.
Het kan opgelost worden door de klep van de laptop te sluiten en die dan vervolgens weer te openen. Het beeld komt dan terug en er kan gewoon verder gesurft worden.

Geen problemen bij het gebruik van andere programma's. Ook niet tijdens het veranderen van een URL in een bestaande tab.
Het probleem is van de laatste weken (ik weet niet precies hoe lang want het is niet mijn eigen laptop). Daarvoor werkte het altijd normaal.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hardware acceleratie is uitgezet.
Extensions zijn uitgezet.
Beide hebben geen effect.

Norton draait als standaard en Roguekiller is nog eens extra uitgevoerd maar er zijn geen bijzonderheden gevonden.

Bij Power instellingen is ingesteld dat het sluiten van de klep niets doet.

In Chrome staat de nieuwe tab ingesteld op google.com en in Edge op bing.com. Die pagina's aanpassen had echter geen effect.

Systeem
HP Elitebook 8560, Core i5, 8 GB RAM, 500 GB HHD, Radeon HD 7400M
Windows 10 Pro 1903 NL

Vraag
Wat kan het precies zijn dat enkel en alleen het openen van een nieuwe tab in twee verschillende browsers tot een zwart beeld leidt?

linkse soep met rechtse ballen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-06 16:21
Drivers bijgewerkt via HP Support Assistant?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:57
En anders even kijken naar de laatste driver op AMD.com
Kijk ook even als je een nieuwe gebruiker aanmaakt op je laptop of deze dezelfde problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.I. Jane
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik had hetzelfde probleem met een Windows PC en ik heb het opgelost door bij Instellingen in de Edge browser op Systeem en prestaties te klikken en daar de toggle switch uit te zetten bij Hardwareversnelling indien beschikbaar.
Dan heb je de zwarte schermen niet meer als je een tabblad wilt openen.

[ Voor 0% gewijzigd door G.I. Jane op 11-01-2024 10:39 . Reden: Tekst aangepast ]