Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

De Moto g8 plus heeft een 6,3"-lcd met 19:9-beeldverhouding en resolutie 2280x1080 pixels. Er zijn drie camera's aanwezig aan de achterkant: een van 48 megapixel, aangevuld met een dieptesensor en een groothoekcamera. De frontcamera is een 25-megapixelmodel. De accucapaciteit bedraagt 4000mAh en ondersteuning voor snelladen is aanwezig. De processor is de Qualcomm Snapdragon 665, er is 4GB ddr4 en het 64GB aan opslaggeheugen is uit te breiden met micro-sd-kaarten. Het toestel komt 14 november beschikbaar in het blauw en roze, voor 269 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 9
CPUQualcomm® Snapdragon™ 665
GPUQualcomm® Adreno™ 610
RAM4 GB DDR4
ROM64 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, aptX, A-GPS, NFC, Glonass,BEIDOU, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac, NFC, FM-radio
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3.5mm
SimkaartDual sim
SensorenVingerafdrukscanner, nabijheidsmeter, versnellingsmeter, achtergrondverlichting, sensorhub, gyroscoop, ultrasoonmeting, e-Compass.
Scherm6,3" Full-HD(2280 x 1080), 19:9 LCD-scherm, GG3
Front Camera25 MP (f/2.0, Quad Pixel-technologie, 1,8 μm)
Back Camera48 MP-hoofdcamerasensor (f/1.7, Quad Pixel-technologie, 1,6 μm),
5 MP-dieptesensor (f/2.2, 1,12 μm)
2e Back CameraActioncam (16 MP-sensor, f/2.2, Quad Pixel-technologie, 2,0 μm, speciale FOV 117° video met ultragroothoeklens)
Accu4000mAh
KleurBlauw, roze
Afmetingen158.35 x 75.83 x 9.09 mm
Gewicht188 g
Prijs269 euro

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.025-10-2019Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 15:48
Erg fan van de moto UI en gestures. Cleane software, veel smartphone voor weinig geld. Dit wordt weer een topper.

Inmiddels verknocht geraakt aan foto's maken met m'n ultrawide lens, omdat ik me vaak in nauwe ruimtes begeef op werk. Nu lees ik dat de G8 Plus geen foto's, maar alleen video's met de ultra wide ondersteund.. net als de One Action.

Is er toevallig bekend dat die nog gepatched gaat worden? Ik snap hier werkelijkwaar niets van! Voor mij een dealbreaker en dus geen g8 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Ik ben heel erg benieuwd naar de kwaliteit van de foto's. Ik zoek een telefoon die een beetje mooie foto's kan maken voor niet te veel geld. Ik wilde de Mi 9t Pro graag, maar moeder de vrouw vind het een beetje duur.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkerik
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Nog maar mondjesmaat beschikbaar.

Zojuist een goede review gezien, wel uit India

YouTube: Moto G8 Plus Review: Better Than Redmi Note 8 Pro, Realme XT?

Ik overweeg deze telefoon, dan schuift mijn G 7 Plus door naar mijn vrouw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:40
nog een review:

https://www.notebookcheck...-action-cam.442877.0.html

Ikzelf twijfel tussen deze of een Nokia 6.2 of 7.2. Camera is totaal onbelangrijk voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Momenteel heb ik nog een G5 plus, maar bij foto’s waarbij het onderwerp redelijk ver weg is (denk aan concerten/evenementen) moet je haast wel inzoomen om nog iets van het onderwerp te kunnen zien. Vaak is het dan ook zo dat er niet heel veel kwaliteit van de foto overblijft als er zover is ingezoomd, of dat belichting dan alleen maar een witte vlek op het gezicht tovert. Heeft iemand ervaring hoe de G8 plus zich onder deze omstandigheden redt?

Ik verlang geen topkwaliteit, zolang je nog maar een beetje duidelijk kan zien wie er op de foto staat en dat mis ik nu soms bij de G5 plus. Over de niet ingezoomde foto’s was ik verder wel tevreden.

