Toon posts:

PC Upgrade mbt SLi Geforce GTX 670

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen van Tweakers,

Ik heb jaren geleden een computer in elkaar gezet en deze begint onderhand flink wat moeite te hebben met verschillende games en programma's. Lucky for me, een vriend van mij heeft recent zijn eigen pc een upgrade gegeven waardoor ik een aantal onderdelen mocht hebben waaronder processor, videokaart en moederboard.

Huidige Onderdelen:
Moederbord - pricewatch: ASRock Z77 Extreme4
CPU - pricewatch: Intel Core i5-3570K Boxed
Videokaart - pricewatch: Asus GTX670-DC2T-2GD5

Nieuwe Onderdelen:
Moederbord - pricewatch: Asus P8Z77-V Pro
CPU - pricewatch: Intel Core i7 3770K Boxed
Videokaart - pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD

Ik kan mij goed voorstellen dat het een goeie optie is om mijn CPU te vervangen naar de i7, maar heb daarnaast nog wel een aantal vragen.

Is het mogelijk om SLi te draaien met deze twee kaarten?
(Zijn allebei 2gb, alleen een ander merk)

Wanneer het mogelijk is, wat voor SLi bridge moet ik dan hebben?
(Moet ik een 2, 3 of 4 slot bridge hebben en is elk soort bridge merk voldoende)

Wat is de juiste moederbord keuze in dit geval?
(Is het überhaupt mogelijk met één van de twee)

Is een voeding van 750W voldoende voor het draaien van SLi?

Alvast erg bedankt voor alle moeite en reacties!
Ik hoor graag jullie advies.

Met vriendelijke groet,
Frenk Selhorst

Alle reacties

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:40
Is het mogelijk? Zover ik kan zien ja. Beide moederborden ondersteunen het. Snelheid van de snelste kaart zal aangepast worden naar de langzaamste (zover ik me kan herinneren).

Is het verstandig? Absoluut niet. SLI is zo goed als dood en sommige spellen draaien zelfs slechter op SLI dan met een kaart. Afhankelijk van de spellen (en instellingen) die je wil spelen kan 2GB VRAM toch wel een behoorlijke bottleneck worden.

Wat voor een 750 watt voeding heb je? Merk en type dan graag.
Wat voor een games wil je spelen en op wat voor een instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de voeding pricewatch: XFX XTR Series 750W

Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste te spelen. Een League of Legends, Battlefield 1 en Battlefront 2 zouden al voldoende zijn. Beide aardig grijs gespeeld, maar het loopt verre van smooth en draaien op alle settings low. Verder zijn er zat kleinere (indie) games die erg leuk zijn en zeker niet zoveel vragen als bijvoorbeeld een aankomende Cyberpunk.

Speel de games op mijn 1900x1200 beelscherm en de game quality settings is niet heel erg een issue.

Daarbij wil ik nogmaals opmerken dat het GRATIS onderdelen zijn en ik geen geld heb voor andere onderdelen. En het draaien van SLi lijkt mij toch een stuk meer voordelen opleveren dan draaien met een enkele 670, of zie ik dat fout?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2019 15:03 ]

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-01 22:51
SLI GTX670 zal je weinig opleveren.

Verder zou ik de 3770K op jouw Z77 monteren en wat opkietelen naar laat ons zeggen 4,2Ghz bijvoorbeeld. Dat zou je makkelijk moeten halen op laag voltage.

Verkoop je 2st GTX670 aan € 30 / stuk, het Asus-mobo en de 3570K aan +- € 90 en zoek je een mooie GPU uit voor een € 150, ik denk bijvoorbeeld aan een GTX1060 (6GB-versie).

Op deze manier zal je voor relatief weinig toch een aanzienlijke performanceboost krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door 2.DIE.4 op 24-10-2019 15:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Begrijpelijk, maar kan mij zo voorstellen dat die maat de spullen niet gegeven heeft om te verkopen. Prima als ik ze gebruik, maar als ik ze gelijk doorverkoop had hij dat zelf wel kunnen doen voor wat extra geld.

Het is dus meer de vraag of het een idee is om over te stappen naar SLi, of door te gaan met mijn huidige 670.

Rest nog de vraag of met 2 beeldschermen, SLi 670, en 3770K de 750W voldoende is?

Bedankt voor jullie reacties :)

• 2.DIE.4
Voeding is sowieso voldoende. 3770K vervangen is ook een mooie vervanging. SLI GTX670 zou ik niet doen, tenzij je tijd en zin hebt om je er wat mee bezig te houden, voor de fun ...

Verwijderd

Topicstarter
2.DIE.4 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:46:
Voeding is sowieso voldoende. 3770K vervangen is ook een mooie vervanging. SLI GTX670 zou ik niet doen, tenzij je tijd en zin hebt om je er wat mee bezig te houden, voor de fun ...
Ah oke, bedankt voor je reactie! Vraagje, is het anders een optie om toch even wat geld te sparen en een pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB of pricewatch: Asus Phoenix GeForce GTX 1060 6GB te kopen? Voor 200 euro wellicht een goeie opvolger van de 670 (mogelijk SLi).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2019 15:56 ]

• 2.DIE.4
Voor een budget van +- 200 - 225 EUR moet je wel een mooie GTX1070 vinden 2dehands, mits je even geduld hebt.

Meeste vragen er +- 250 voor, maar dat zou ik er niet aan geven. Voor slechts 50 EUR meer heb je dan een GTX1660Ti nieuw. Heb op bepaalde sites zelfs al RTX2060 zien passeren aan minder dan 300 EUR ...
Pagina: 1