Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay27
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-07-2020
Beste allemaal,

Ik loop de afgelopen maanden tegen een probleem aan te hikken. Ik wil van mijn Whatsapp chats (inclusief media) een reservekopie maken via iCloud. Helaas loopt de reservekopie tijdens het proces vast.. het percentage verandert niet meer. Mijn laatste poging was ongeveer 2 weken geleden. Toen is hij vastgelopen op 5% en op dit moment staat hij nog steeds op die 5%..

Ik heb (nu had, maar ga 50GB aan opslag aanschaffen) genoeg opslag vrij op de iCloud. Het probleem ligt dus niet aan de opslag. Ik krijg voor de rest geen gele pop-ups met een foutmelding. Ook heb ik meerdere keren uit mijn iCloud uitgelogd en weer ingelogd en meerdere keren een hardreset op mijn iPhone geprobeerd, maar niks schijnt te helpen. Ik hoop heel erg dat jullie mij kunnen helpen, er staan waardevolle chats op voor mij.

Ik gebruik een iPhone XR (128GB).

Mvg,
Jay

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Jay27 aangezien dit om een iPhone gaat, geef ik het een schopje van OSP naar IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jay27
Hoeveel ruimte heb je nog vrij op iCloud volgens icloud.com en hoe groot is de reservekopie? Graag exact, niet “genoeg voor de backup” oid. En WiFi of 4G?

Ik hoorde toevallig een week of twee geleden van een van de hoofd developers van WhatsApp dat ze druk bezig zijn om de iCloud-integratie te verbeteren. Dat stallen komt nogal eens voor, vaak bij weinig opslag (dan krijg je de befaamde “MaybeNotEnoughiCloudSpaceError“). Alleen is de error handling nogal ruk omdat je dat niet zomaar te zien krijgt en niet gewaarschuwd wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door WhatsappHack op 30-10-2019 14:31 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)