SSD Best Buy Guide is geen Guide

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Artikel: reviews: Ssd Best Buy Guide - Oktober 2019
Auteur: @willemdemoor

Ik zat de Best Buy Guide door te nemen en ik mis eigenlijk elke vorm van guidance in het artikel.

Laten we even naar het eerste blokje kijken:
De SU800 van Adata is nog altijd een van de snelste kleine satadrives die je kunt kopen. De prestaties zijn meer dan dik in orde en de prijs per gigabyte is met ongeveer 17 cent schappelijk. Voor nog geen 40 euro heb je daarmee een rappe ssd in je oude systeem. Wil je goedkoper, dan kun je een WD Green kopen. Die is wat trager, maar kost maar ruim 30 euro.
Ik kan dus kiezen tussen de SU800, welke de Best Buy is en de WD Green, welke goedkoper is maar geen Best Buy. Ga ik naar de prestatie scores kijken zie ik allerlei benchmarks maar geen idee wat dit in de praktijk betekend. Ga ik nu echt langzamer booten met de WD Green? Een lagere framerate in games?

Het artikel is nu eigenlijk puur een prijs vs prestaties artikel, een potentiële koper wordt verder niet geadviseerd. Hij moet nog steeds zelf de vertaalslag proberen te maken naar zijn praktijk situatie en in hoeverre hij nu wel of geen baad heeft bij een SSD die weliswaar sneller is maar ook weer niet wat duurder.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
@willemdemoor is tot en met 4 november op vakantie maar ik wijs hem op dit topic als hij terug is.