[ Voor 18% gewijzigd door SWINX op 28-01-2020 08:41 ]

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilliebillie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-12-2024
@ Swinx. Ikzelf ben net over van een G5plus naar een G8 plus. (Vanwege een gebroken scherm) . Vanmorgen heb ik even gekeken wat het verschil in scherpte bij inzoomen is tussen de twee. Ik zie (helaas) geen groot verschil. Het verschil in de camera zit hem vooral in de extra mogelijkheden en de kleur. Daar zit wel echt een verbetering. Zelf ben ik nogal tevreden over de G8plus , zie mijn korte review. Bij de G5 vond ik vooral de afwezigheid van een kompas erg storend bij het te voet of met de fiets navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle neemt aanloop en geeft topic een schop
Dat krijg je als je de G8 plus meeneemt in de BBG :P

Vraag: heeft er iemand de rode versie? Ik vind die donkerblauwe niet zo, wil eigenlijk een rode, maar lees her en der ook dat het als roze verkocht wordt. Iemand RL foto's? Ik word bij google images of YT helaas niet veel wijzer.

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 03-03-2020 11:36 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 20:29

Joppy

Ajuparaplu!

Blauw of rood, met een goed hoesje eromheen zie je daar toch niets meer van.
Ik moest even kijken, maar ik blijk een blauwe te hebben...

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-09 12:56
Doorgestuurd van het aankoopadvies forum. Ik kan twee reviews vinden waar wordt gerept over een irritante random restart van dit toestel. De gebruikers voelen zich in de steek gelaten door Lenovo/Motorola aangezien er geen oplossing voor dit probleem wordt geboden.

Nu ben ik benieuwd of dit random restart probleem nu hard- of softwarematig is. In het eerste geval zou het dan enkele individuele telefoons kunnen betreffen. De z.g. maandagochtend exemplaren. Dan kan je m.i. tot St Juttemis wachten op je software update. In het laatste geval zou het in principe iedere Moto G8 bezitter kunnen/moeten betreffen. Daarom mijn (aansluitende) vraag: Zijn er meerdere Moto G8 bezitters die de ervaringen van die twee reviewers onderschrijven? Of zijn er ook vele G8's die op dit punt probleemloos functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babipsylon
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-08-2021
What is the minimum focus distance? I can't focus on nearby objects. Wondering if I should return the phone now (it's still new), or this is normal? Je mag antwoorden in het Nederlands.

Thanks!

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem_E
  • Laatst online: 01-11-2020
Het random restart probleem is nog steeds niet opgelost. Ik en m'n vrouw kochten er elk één.
De mijne doet die reboots, die van m'n vrouw niet.
Toestel ging al naar de repair facility, zonder beterschap. Énorm frustrerend, anders wel een goed toestel.
De helpdesk blijft zeggen dat dit probleem als prioriteit staat.. maar daar ben je niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit zelf nu aan mijn tweede moto G8. Heeft probleemloos gewerkt voor iets meer dan een maand, waarbij mijn eerste toestel al direct begon binnen een week. Die kon ik gelukkig nog snel retourneren en toen kreeg ik een nieuwe. Nu begint mijn tweede toestel na ongeveer 1,5 maand. Echter kan ik deze niet meer binnen de termijn van 30 dagen retourneren. Contact gehad met Motorola maar die wijzen je van het kastje naar de muur. Toen contact gehad met Coolblue maar die sturen de telefoon op naar Motorola. Terwijl Motorola helemaal geen oplossing heeft op dit moment.

Ze werken aan een "update" maar dat is onzin, is al 5 maanden niks gebeurd met de update.

Niet kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Laatst online: 10-09 12:56
Bedankt voor de info. Het lijkt me een (latent) hardwareprobleem. Niet reparabel. Het best op te lossen door de "zieke" telefoon te vernietigen en een brand nieuwe uit de doos te halen. Maar dat doen ze dus niet. Jammer dat ze een (kennelijk) beperkt aantal klanten maar aan hun lot overlaten.

