Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy_pc_guy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-10-2019
Mijn vraag

Hoi beste Tweakers.

Ik heb vorige week eindelijk mijn desktop gaming PC kunnen samenstellen (zie verder voor onderdelen). Hoewel de build langer heeft geduurd dan gepland (er is op 10 jaar tijd enorm veel veranderd, had ik even niet op gerekend) is deze uiteindelijk afgeraakt.

Ik heb geen enkel probleem ondervonden bij het opstarten de eerste keer (geen rode CPU led lamp etc) en na een clean install van Windows 10, gevolg door het installeren van de nodige drivers was alles klaar om mijn nieuwe build uit te testen op Battlefield V.

Gebaseerd op 'voorafgaand onderzoek' startte ik de game op met het idee dat ik rond de 110-120 FPS (RTX 2070 Super + Ryzen 5 3600 zou op QHD resolutie met High settings rond de 123 FPS moeten halen volgens GPUCHECK.COM) zou halen bij het spelen van deze game (2560 x 1440 resolutie, 144HZ, en instellingen op 'High'). Ik stel vast dat deze eerder rond de 100 FPS schommelt, met een 'zakking' naar eind 80 / begin 90 FPS indien er veel bewegingen zijn (explosies en dergelijke).

Zou iemand van jullie mij kunnen zeggen of dit 'normaal is' (en de gevonden FPS projectie op diverse websites aldus een vertekend beeld geven) of dit er inderdaad iets schort aan mijn build?
--> hardware matig lijkt alles OK (CPU, GPU & RAM wordt herkend door de MOBO) en ik heb alles opnieuw geinstalleerd (softwarematig) dus ik kan niet meteen iets bedenken dat de lagere FPS rate kan verklaren

Tips of opmerkingen zijn uiteraard altijd welkom (anders zou ik deze post niet aanmaken in de eerste plaats uiteraard)

Relevante software en hardware die ik gebruik
* CPU: Ryzen 5 3600
* GPU: Gigabyte RTX 2070 Super OC C
* MOBO: MSI B450 Tomahawk Max
* RAM: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3600 (CMK16GX4M2B3600C18)
* Monitor: Acer Predator XB271HUA (TN paneel, 144HZ native, QHD resollutie)
* PSU: RMX 750

Softwarematig:
* Windows 10
* Laatste Nvidea Geforce Driver voor GPU
* Voor de rest nergens aangekomen (heb MSI afterburner maar heb nog niks proberen to OC'en)

Alvast Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-05 20:57
Chipset drivers geinstalleerd/bijgewerkt?
Laatste zijn van 22-10-2019.

Windows up2date?

Waar draaien je games op? HDD of SSD?
Hoe heb je je monitor aangesloten? DVI, HDMI, Displayport?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy_pc_guy
Hoi Wylana,

* Chipset drivers bedoel je de huidige software versie voor mijn MOBO vermoed ik?
* Het spel is geinstalleerd op een SSD
* Monitor is aangesloten op GPU via Displayport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sence123
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-04 14:16
XMP aangezet in de bios ?
Standaard draait het RAM geheugen op 2133mhz dacht ik en Ryzen profiteert nogal van sneller geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy_pc_guy
Hoi Sence 123,

Nee ben ik nog niet aangewijst (Pc draait nu 'out of the box', dus zonder enige tweaks).
Ik zal straks even proberen met XMP (ik zag wel ergens 3600Mhz in de BIOS maar goed, dit kan evengoed slaan op wat het aankan, niet wat het momenteel haalt) en je laten weten of dit geholpen heeft.

Ik ging er gewoon vanuit dat alle benchmarks / filmpjes gemaakt waren zonder enige vorm van tweaking, vandaar dat ik dus 'verbaad' ben dat ik FPS rate behaal die toch wat lager ligt als verwacht.

Nog andere opties / mogelijke oorzaken naast XMP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:06
Ligt het aan mij of is 100fps op qhd niet meer dan normaal? als je nou op fullhd speelt had ik gezegd dat is wel aan de lage kant, maar BF5 is naar mijn weten sowieso een zwaar spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy_pc_guy
Hoi Ambition88,

Als je naar hier gaat (https://www.gpucheck.com/...igh/?lang=en&currency=usd) dan zie je voor QHD resolutie een average FPS van 123 voor Battlefield V. Vandaar dat ik het 'raar' vindt dat ik een goede 20fps (gemiddeld) lager zit met mijn 'out of the box' build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:21
Zijn die benchmarks op gpucheck niet gebasseerd op single player?.
Maar 80fps haal ik nog op mijn museum pc(heb dan wel g-sync maar zou niet moeten uitmaken).

Er staat niet bij of ze raytracing aan hebben, dus ga er maar vanuit dat het uit staat op gpucheck, gebruik jij dat toevallig wel?

[ Voor 35% gewijzigd door mr_evil08 op 24-10-2019 17:44 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Pagina: 1