Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Opnameprobleem Philips HDD /DVD recorder

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Brinkhof
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 15-11 09:25
Ik heb sinds een paar dagen een Philips HDD/DVD recorder, type HDR 3800. Mijn oude Philips dvd recorder was kapot. Alleen ik begrijp niet, hoe ik een opname op deze nieuwe recorder moet programmeren. Er zit een programmagids op, Guide Plus, maar die wordt niet meer ondersteund. Het enige dat je kunt doen is een opname handmatig in te stellen. Dat lukt enigszins, maar dan zit de zogeheten Timeshift Buffer mij in de weg. Ik begrijp niet, waar deze voor dient en heb hem proberen uit te schakelen. Zonder succes. Heeft iemand een oplossing? Dank.

Alle reacties

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:17
Heb je de handleiding al doorgespit?

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Xfade
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 05-12 12:19
Timeshift buffer is dat is als je hem aanzet, dat hij het actieve tv programma zal opnemen. zodat je live kan pauseren etc. Dit zou los moeten staan van een eventuele opname. Hoe zit het in de weg?

i7 7700k | MSI Gaming M5 | 32GB G.Skill Trident Z | Gigabtye 2080TI Gaming OC 11G | Cooler Master MasterLiquid 240 | Fractal Design R5

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
In een grijs verleden ook ooit een Philips HDD/DVD recorder gehad en ik zie eerlijk gezegd ook niet wat het probleem van de 2 verschillende functionaliteiten is. Timeshift loopt volgens mij altijd mee als je analoge tv kijkt zodat je live kan pauzeren. En opnemen is gewoon opnemen.

Het woord "me" ≠ "mijn". Wel het irritantste woord van het jaar.

• Brinkhof
Normaal zet ik de recorder op stand by. Maar iedere keer, wanneer ik hem aan zet, begint hij uit zichzelf op te nemen. Dat is dus waarschijnlijk die timeshift buffer die het actuele programma opneemt. Maar ik heb daar helemaal geen behoefte aan, want ik denk dat dit ten koste gaat van de ruimte op de harde schijf. (Is dat trouwens zo?). Bovendien wanneer ik de opgenomen beelden bekijk, zie ik alleen maar zwart beeld.
Wanneer ik een opname inplan, doe ik dit via Guide Plus>Schema>Begin en eindtijd instellen>Externe toegang selecteren> Opslaan. Resultaat:zwart beeld. 😒

• wautah91
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 06-12 12:59
Hoe kijk je tv? Via de kabel en CI+ module/Horizon of via een 'kastje' van KPN of iets dergelijks?
Als je gecodeerd signaal op de recorder zet kan ik mij voorstellen dat het beeld zwart blijft.

Mijn blog over domoticz, Synology en Arduino/ESP8266

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10:51
Raar, thuis hebben mijn ouders er ook een, en die werkt op zich oke (zolang de programma's niet door middernacht geprogrammeerd worden...). Wat ik merk is dat we de recorder juist niet op stand by mogen zetten als we willen dat hij moet opnemen, en dat we bij veel programma's +10 min op het einde erbij moeten plakken. (anders kapt hij vaak te vroeg af - ligt aan de programmering, vaak starten programma's niet op exact het juiste moment).

• Brinkhof
Ik kijk t.v. via Canal Digitaal en heb dus een satelietontvanger MZ-101. Deze heb ik via een scartkabel met de Philips HDR verbonden. Daarnaast heb ik ook een HDMI-kabel aangesloten van de t.v. met de Philips HDR.
Deze is dus dubbel verbonden. Is dat een probleem?
#99Ruud#: ik heb aangegeven op welke manier ik een opname van een programma inplan. Zou je zo vriendelijke willen zijn om aan je ouders te vragen welke stappen zij precies nemen om een opname te programmeren?

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Brinkhof schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:19:
Ik kijk t.v. via Canal Digitaal en heb dus een satelietontvanger MZ-101. Deze heb ik via een scartkabel met de Philips HDR verbonden. Daarnaast heb ik ook een HDMI-kabel aangesloten van de t.v. met de Philips HDR.
Deze is dus dubbel verbonden. Is dat een probleem?
#99Ruud#: ik heb aangegeven op welke manier ik een opname van een programma inplan. Zou je zo vriendelijke willen zijn om aan je ouders te vragen welke stappen zij precies nemen om een opname te programmeren?
Het gaat via @99ruud99 ;)

A smile a day.... [The end is near]

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10:51
Doe ik, maar dat wordt wel pas volgende week, dan zie ik ze. Ik neem aan dat dat op zich geen probleem moet zijn?

• Brinkhof
#Ruud. Ik heb vorige week vrijdag nog een mislukte opname gemaakt van een film op Canvas. Heb je je ouders nog om advies gevraagd? Dank !

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Brinkhof, nogmaals, een gebruiker attenderen op reactie gaat middels @ niet #

A smile a day.... [The end is near]

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Laptops

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True