Hallo,
een vriend van me zoekt een laptop, hij is een complete leek, dus vroeg hij het me...
ik heb een thinkpad van 10 jaar oud, serves me well. maar hij wil liever een nieuwe pc... anders kocht ik gelijk een t540 (de laatste met schijfstation er in).
Wat ga je met je laptop doen?
gamen: neen
foto's en muziek bewerken : ja
mails surfen office: ja
Wat is je budget?
maximum 650 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
laptop gaat nooit van het bureau weggaan. hoeft geen 17" te zijn. mag ook niet kleiner dan 14"
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
specs die ik zoek
schrijfstation: dvdrw, cdrom, mag blueray zijn maar hoeft niet
scherm: 14" tot 17"; minstens 1920*1080, niet glossy
cpu liefst een i5 of meer
ram liefst 8gb (met slots, dus niet op het bord gesoldeerd)
videokaart: maakt weinig uit, onboard is al goed genoeg
battery: maakt weinig uit, wel graag een batterij die makkelijk vervangbaar is: lees geen ingebouwde
gewicht: zo licht mogelijk maar maakt minder uit
duurzaamheid: belangrijkste punt: moet 10 jaar mee;
iemand een aanbeveling ? je leest er veel online, maar als je reviews begint te lezen hebben veel mensen na een jaartje of zo al een pak problemen. acer, asus, hp,... (misschien is voor dat budget niets duurzaam weggelegd),
dank
een vriend van me zoekt een laptop, hij is een complete leek, dus vroeg hij het me...
ik heb een thinkpad van 10 jaar oud, serves me well. maar hij wil liever een nieuwe pc... anders kocht ik gelijk een t540 (de laatste met schijfstation er in).
Wat ga je met je laptop doen?
gamen: neen
foto's en muziek bewerken : ja
mails surfen office: ja
Wat is je budget?
maximum 650 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
laptop gaat nooit van het bureau weggaan. hoeft geen 17" te zijn. mag ook niet kleiner dan 14"
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
specs die ik zoek
schrijfstation: dvdrw, cdrom, mag blueray zijn maar hoeft niet
scherm: 14" tot 17"; minstens 1920*1080, niet glossy
cpu liefst een i5 of meer
ram liefst 8gb (met slots, dus niet op het bord gesoldeerd)
videokaart: maakt weinig uit, onboard is al goed genoeg
battery: maakt weinig uit, wel graag een batterij die makkelijk vervangbaar is: lees geen ingebouwde
gewicht: zo licht mogelijk maar maakt minder uit
duurzaamheid: belangrijkste punt: moet 10 jaar mee;
iemand een aanbeveling ? je leest er veel online, maar als je reviews begint te lezen hebben veel mensen na een jaartje of zo al een pak problemen. acer, asus, hp,... (misschien is voor dat budget niets duurzaam weggelegd),
dank
[ Voor 4% gewijzigd door fillo op 24-10-2019 15:12 ]