Ik ga hem dus niet kopen. Jammer, want het leek me wel de telefoon die ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha OttiglioM, het toestel bevalt uitstekend en is na mijn G6S echt een waanzinnige vooruitgang. Het is echter wel belachelijk dat dit probleem niet wordt opgelost. Bedrijven verwijderen ook reviews over dit probleem. Was zelf in de winkel terug gebracht en de jonge man had zelf al meerdere toestellen terug gehad.

Nog steeds geen oplossing en komt er ook zeker niet aan.
Heb ooit wel gelezen dat er een batch 1 is en een batch 2. Batch 2 heeft het probleem niet. Het probleem is dat de processor kernen in standby gaan als de telefoon niet wordt gebruikt (slaapstand) dit gebeurd dan eigenlijk altijd 's nachts dat de telefoon uit valt en opnieuw opstart. Dit maakt bij Motorola altijd een waanzinnige herrie dus is ook niet goed voor de nachtrust.

Het toestel kopen is dus een gok op een goede. Ik zou hem lekker overslaan en wachten of tot de G9 (+-1jaar) of een alternatief zoeken bij een ander merk. Motorola heeft geen oren naar de budget lijn en zal dit nooit oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09 08:35
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:17:
Ha OttiglioM, het toestel bevalt uitstekend en is na mijn G6S echt een waanzinnige vooruitgang. Het is echter wel belachelijk dat dit probleem niet wordt opgelost. Bedrijven verwijderen ook reviews over dit probleem. Was zelf in de winkel terug gebracht en de jonge man had zelf al meerdere toestellen terug gehad.

Nog steeds geen oplossing en komt er ook zeker niet aan.
Heb ooit wel gelezen dat er een batch 1 is en een batch 2. Batch 2 heeft het probleem niet. Het probleem is dat de processor kernen in standby gaan als de telefoon niet wordt gebruikt (slaapstand) dit gebeurd dan eigenlijk altijd 's nachts dat de telefoon uit valt en opnieuw opstart. Dit maakt bij Motorola altijd een waanzinnige herrie dus is ook niet goed voor de nachtrust.

Het toestel kopen is dus een gok op een goede. Ik zou hem lekker overslaan en wachten of tot de G9 (+-1jaar) of een alternatief zoeken bij een ander merk. Motorola heeft geen oren naar de budget lijn en zal dit nooit oplossen!
Kan ik ergens aan bijvoorbeeld het serienummer herkennen welke batch ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aurera schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:35:
[...]

Kan ik ergens aan bijvoorbeeld het serienummer herkennen welke batch ik heb?
Ha Aurera, is mij ooit verteld dat het bij Systeem -> Telefoon info : XT2019- 1 (of 2) dan gaat. Maar weet niet of dat klopt want ik heb nog nooit de -2 zien staan ergens...

Vandaag is er wel een update geweest! PP129.65-43 waarin ze zeggen dat de stabiliteit van het apparaat is verbeterd. Heb hem direct geïnstalleerd, echter zie ik dat mensen daar ook weer andere problemen mee beleven dus even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:45:
[...]

Ha Aurera, is mij ooit verteld dat het bij Systeem -> Telefoon info : XT2019- 1 (of 2) dan gaat. Maar weet niet of dat klopt want ik heb nog nooit de -2 zien staan ergens...

Vandaag is er wel een update geweest! PP129.65-43 waarin ze zeggen dat de stabiliteit van het apparaat is verbeterd. Heb hem direct geïnstalleerd, echter zie ik dat mensen daar ook weer andere problemen mee beleven dus even afwachten.
Hoi gitari, dank voor je reactie. Bij mij staat er een 1 (eigenlijk weten we dus niet precies wat dit betekend). Ik heb in ieder geval nog 0 problemen gehad met het toestel. Ik kom van een Nokia 7 Plus, dat was daar wel andere koek! Ik ga de update vandaag ook even installeren. We kijken wel hoe of wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update met betrekking tot het uitvallen. Na de vorige update is mijn toestel 0 keer uitgevallen, na 7 dagen goed gefunctioneerd te hebben.

