Toon posts:

Powerline lagere snelheid dan WiFi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MisterChaoSs
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 10:11

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Topicstarter
Hallo allemaal,

Een tijd geleden ben ik bij mijn vriendin ingetrokken. Omdat een kabel trekken een drama in dit huis is, heb ik gekozen voor een oplossing middels Powerline, aangezien ik niet op WiFi wilde gamen. Sinds een week van 15 Mbit KPN naar 200Mbit Ziggo gegaan, in de hoop een snelheid te hebben.

De situatie is als volgt:
- Vanaf Ziggo modem kabel direct naar TP-Link adapter die direct in een stopcontact zit
- In mn andere kamer andere adapter en met kabel direct naar desktop
- Op mobiel haal ik met WiFi gemakkelijk 200-220Mbit down
- Op mn desktop zit ik via de adapters op max 58-60Mbit met 17ms ping

Wat zou ik kunnen doen om de snelheid 'normaal' te krijgen en mn ping wat lager? Ik begrijp dat er wat verlies is via het stroomnetwerk (jaren 80 woning), maar het zou toch niet zo extreem moeten zijn?

Bij voorbaat mijn dank voor jullie advies

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Alle reacties

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Volgens mij zijn dit normale 'mogelijke' verliezen die powerline netwerken hebben. Waarom gebruik je niet gewoon WiFi als dat zo goed performt? Dat werkt dan toch prima?

My Filters: /https\:\/\/tweakers.net\/i\/.*\/1280x400\/.*\/i\/[0-9]{10}/$image,domain=tweakers.net

• biomass
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:58
Als je al 17 ms ping meet en die is stabiel, dan is er volgens mij weinig te klagen. Powerline is een compromis, een van de nadelen is dat dat je veel bandbreedte verliest als je van een stroomgroep naar een andere stroomgroep verbindt. De elektra installatie aanpassen om Powerline te optimaliseren is een beetje zot, dan kun je beter toch verbouwen in de bestaande woning of samen een nieuwbouw huis kopen met aparte netwerkleidingen in het beton.. ;)

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:51
Tja, dat zijn helaas powerline adapters. Ik heb hier ook nog een setje "gigabit" liggen, ik haal er niet hoger dan 160 Mbit mee.
Overigens niks mis met WiFi gaming als je connectie stabiel is, ik was altijd tegen want "WiFi gamen is slecht".
Ik had er eigenlijk geen goed argument voor, en in mijn nieuwe huis game ik lekker op WiFi.
Nog steeds op redelijk hoog niveau, voor iemand van bijna 40 ;)

[Voor 3% gewijzigd door unfor op 24-10-2019 21:49]

Potje knallen in VR met tweakers? Join ons op de Discord

• Operations
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-09 21:26
Devolo Magic 2 (ook powerline) doet het vaak beter dan de minder dure concurrenten. Is mijn persoonlijke ervaring en dit geven een aantal reviews ook aan (de HWI review spreekt over een winst met Magic 2 in oudere huizen, omdat Magic lijn een andere techniek gebruikt).

Zie hier:

https://nl.hardware.info/...owerline-uit-de-hoge-hoed

[Voor 15% gewijzigd door Operations op 24-10-2019 21:51]

PC1: ASUS Prime X570-Pro -- 3900X incl. X72 -- 64GB PC4-25600 -- WD Black SN850 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x Supermicro X9SRL-F -- E5-2690 v2 -- 192GB PC3-12800 -- Synology DS3617xs: 8x1,92TB SSD RAID F1 -- 3x8TB WD Purple RAID5

• kzin
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 27-09 18:44
Gewoon even voor alle zekerheid: Je hebt toch wel beide op 5 Ghz getest?
2.4 Ghz heeft sowiezo een kleinere bandbreedte.

Edit: Mijn fout, ik zag dat je vanaf de adapter met een kabel werkt.

[Voor 22% gewijzigd door kzin op 24-10-2019 21:52]

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MisterChaoSs schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:26:
Omdat een kabel trekken een drama in dit huis is,

...

Bij voorbaat mijn dank voor jullie advies
Gewoon toch een kabel trekken ?
er zijn wel ergere drama's toch ?

Iperf

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. Zo te zien moet ik het voorlopig even met 50-60mbit doen. Verbinding is idd redelijk stabiel dus dat is verder geen klagen.

Binnenkort dan toch maar kabel trekken, WiFi adapter op mn PC zal met deze afstand denk ik beetje hetzelfde halen. Check met mobiel heeft op soortgelijke plek ook 70-80Mbit.

