Topic kicks wanneer wel of niet wenselijk.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Naar mijn weten is GoT altijd een discussie forum geweest. Echter het probleem wat ik steeds vaker ondervind aan het reageren op topics waar langer dan een week of drie (gut feeling) niet op gereageerd is, waar het niet gewaardeerd wordt dat daar nog een reactie op komt . En dat vind ik raar omdat (online) discussies zelden rechtlijnig verlopen. Er kan best een lange tijd overheen kan gaan voordat er een keer gereageerd wordt.

Gezien de reglementen hier geen uitsluitsel geven in wat wenselijk is, ben ik wel benieuwd naar hoe jullie dit vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het hangt er van af. Als je na 3 weken een topic kickt met een "LOL" of "Ik ook" of iets anders dat niets toevoegt dan is 't onwenselijk. Heb je een substantiële bijdrage dan kick gerust een topic van een jaar oud. Het is niet heel zwart wit, maar zo'n melding met "pas op, dit topic is meer dan 2 weken oud" (o.i.d.) staat er dus met reden.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik verplaats even van sem naar LA.

Mijn mening: verschilt per onderwerp. Een tech vraag niet, die wereld verandert te snel en een nieuw topic kan ook. Een “politieke of filosofische” discussie kan IMHO lang courant blijven. En dan best een -goede- update kunnen krijgen. Met goed = veel meer dan “eens!”

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:09
Heb het gevoel dat dit topic is na aanleiding van een topic die na een kick gelijk ontspoort.
En is nou niet dat daar een paar weken geleden voor het laatst gereageerd was. ( eerder een jaar geleden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
corporalnl schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:19:
Heb het gevoel dat dit topic is na aanleiding van een topic die na een kick gelijk ontspoort.
En is nou niet dat daar een paar weken geleden voor het laatst gereageerd was. ( eerder een jaar geleden )
De periode maakt niet uit. Al komt het uit 2002 of vorige week. Principe blijft hetzelfde.

Dat het meer moet zijn dan 'lol' lijkt mij logisch. Wat ik alleen nog niet helder heb is wat jullie zien als een 'substantiëel waardevolle bijdrage' zien. Hoe moet ik dat zien in een filosofische of maatschappelijke discussie, afgezien van cijfers leveren?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2019 11:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik denk dat je niet alles in regeltjes moet (willen) gieten. Modwerk is ook fingerspitzengefühl. Een topickick is dus ook gewoon een beetje "common sense". Bij twijfel zal er, normaliter, gewoon gedoogd worden zolang de bijdrage niet om het topic te laten ontsporen geplaatst is o.i.d.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Het is imho zelden beter om een oud topic nieuw leven in te blazen ipv gewoon met die nieuwe bijdrage een nieuw topic te openen. En hoe ouder het topic en/of hoe langer geleden de laatste reactie, hoe minder waardevol het is om dat topic weer nieuw leven in te blazen (o.a. wegens grotere kans op een verouderde OP, grotere kans dat users niet meer aanwezig zijn op het forum en/of de reacties in het topic niet meer relevant zijn of verouderd, afgehandelde discussies die weer opgerakeld worden, etc). Maar regels opstellen over wanneer wel en wanneer niet lijkt me eerlijk gezegd niet zo zinnig; dat moet je gewoon aan de mods overlaten :P

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 25-10-2019 11:46 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik pleit niet voor meer regels, wel voor meer guidelines waardoor er juist meer begrip ontstaat voor een actie of reactie.

En nogmaals. Dit gaat niet alleen om één topic. Dit is wel vaker voor gekomen. Dat een topic ontspoort meer wordt gedaan dan het houden op handhaving, vind ik ook wat van. Maar daar gaat het voor mij in dit geval niet om.

Al is mijn topic kick als niet-waardevol gecategoriseerd en daarvoor is de topic gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

RobIII schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:28:
Ik denk dat je niet alles in regeltjes moet (willen) gieten. Modwerk is ook fingerspitzengefühl. Een topickick is dus ook gewoon een beetje "common sense". Bij twijfel zal er, normaliter, gewoon gedoogd worden zolang de bijdrage niet om het topic te laten ontsporen geplaatst is o.i.d.
En daarbij kan de originele kick soms helemaal nog niet zo slecht zijn, maar als dat weer allerlei gedoe oprakelt in een discussie die eerder ook al gevoelig was, dan kan dat alsnog een reden zijn om de oude koe terug de sloot in te rollen middels een slotje.

Ik heb de (waarschijnlijke) aanleiding voor dit topic trouwens wel even in de groep gegooid binnen mijn mod team, want wellicht dat daar ook volstaan had kunnen worden met het opruimen van de rommel die na jouw kick werd gepost, zonder het topic te sluiten. Mocht daar nog wat uitkomen dan laten we je dat wel even via DM weten :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat je ook vaak ziet bij een kick van een oud topic, is dat men weer op de oude posts gaat reageren terwijl die mogelijk allang achterhaald zijn of allang behandeld en gewoon puur herhaling zijn. Ik zie maar weinig oude topics die nog interessant opnieuw opgerakeld worden. Wat dat betreft sluit ik me dus aan bij @naitsoezn.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Dat dus. Sommigen zijn zo oud dat alleen nog maar een skelet overblijft om te reanimeren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1