Beste mede tweakers,
Ik heb mijn mobo asrock B85 Pro4 win64bit(nieuwste updates) met standaard driver via HDMI, plus twee andere schermen aangesloten. Echter HDMI valt steeds weg, moet ik mijn TV (samsung SmartTV) reset doen om weer werkend te krijgen.
1. Alle schermen los koppelen
2. Alleen PC HDMI naar TV (Samsung Smart TV welke is gereset)
3.Het werkt!
4. Ik sluit andere monitoren aan
5. Samsung SmartTV (staat nog in instellingen) maar gaat op zwart?!
Ik heb eindeloos reset en herhaald, maar op een of andere manier gaat Samsung Smart TV bij aansluiten andere schermen (DVI+VGA)steeds op zwart, terwijl altijd heeft gedaan?!
Wat kan oorzaak zijn?!
a.driver win64 is standaard en uptodate.
Wat ik heb gedaan:
1. andere HDMI kabels, is het HDMI versie kabel die probleem geeft?!
2. Scherm via marantz sr5010 laten lopen reciever zelfde probleem?!
Deze info heb ik:
Ik heb mijn mobo asrock B85 Pro4 win64bit(nieuwste updates) met standaard driver via HDMI, plus twee andere schermen aangesloten. Echter HDMI valt steeds weg, moet ik mijn TV (samsung SmartTV) reset doen om weer werkend te krijgen.
1. Alle schermen los koppelen
2. Alleen PC HDMI naar TV (Samsung Smart TV welke is gereset)
3.Het werkt!
4. Ik sluit andere monitoren aan
5. Samsung SmartTV (staat nog in instellingen) maar gaat op zwart?!
Ik heb eindeloos reset en herhaald, maar op een of andere manier gaat Samsung Smart TV bij aansluiten andere schermen (DVI+VGA)steeds op zwart, terwijl altijd heeft gedaan?!
Wat kan oorzaak zijn?!
a.driver win64 is standaard en uptodate.
Wat ik heb gedaan:
1. andere HDMI kabels, is het HDMI versie kabel die probleem geeft?!
2. Scherm via marantz sr5010 laten lopen reciever zelfde probleem?!
Deze info heb ik:
Maar ... wat is nu het verschil tussen HDMI 1.0 en HDMI 1.4?
HDMI 1.0
HDMI 1.0 combineert een digitaal video signaal met een 2 kanaals audio signaal in één enkele kabel. Dit kan bijvoorbeeld zijn tussen een DVD speler met HDMI en een TV met HDMI.
HDMI 1.1
Deze versie voegt de mogelijkheid toe om niet alleen video en 2 kanaals audio door één enkele kabel te voeren, maar ook de mogelijkheid om surround geluid zoals Dolby Digital en DTS door te voeren, tot wel 8 kanalen (7.1 setting)
HDMI 1.2
Deze versie voegt de mogelijkheid toe om SACD signalen door te voeren. Dit zijn signalen van een Super Audio CD van bijvoorbeeld een DVD speler naar een receiver, beiden met HDMI.
HDMI 1.3
Deze versie bevat verbeteringen in zowel de audio als video elementen. Door de komst van Blu-Ray (en het toenmalige HD DVD) brengt deze versie ook de mogelijkheid om digitale bitstreams (data stromen) door te voeren voor de nieuwe hoge resolutie audio formaten als Dolby TrueHD en DTS-HD.
HDMI 1.3a (b, b1, c)
Naast de boven genoemde audio verbeteringen, vergroten HDMI 1.3 and 1.3a de video bandbreedte die overgebracht kan worden van een bron naar het scherm. Dit betekent dat er bijvoorbeeld grotere kleurdiepten (kleur paletten) doorgestuurd kunnen worden en ook hogere resolutie dan het huidige 1080p.
HDMI 1.4
HDMI 1.3 is nog maar net om de hoek komen kijken, maar HDMI 1.4 is alweer in de maak. Er zijn een groot aantal verbeterpunten doorgevoerd in HDMI 1.4, zoals hieronder beschreven;
Netwerk – Versie 1.4 wordt de integratie van HD video, HD audio met Ethernet in dezelfde kabel. Dit houdt in dat je thuis netwerk, je internet en je beeld en audio signalen allemaal geintegreerd kunnen worden in één enkele kabel.
Audio Return Channel – De televisie kan straks audio-signalen terug sturen naar een receiver om dit geluid af te laten spelen. Dit is vooral erg handig wanneer je nog gebruik maakt van een analoge TV tuner in je TV. Normaal gesproken zou je dan een kabel terug moeten leggen naar de receiver om de audio via je receiver te laten lopen naar je speakers. Ook nu kan alles weer door één enkele kabel.
Snelheid – Opkomende technieken als 2K en 4K (2000 pixels en 4000 pixels, wat een zeer hoge resolutie is) en 3D tv hebben meer bandbreedte nodig; HDMI 1.4 geeft ze die ruimte. De hogere snelheid is natuurlijk interessant, maar op de technologieën die dit nodig hebben moeten we nog even wachten. De ondersteuning van “Deep Color” (diepere kleuren) in HDMI 1.3 wordt nu nog steeds vrijwel niet gebruikt.
HD in je auto – Een nieuwe connector (aansluiting) wordt geïntroduceerd die de auto-industrie moet helpen om HD video en audio in de auto te integrereren met HDMI.
Kleinere connector – er komt een nieuwe, kleinere 19 pins connector naast de huidige connectoren.
Of HDMI 1.4 nu echt een meerwaarde heeft is aan jou.
Verstand van 'Alles' van 'Niets'