Maar even uitzingen, ben stappen vooruit gegaan, maar had net wat meer verwacht, agjah
Fish schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:55:
[...]

Gewoon toch een kabel trekken ?
er zijn wel ergere drama's toch ?
Nee helemaal eens, maar het is nog een huurhuis en het ligt allemaal zo dat ik dwars door een deurpost moet boren. Er is geen praktische of nette oplossing helaas, vandaar de Powerline oplossing

[Voor 31% gewijzigd door MisterChaoSs op 24-10-2019 21:56]

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22:29
MisterChaoSs schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:55:
Bedankt voor de snelle reacties. Zo te zien moet ik het voorlopig even met 50-60mbit doen. Verbinding is idd redelijk stabiel dus dat is verder geen klagen.

Binnenkort dan toch maar kabel trekken, WiFi adapter op mn PC zal met deze afstand denk ik beetje hetzelfde halen. Check met mobiel heeft op soortgelijke plek ook 70-80Mbit.

Maar even uitzingen, ben stappen vooruit gegaan, maar had net wat meer verwacht, agjah

[...]

Nee helemaal eens, maar het is nog een huurhuis en het ligt allemaal zo dat ik dwars door een deurpost moet boren. Er is geen praktische of nette oplossing helaas, vandaar de Powerline oplossing
Als dat het ergste is... ik heb een gat in de tussenvloer moeten boren om boven een kabel te krijgen :o

per aspera ad astra

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ligt er laminaat? Zo ja, plakplintjes er af en daarlangs leggen.
Gat in de deurpost zou ik proberen te vermijden. Dan eerder door de muur heen, dat smeer je zo weer dicht met wat Alabastine. Mocht je niet onder de deur door kunnen: dikke kans dat het een oplegdeur is. Haal hem er uit, zaag er aan de onderkant een halve cm vanaf (bouwmarkt evt) en hang hem terug. Zie je ook niet.

Wie niet sterk is moet slim zijn ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MisterChaoSs schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:55:
Meerdere mensen hebben hun onderbuik laten spreken, maar ik lees nergens iets van troubleshooting om te achterhalen exact wat er aan de hand is, dus is het voorbarig om te zeggen dat het met de huidige apparatuur niet beter kan.

Om te beginnen, Exact welke Powerline adapters gebruik je? Er zitten een paar producten aan dit topic gelinked, maar je noemt in-topic nergens expliciet merk+modelnr. Als het de gelinkte zijn, is het een set met Homeplug AV 2.0 MIMO adapters. Dat is redelijk high-end in PLC-wereld. Het kan zeker beter presteren, maar blijft afhankelijk van je stroomnet. Dat wil ook zeggen dat de toegevoegde waarde van andere PLC-meuk kopen beperkt kan zijn.

Ik zie dankzij @Operations dat HWI weer eens met PLC aan het testen geweest zijn, maar voor de zoveelste keer is het klok-klepel en slaan ze de plank bij het testen volkomen mis :/ Uitdaging bij PLC in Nederlandse huizen is namelijk niet demping, maar interferentie, veroorzaakt door alle andere electronische apparatuur in huis. HWI test met verschillende niveau's demping, maar voegt - ondanks dat ik ze daar meerdere keren formeel en informeel op gewezen heb - in geen enkele test interferentie toe wat ze tenminste wel gedaan hebben: voorheen noemden ze de oude stekkerdoos die ze voor extra demping toevoegden "interferentie" - dat wordt nu wel correct als "demping" benoemd.... Gevolg is onrealistisch hoge scores en - erger - een verkeerde rangorde, omdat gedrag onder invloed van interferentie anders is dan zonder |:(

Komt bij dat PLC breedbandig is, het is een signaal op meerdere frequenties. Dat verklaart waarom het gedrag in de test "met demping" zo afwijkt van de test zonder. Hun 'demping' is een slechte stekkerdoos. Die dempt fors, maar bovendien niet gelijkmatig in de verschillende frequenties. De sets die verhoudingsgewijs beter presteren bij "demping" zijn de sets die het spectrum tussen 60MHz en 80MHz gebruiken. Blijkbaar dempt die stekkerdoos op de frequenties minder dan onder de 60MHz. Of dat overeenkomt met gedrag in een woonhuis? Geen idee. Ik heb iig de Broadcom based "2000Mbps" sets die tot 86MHz gaan nooit op significant betere prestaties betrapt dan de Qualcomm based "1200Mbps" sets" die maar tot 68MHz gaan.

