Internet toegang blokkeren in pfsense op mac-adres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-10 22:38
Ik heb bij mij thuis een PC staan en daar draai ik PFSENE op. Ik heb nog 2 oude dos machines en een oude Windows 95,98 en xp computer daar op wil ik alle toegang naar internet afsluiten in de firewall. Intern moeten ze nog met het netwerk kunnen communiceren om bestanden te kunnen delen met elkaar en om games over het lokale netwerk met elkaar te kunnen spelen. Nu heb ik dit voor elkaar gekregen door in de firewall een lan regel aan te maken en daar alle poorten en protocollen dicht te zetten en voor iedere pc een regel te maken met zijn ip adres er in. Nu is mijn vraag kan dit ook op mac adres in plaats van ip adres?. Ik heb namelijk geen zin om voor al die 6 pc's een vast ip adres te reserveren. Wie kan mij hier bij helpen. Ik heb al wat rond gekeken op internet en daar las ik dat het waarschijnlijk niet kan. dus van daar dat ik het hier nog is vraag.

[ Voor 10% gewijzigd door Egbert Jan op 24-10-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 22:45

duronbug

Step on it.....!

In het kort: Op dit moment kan het niet met pfSense.

Echter komt deze vraag met de komst van IPV6 wel steeds vaker naar voren. Zie ook: https://forum.netgate.com...ewalling-mac-addresses/37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-10 22:38
Jammer dat het niet kan. Ik hoop dat ze het ooit nog gaan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 13:39
op die bakken tcp uitzetten en ipx/spx of netbui gebruiken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom maak je niet een VLAN interface aan en daar blokkeer je al het verkeer?

Dan heb je een LAN, RETRO en WAN interface, waarbij RETRO niet op internet kan en al je oude machines bevat (in een eigen IP range)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Egbert Jan schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:51:
Ik heb namelijk geen zin om voor al die 6 pc's een vast ip adres te reserveren.
6 static IP mappings aanmaken is toch een fluitje van een cent? Evt met een lege of invalid gateway als pfSense dat ondersteunt.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Pagina: 1