Ik zit er nu al een tijdje mee te puzzelen naar wat de handigste manier gaat zijn om 2 losse monitoren aan te sluiten op 3 verschillende laptops (niet tegelijkertijd). Ik en mijn vriendin maken samen gebruik van 3 verschillende laptops met verschillende aansluitingen. Ik zoek naar de setup waarbij ik de minste kabels nodig heb en ik 2 schermen kan aansluiten op elk apparaat en mijn het scherm van mijn laptop kan uitbreiden(niet dupliceren).
De situatie is als volgt:
Werklaptop
- DisplayPort
- VGA
Privé laptop
- Mini DisplayPort
- HDMI
Laptop vriendin
- HDMI
- USB-C
Aanwezige kabels en adapters:
- DisplayPort naar HDMI adapter
- Displayport naar Mini DisplayPort kabel
- HDMI kabels
- DisplayPort kabels
- VGA kabels
Nog aan te schaffen:
- Monitoren met minimaal DisplayPort en een HDMI aansluiting
Daarbij wordt voornamelijk de werklaptop gebruikt. Als ik het nu zo zie moet ik sowieso 4 verschillende kabels hebben:
DisplayPort, HDMI, USB-C en VGA om gebruik te kunnen maken van 2 schermen.Ik heb zitten kijken naar dockingstations. Maar ben er nog geen 1 tegen gekomen die voldoet aan mijn eisen. Als ik kijk naar adapters kan het volgende misschien interessant zijn:
- USB-C naar DisplayPort adapter
- USB 3.0 naar HDMI adapter
Zo zou ik maar 2 kabels nodig hebben.
Of zijn er nog andere elegantere oplossingen te bedenken?
De situatie is als volgt:
Werklaptop
- DisplayPort
- VGA
Privé laptop
- Mini DisplayPort
- HDMI
Laptop vriendin
- HDMI
- USB-C
Aanwezige kabels en adapters:
- DisplayPort naar HDMI adapter
- Displayport naar Mini DisplayPort kabel
- HDMI kabels
- DisplayPort kabels
- VGA kabels
Nog aan te schaffen:
- Monitoren met minimaal DisplayPort en een HDMI aansluiting
Daarbij wordt voornamelijk de werklaptop gebruikt. Als ik het nu zo zie moet ik sowieso 4 verschillende kabels hebben:
DisplayPort, HDMI, USB-C en VGA om gebruik te kunnen maken van 2 schermen.Ik heb zitten kijken naar dockingstations. Maar ben er nog geen 1 tegen gekomen die voldoet aan mijn eisen. Als ik kijk naar adapters kan het volgende misschien interessant zijn:
- USB-C naar DisplayPort adapter
- USB 3.0 naar HDMI adapter
Zo zou ik maar 2 kabels nodig hebben.
Of zijn er nog andere elegantere oplossingen te bedenken?