Bovendien missen ze in hun tests de andere grote factor in Nederlandse huizen: ongeaarde stopcontacten. 80% van NL huizen heeft alleen geaarde stopcontacten in natte ruimtes, alleen bij nieuwbouw of renovatie (conform NEN1010) vanaf 1997 zijn alle stopcontacten voorzien van randaarde. Gevolg voor PLC is dat je de meerwaarde van MIMO grotendeels mist, aangezien MIMO juist die aardelijn gebruikt voor een extra datapad.

Die twee zaken samen verklaren waarom een apparaat met "1200Mbps" gemiddeld in NL zo'n 55Mbps haalt, en niet de 183-237Mbps die uit de slechtste cijfers van HWI komen. Als je slechtste testresultaat 3x gemiddelde waarde in het veld is, test je simpelweg niet realistisch, en als je dergelijke resultaten leest moet je elders informatie zoeken.

/rant :z

Enfin, specs van je apparaat plus situatie van je stroomnet zijn bepalend. TS, gelijk vraag aan jou: zijn de stopcontacten waar de beide PLC adapters in steken geaard of niet? Zo nee, zijn er stopcontacten die enigszins in de buurt staan die wel geaard zijn? Als je aan beide kanten randaarde hebt, kun je flinke winst behalen, waarschijnlijk meer dan verdubbelen: je krijgt er een tweede datapad bij, maar bovendien is de aardelijn een stuk schoner dan de faselijn, dus die datapad is sneller en stabieler.

Daarnaast kun je kijken naar storende apparaten. Hoe verder ze (gerekend over hets stroomnet) van je PLC-adapters af staan, des te minder last heb je van ze. Hoofdverdachte is de voeding van je PC. Als je die via een verlengsnoer in een ander stopcontact (liefst andere muur...) kunt steken dan de PLC-adapter zou het veel (tot 50% :o ) kunnen uitmaken.

Netwerkkabel trekken is absoluut de duurzame oplossing. In een huurhuis mag je prima gaten boren, een verhuurder mag je dat zelfs niet verbieden tenzij het een monument is. Dan heb je stabiel binnenhuis 1Gbps bruto/940Mbps netto TCP throughput.

WiFi kan trouwens waarschijnlijk wel beter. Je zegt niet waar je mee verbindt ("Ziggo modem" kan ook tientallen verschillende types zijn, noem elk beestje bij naam!), maar grote kans dat dat een 3x3 MIMO configuratie heeft. Jouw telefoon heeft alvast niet meer dan 2x2 en mogelijk 1x1 (ook hier: benoem welke, dan kunnen we je meetwaardes correct plaatsen), maar zelfs als het 2x2 doet, kun je zeker 33% tot 50% hogere snelheid halen met een een 3x3 (of 4x4, maar dat is allicht overkill) adapter in je PC. Is het een 1x1 mobiel, dan kun je 2-3 keer die snelheid draadloos halen.. Zorg dan wel voor een adapter met losse antennes die je via kabel op signaaltechnisch handige plek kunt plaatsen.

Soittakaa Paranoid!

• Vloris
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 28-09 14:45
MisterChaoSs schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:26:
..
- Op mobiel haal ik met WiFi gemakkelijk 200-220Mbit down
- Op mn desktop zit ik via de adapters op max 58-60Mbit met 17ms ping
Wat ik nog niet snap in dit verhaal is waarom je niet gewoon wifi gebruikt. Dat werkt toch stukken beter dan je powerline oplossing?

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

dion_b schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:26:
[...]

Bovendien missen ze in hun tests de andere grote factor in Nederlandse huizen: ongeaarde stopcontacten. 80% van NL huizen heeft alleen geaarde stopcontacten in natte ruimtes, alleen bij nieuwbouw of renovatie (conform NEN1010) vanaf 1997 zijn alle stopcontacten voorzien van randaarde. Gevolg voor PLC is dat je de meerwaarde van MIMO grotendeels mist, aangezien MIMO juist die aardelijn gebruikt voor een extra datapad.
Dit dus. Zowel mijn oude huis als waar ik aan het verbouwen ben zijn jaren '70 woningen (resp. '75 en '78) en daar tref je nagenoeg geen randaarde aan. Powerline is door de treurige prestaties al snel ingehaald door zelfs 802.11n (wifi 4) op 5GHz frequenties door een extra Ubiquiti AP AC Lite ofzo ertussen te knutselen. Kost pakweg hetzelfde als midrange Powerline.

I reject your reality and substitute my own

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nelizmastr schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:42:
[...]