Vandaag kreeg ik weer een update met betrekking tot veiligheid en nog meer stabiliteit. Ik weet nu nog niet of het goed blijft, maar heel mooi om te zien dat Lenovo zo druk bezig is met updates!

Zal over 1 week een update geven met betrekking tot uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
Ik heb de update ook, en merk verder geen verschillen. Alles werkt goed.

Enige wat ik tot nu toe heb is dat ik erachter ben gekomen (op de harde/ vervelende manier) dat het scherm erg krasgevoelig is. Heb nog nooit krassen of barsten gehad op al mijn smartphones, dit is de eerste (gebruik nooit screen protectors). Heb ook één idee hoe het gekomen is. Denk iets van zand in me broekzak ofzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:08:

Zal over 1 week een update geven met betrekking tot uitvallen.
En? Is het nou een hardware of toch een softwareprobleem?

Zit eraan te denken om dit toestel te halen als vervanger van mijn pricewatch: Motorola Moto E5 Grijs want die ziet er inmiddels uit alsof ie door een shredder is gehaald, maar ik heb geen zin in reboot problemen. Ik ben zoals veel mensen erg te spreken over de kale Android van Motorola en de updates vind ik ook wel meevallen. Volgens mij had ik de laatste beveiligingsupdate van 1 maart eerder dan menigeen G-gebruikers wat een duurder toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Mijn G8+ werkt eigenlijk perfect, alleen het update beleid is vreemd.
G8 zit op feb 2020 en de G6 op Maart.

De G7 zelfs al op Android 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremmers
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weet iemand wat Motorola vindt van rooten van hun toestellen?
Is dit een beetje gemakkelijk te doen, of is het zoals bij meer toestellen tegenwoordig onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Laatst online: 12:09
Heeft iemand nog last van de "herstart bug" met deze telefoon? Ik zit eraan te denken om er 2 te kopen, maar als dit niet opgelost is zoek ik wel een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
Ik heb het toestel al enige maanden. Daarbij heb ik nooit last gehad van de herstart bug. Enige twee kanttekeningen zijn dat hij af-en-toe hapert (dat weet je nu eenmaal met een budget toestel) en dat het scherm nogal krasgevoelig is. Ik heb nooit schermprotectors, en heb nooit krassen gehad op mijn telefoons, maar deze zit al vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Laatst online: 12:09
Dat is wel minder van die krassen. Ik heb nu 2 jaar een Motorola g5+ en die heeft Gorilla glass, geen schermprotector en nog geen krasje te bekennen. Nu neig ik toch meer naar de Motorola One Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
Ik heb de One Vision ook overwogen, samen met de Xiaomi Mi A3. Ik heb toch voor de Moto G8 Plus gekozen i.v.m. grotere accu dan de One Vision en beter scherm dan de Mi A3. Android One was eigenlijk een eis van mij, maar er is erg weinig keuze betreffende Android One. Zeker omdat ik geen Nokia meer ga kopen i.v.m. slechte ervaring met de Nokia 7 Plus.

Toch heb ik een beetje spijt van mijn keuze. Eigenlijk had ik op de OnePlus 8z willen wachten, maar dat ging/ gaat te lang duren. Wellicht koop ik die alsnog wel als de reviews uitmuntend zijn, we zien het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Hallo,

Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen de G8 Power en de G8 Plus,

Ik ben er wel van overtuigd dat de Plus ook gewoon lang met zijn accu doet en dat de fotos beter zullen zijn dan de Power

Ik wil toch twee dingen opgehelderd hebben:

1) Komt er een Android 10?

2) Heeft deze ook een A2DP stereo bluetooth profiel - dit staat namelijk niet expliciet vermeld in de pricewatch.De telefoon wordt namelijk ook mij mp3 speler voor in de auto. Op de officiele website van motorola staat hier ook niets over vermeldt.

