Beste mensen, na aanleiding van een ander topic toch het geheel hier in desktop advies.
Let wel, mij lijkt het opbouwen van de hardware + RGB en waterkoeling iets simpeler dan de boel goed en stabiel aan de praat te krijgen.
Ik heb LTS autotechniek gedaan, kan goed tekening lezen, ik heb twee handen dus bouwen moet lukken.
Ik zou graag willen profiteren van de Asus cash back korting, maar lukt het me niet om een definitieve keuze gemaakt te hebben is er nog geen man overboord.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Emails (werk), YouTube, films(pjes) / series renderen bewerken en kijken waarvan veel op 1080p is. Muziek luisteren + opslag muziek en fims. tzt eens wat gamen op lage settings. Wil graag naar Multi beeldscherm, 1 scherm voor me neus om te browsen werken etc etc , scherm 2 verkenner waar wat programma open staan, dus geen 2 schermen die games weergeven.
Ik ga gebruiken, davinci resolve en Handbrake.
De rest zijn allemaal lichte programma's die op mijn huidige pc ook draaien, kan niet allemaal tegelijk dan word hij zeer traag met reageren.
Daarnaast moet het ook mooi worden de PC word namelijk een deel van mijn interieur en mag daarom ook wat meer kosten aan toeters en bellen, RGB + waterkoeling.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2000 tot 2500 euro, echter is dit een rekbaar budget, tzt komt pas de tweede monitor die neem ik nu niet mee in het budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dubbele HDD zijn opslag en zeer belangrijk back-up.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hulp bij keuze van een geschikte video kaart. Eentje met voldoende aansluitingen 2 á 3 stuks, 1080p 30 max 60 fps.
Keuze RGB en waterkoeling zal me ongetwijfeld wel lukken, en vragen kan tzt altijd. Ik heb al een en ander voor ogen.
Waarom deze moederborden
Moederborden zijn gekozen op basis van goede VRM, genoeg USB aansluitingen, 2 NVME aansluitingen, genoeg Sata poorten, goede audio implicatie.
Ga je overklokken?
Misschien tzt de processor ietsje sneller.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ben benieuwd of ik iets over het hoofd zie?
Een configuratie die voor een leek beter niet te nemen is.
Een voorkeur uiten van een bepaald component mag zeker.
Informatie om de kosten omlaag brengen is geen noodzaak.
Ik neem minimaal een 8 core processor.
Mijn lijstje waaruit ik een keuze wil maken,
Zoals men ziet heb ik 4 RAM sticks, 4 zijn mooier dan 2 en 2 lege plekken.
Let wel, mij lijkt het opbouwen van de hardware + RGB en waterkoeling iets simpeler dan de boel goed en stabiel aan de praat te krijgen.
Ik heb LTS autotechniek gedaan, kan goed tekening lezen, ik heb twee handen dus bouwen moet lukken.
Ik zou graag willen profiteren van de Asus cash back korting, maar lukt het me niet om een definitieve keuze gemaakt te hebben is er nog geen man overboord.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Emails (werk), YouTube, films(pjes) / series renderen bewerken en kijken waarvan veel op 1080p is. Muziek luisteren + opslag muziek en fims. tzt eens wat gamen op lage settings. Wil graag naar Multi beeldscherm, 1 scherm voor me neus om te browsen werken etc etc , scherm 2 verkenner waar wat programma open staan, dus geen 2 schermen die games weergeven.
Ik ga gebruiken, davinci resolve en Handbrake.
De rest zijn allemaal lichte programma's die op mijn huidige pc ook draaien, kan niet allemaal tegelijk dan word hij zeer traag met reageren.
Daarnaast moet het ook mooi worden de PC word namelijk een deel van mijn interieur en mag daarom ook wat meer kosten aan toeters en bellen, RGB + waterkoeling.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2000 tot 2500 euro, echter is dit een rekbaar budget, tzt komt pas de tweede monitor die neem ik nu niet mee in het budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 2 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 4TB | € 114,99 | € 229,98 |
| 2 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Compute 3,5", 8TB | € 184,05 | € 368,10 |
| 1 | Behuizingen | Lian Li PC-O11 Dynamic XL Wit | € 190,50 | € 190,50 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Wit | € 120,- | € 120,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 908,58 | ||
Dubbele HDD zijn opslag en zeer belangrijk back-up.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hulp bij keuze van een geschikte video kaart. Eentje met voldoende aansluitingen 2 á 3 stuks, 1080p 30 max 60 fps.
Keuze RGB en waterkoeling zal me ongetwijfeld wel lukken, en vragen kan tzt altijd. Ik heb al een en ander voor ogen.
Waarom deze moederborden
Moederborden zijn gekozen op basis van goede VRM, genoeg USB aansluitingen, 2 NVME aansluitingen, genoeg Sata poorten, goede audio implicatie.
Ga je overklokken?
Misschien tzt de processor ietsje sneller.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ben benieuwd of ik iets over het hoofd zie?
Een configuratie die voor een leek beter niet te nemen is.
Een voorkeur uiten van een bepaald component mag zeker.
Informatie om de kosten omlaag brengen is geen noodzaak.
Ik neem minimaal een 8 core processor.
Mijn lijstje waaruit ik een keuze wil maken,
Zoals men ziet heb ik 4 RAM sticks, 4 zijn mooier dan 2 en 2 lege plekken.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 575,- | € 575,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Crosshair VII Hero (WiFi) | € 301,04 | € 301,04 |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix X570-E Gaming | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-2400C15Q-64GTZR | € 302,- | € 302,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-2666C18Q-32GTZR | € 182,90 | € 182,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 122,90 | € 122,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 250GB | € 73,- | € 73,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.365,84 | ||