Dit dus. Zowel mijn oude huis als waar ik aan het verbouwen ben zijn jaren '70 woningen (resp. '75 en '78) en daar tref je nagenoeg geen randaarde aan. Powerline is door de treurige prestaties al snel ingehaald door zelfs 802.11n (wifi 4) op 5GHz frequenties door een extra Ubiquiti AP AC Lite ofzo ertussen te knutselen. Kost pakweg hetzelfde als midrange Powerline.
Hangt af van de situatie. Ik ben geen fan van PLC, maar als er obstakels zijn waar WiFi echt niet doorheen komt, kan het een betere oplossing zijn. Mooie bijkomstigheid is dat huizen die zo zwaar en geisoleerd gebouwd zijn dat WiFi echt niet gaat werken doorgaans ook sinds 1997 gebouwd zijn en dus geaarde leidingen hebben. In dat geval kom je met dezelfde sets gemiddeld uit op snelheden rond de 120Mbps netto.

Dat gezegd, gemiddelden zijn statistiek en bijna niemand is exact Jan Modaal. Ik heb zo'n moderne betonbunker, opgeleverd eind 2004. Aangezien ik dit soort meuk voor m'n werk test en beheer heb ik van alles losgelaten in m'n huis, en ondanks mooie geaarde aansluitingen overal haal ik niet meer dan 76Mbps over PLC naar ruimtes waar ik het zinnig zou kunnen gebruiken. Ook was er een tijd dat er een of andere stoorbron was die elke ~5min de verbinding er enkele tientallen seconden volledig uit blies :X Na een paar maanden is dat weer weg, zonder dat ik achterhaald heb waar het vandaan kwam. Toch gebruik ik het zelf voor een kamer. Daar heb ik geen UTP (leuk: 7 loze leidingen in huis, maar ze gaan maar naar 2 van de 6 kamers :X ) en doordat drie van de vier muren en zowel vloer als plafond van gewapend beton zijn is WiFi ook niet eerste keuze, al is 5GHz dekking beter dan 2.4GHz (die gaat beter door hout en baksteen, maar slechter om hoeken, en niets gaat door zulk beton) en presteert beter/stabieler dan PLC. Maar ik wil om feeling te houden *ergens* PLC gebruiken. Enige wat ik daar hoef aan te sluiten zijn wat retro-PC's, dus <100Mbps throughput is geen probleem.

Wmb is de ideale oplossing voor als je niet wilt boren ("niet kunnen" bestaat IMHO niet, tenzij je echt in een rijksmonument woont) POF, oftewel plasticdraadjes die je itt koperkabel door de bestaande electriciteitsleidingsbuizen kunt trekken. Nadeel is slechte verkrijgbaarheid en - daarmee samenhangend - hoge prijzen (EUR 150 voor Gigabitverbinding tussen twee contactdozen :X ) en lastige installatie (want dwars door electra; zou het zelf probleemloos doen, maar niet geschikt voor DHZ door Jan-met-de-Pet). Maar goed, zet dat af tegen EUR 25 ofzo voor Cat6 Cu UTP, dat bovendien tzt tot 10GbE aankan, en het mag duidelijk zijn dat ieder alternatieve lapmiddel duurder, minder duurzaam en minder performant is.

Soittakaa Paranoid!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Mijn excuses voor deze (extreem) late reactie. Na wat afwezigheid volledig uit het oog verloren...

Ik neem jullie adviezen mee en kom nog terug met een uitgebreidere reactie, wellicht dat ik toch nog een kabel ga trekken, WiFi gaat hem toch niet worden.

Nogmaals mijn dank voor alle informatie!

• kwdtje
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 28-09 16:36
Maar waarom gaat WiFi het niet worden? Ik zelf game ook gedeeltelijk via WiFi (op zolder) en daar is echt niks mis mee.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Topicstarter
kwdtje schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:50:
Maar waarom gaat WiFi het niet worden? Ik zelf game ook gedeeltelijk via WiFi (op zolder) en daar is echt niks mis mee.
Heb wat verdere tests gedaan en hoewel ms ping ietsje minder is, komt de snelheid uiteindelijk toch lager uit dan ik eerst had verwacht.

Wellicht wifi extended, maar denk dat ik toch voor de "ouderwetse" kabel oplossing zal gaan

• _trickster_
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 26-09 21:44
MisterChaoSs schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:31:
[...]
Wellicht wifi extended, maar denk dat ik toch voor de "ouderwetse" kabel oplossing zal gaan
Als de doelt op een draadloze wifiextender dus geen AP, gaat het je geen goed doen op latency i.v.m. de extra "Hop". ook snelheidtechnisch is het vaak een oplossing, aangezien signaal 2 keer verwerkt moet worden door de extender ( ontvangen en daarna weer versturen ).