Zijn er meer mensen die voor dit "dillema" staan voor deze twee telefoons.
Ik heb niet naar de pro gekeken want daar zit geen 3.5mm jack op. Ja dat is handig want soms heb je geen bluetooth oortjes en wil je gewoon bedraad om een andere reden.

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27
NFC en 5GHz waren volgens mij één van de grotere argumenten om voor de Plus te gaan. Daarentegen zit de Power wel op Android 10. En qua beveiligingsupdates is volgens mij ook e.e.a. veranderd bij Motorola. Mijn budget E5 heeft de laatste paar updates eerder gekregen dan menigeen G-gebruikers terwijl dat het high-end model zou moeten zijn. Kan ook toeval zijn, maar toch opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Versie van Android vind ik wel een ding - NFC niet zo. 5Ghz weet ik niet of ik dat zo belangrijk vind. Naast accu vind ik de camera eigenlijk het belangrijkst - nu weet ik dat de camera op papier van de plus beter is maar de groothoek ka njet helemaal niet voor fotos gebruiken. Ik zou wat praktijkfotos naast elkaar willen zien van de G8 Plus en Power

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:21
Waarom is die G8 zo groot.... :+

Verstrekt door de werkgever (inc lekker dik abbonnement), dus een gegeven paard niet in de bek kijken, maar ik vond mijn Samsung A5 2017 al zo lastig met 1 hand te bedienen.

Het zal wel wennen zijn, maar het feit dat de "back"knop bij Vanilla Android helemaal links zit betekent dat ik hem met 1 hand niet makkelijk kan bereiken (lukt wel, maar kan niet zeggen dat ik hem dan goed klemvast heb).

Ik hoop dat ik er aan wen, anders ga ik toch voor het eerst in 15 jaar een eigen toestel kopen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

Vandaag de upgrade naar Android 10 binnengekregen! :)
Ik had er al niet meer op gerekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:30
Sinds enkele dagen de update uitgevoerd naar Android 10. Sinds dien merk ik dat mijn telefoon veel trager is. Hebben andere dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimboarder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:32
Ik heb een versie uit Brazilie, dus had daarmee de Android 10 update al eerder in Nederland.
En merkte gelijk dat alles een stuk langzamer reageerde. En merkte toen ook ineens de random reboots die s nachts plaatsvinden. Niet heel vaak, maar 1x per maand ofzo, heb het nu 3 keer gehad. Nu lees ik in dit forum wat het is. Dacht dat ik eerst zelf wat deed nachts ☺️.

Maar goed een oplossing voor de reboots heb ik ook niet. Jammer want vind het een goede telefoon, anders ga ik maar eens naar de G9 plus kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
Weet iemand waar je bij Motorola NL je telefoon voor reparatie kan aanmelden? De Moto G8 Plus van mijn vrouw heeft een barst in het scherm en die wil ik laten reparen. Op de website kan ik het nergens vinden :|

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Even een grote kick in dit topic.
Ik heb een G8 plus voor iemand om op te schonen. Want het geheugen loopt vol.
Wat blijkt de camera app is met geen mogelijkheid in te stellen zodat deze de SD-kaart gebruikt voor foto's.

De camera app toont bij het opnieuw opstarten wel de keuze onder de settings om de sd-kaart als opslag te gebruiken maar het wordt niet effectief toegepast.
Bij het opnieuw nakijken van de instellingen dan is de keuze interne of externe opslag grayed out / disabled.

Herstart van de camera app, geeft dan weer wel de mogelijkheid om de sd-kaart te kiezen maar ook dan wordt het niet ge-effectueerd. 8)7

Is dit een bekende bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy

Joppy

Ajuparaplu!

Ik merk wel regelmatig dat de opslag is gewijzigd naar intern geheugen. In de camera app weer omzetten naar SD en het werkt weer een tijdje. Zit iets niet helemaal lekker idd

Pagina: 1