Advies gevraagd voor setup icm 2 monitoren op 1 laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 15:15
Ik zit er nu al een tijdje mee te puzzelen naar wat de handigste manier gaat zijn om 2 losse monitoren aan te sluiten op 3 verschillende laptops (niet tegelijkertijd). Ik en mijn vriendin maken samen gebruik van 3 verschillende laptops met verschillende aansluitingen. Ik zoek naar de setup waarbij ik de minste kabels nodig heb en ik 2 schermen kan aansluiten op elk apparaat en mijn het scherm van mijn laptop kan uitbreiden(niet dupliceren).

De situatie is als volgt:

Werklaptop
- DisplayPort
- VGA

Privé laptop
- Mini DisplayPort
- HDMI

Laptop vriendin
- HDMI
- USB-C

Aanwezige kabels en adapters:
- DisplayPort naar HDMI adapter
- Displayport naar Mini DisplayPort kabel
- HDMI kabels
- DisplayPort kabels
- VGA kabels

Nog aan te schaffen:
- Monitoren met minimaal DisplayPort en een HDMI aansluiting

Daarbij wordt voornamelijk de werklaptop gebruikt. Als ik het nu zo zie moet ik sowieso 4 verschillende kabels hebben:
DisplayPort, HDMI, USB-C en VGA om gebruik te kunnen maken van 2 schermen.Ik heb zitten kijken naar dockingstations. Maar ben er nog geen 1 tegen gekomen die voldoet aan mijn eisen. Als ik kijk naar adapters kan het volgende misschien interessant zijn:

- USB-C naar DisplayPort adapter
- USB 3.0 naar HDMI adapter

Zo zou ik maar 2 kabels nodig hebben.

Of zijn er nog andere elegantere oplossingen te bedenken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:06

jgj82

Ja, maar = nee

Twee monitoren met niet te hoge resolutie(tot FullHD@60Hz bv.)

Je hebt een dock nodig met twee keer HDMI--->monitor uit en hdmi in. Displayport--->HDMI kan met een passief verloopstuk voor jou laptop.

Eventueel kijken naar een USB-hub of een dock met die mogelijkheid ingebouwd om een los toetsenbord met muis aan te sluiten.

Je blijft met de verschillende powerbricks voor de laptops zitten, daar is helaas (bijna) geen oplossing voor.

[ Voor 8% gewijzigd door jgj82 op 24-10-2019 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 13:32
Je hebt twee schermen nodig welke "Daisy chain" ondersteunen. Zo sluit je de ene monitor op de andere monitor aan; waardoor je slechts één kabel op je laptop hoeft aan te sluiten.

Zorg dat deze monitoren een mini displayport of normale displayport ingang hebben. Dan je de laptops d.m.v. verloopjes aansluiten op dezelfde kabel. Doe ik hier thuis ook, en werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 16:52
Is een dell d6000 ( dockingstation) niet iets? (Of iets in die trend)
Verbinden met usb3.0 en heeft 2 displayport aansluitingen. Kan je gelijk een muis en toetsenbord aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
Kijk dit zijn goede opties. Merk je nog iets van kwaliteitsverschil als je een docking gebruikt via usb3.0, aangezien dan alles via die poort gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 16:52
Ik eigenlijk niet, zelfs video's en youtube gaan vlekkeloos. Heb er 2 monitoren met een resolutie van 1920x1200 aan hangen. Is wel even het vermelden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:48
Tjommer schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:52:
Kijk dit zijn goede opties. Merk je nog iets van kwaliteitsverschil als je een docking gebruikt via usb3.0, aangezien dan alles via die poort gaat?
https://www.amazon.com/gp/product/B01LX8LQ8Y/

Ik heb deze, maar dan besteld van AliExpress. Tot op heden tevreden ermee,vooral aangezien er nog 2 USB poorten aanwezig zijn puur voor het opladen. Prettige dock, niet al te duur en werkt zonder installatie van software op meerdere laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
Ik heb een Dell D6000 docking gekocht en dat werkt echt perfect. Kan er met 1 kabel alle 3 de laptops op aansluiten.
Pagina: 1