• Safri7879
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 27-09 09:55
Ik heb sinds kort een 500/500 mbps van KPN. Haal inderdaad met de wifi een zeer mooie snelheid en met een kabel rechtsreeks zelfs meer dan. Met powerline Devolo dlan 1200+ kom ik echter op 125/125 uit. Beter wordt het niet dan vrees ik?

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:51
Nope, kabels leggen of wifi gebruiken. Powerline werkt zelden goed.

Potje knallen in VR met tweakers? Join ons op de Discord

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22:46
Net getest op speedtest,net met mijn wifi verbinding, Download 264 mbps, upload 20 Mbps, ping 3 ms
Speedtest KPN: download 273, Upload 362, ping 4 ms
En dan heb ik een goede Tp Link router in de meterkast staan.

Dus ik snap je aversie tegen wifi niet.
Je moet alleen wel investeren in een goede router en goede wifi antennes voor je pc. Heb zelf een pci-e 1 kaart en 4 losse antennes op mijn bureau staan.

[Voor 9% gewijzigd door D-dark op 15-07-2021 20:54]

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 03:06

aex351

I am the one

unfor schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:34:
Nope, kabels leggen of wifi gebruiken. Powerline werkt zelden goed.
In mijn zoektocht naar sneller draadloos internet heb ik ook Powerline geprobeerd. En inderdaad, het werkt op zich wel aardig. Alleen heel snel kon ik het niet noemen, het was ten iedere geval niet sneller dan de wifi die ik al had. Nu gebruik een Netgear Orbi en haal ik op zijn minst 500/600 Mbps door het hele huis.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Safri7879
Heel gaaf, maar Orbi is me toch echt te duur. Ik weet nu waar ik aan toe ben en moet het dan met 'slechts' een goede 100/100 doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 03:06

aex351

I am the one

Voor een goede router betaal je al snel 100-160 euro is mijn ervaring. Wanneer je een snelle interne netwerk wilt hebben en goed bereik in huis zal je al snel met extenders en repeaters aan de slag moeten. Waardoor je toch al op 200-300 euro uitkomt. Nu is het zo dat met zo'n traditionele setup je snelheid aan het inleveren bent vanaf de extender/repeater (50% minimaal) omdat er geen dedicated verbinding is tussen de router en de extender/repeater.

Kortom, een wifi/mesh systeem met zo'n dedicated backhaul verbinding is juist wat je wilt hebben. Er zijn overigens ook wifi/mesh systemen die geen dedicated backhaul hebben en dus in principe net zo werken als zo'n traditionele extender/repeater setup. Ik noem het nu voor het gemak even traditioneel, echter is dit geen rocket science en hadden fabrikanten dit allang op consumenten level kunnen aanbieden.

In elk geval komt het dus neer dat 300-500 euro voor zo'n wifi/mesh systeem niet goedkoop te noemen is, echter ligt het in lijn met de prijs die je anders voor zo'n traditionele setup had moeten betalen. 2 routers - waarbij de 2e router als extender/repeater functioneert of 1 router met extender/repeater.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Safri7879 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:23:
Ik heb sinds kort een 500/500 mbps van KPN. Haal inderdaad met de wifi een zeer mooie snelheid en met een kabel rechtsreeks zelfs meer dan. Met powerline Devolo dlan 1200+ kom ik echter op 125/125 uit. Beter wordt het niet dan vrees ik?
Als je met de oude dLAN1 1200+ ~125Mbps haalt, kom je met de Devolo Magic 2 waarschijnlijk in de buurt van 250Mbps. Kost natuurlijk wel wat.

Soittakaa Paranoid!

• Safri7879
Dat is nog wel een optie, maar op zich ben ik eigenlijk wel tevreden met 125/125. Nu vraag ik me alleen af of ik met een 200/200 verbinding ook die 125/125 haal of dat ik daar dus echt die 500/500 voor moet behouden...Anders beetje zonde van het geld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20:29
Ja, met een lagere verbinding haal je dat ook.
Met het bespaarde geld kan je na 2 a 3 maanden een mooie router kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HF5236
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 19:41
Kans is ook groot dat je powerline adapter een netwerkkaartje heeft met een maximum van 100mbps. Kan je checken door op je ziggo modem in te loggen en te kijken naar de verbonden apparaten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee