Mijn vraag
Onlangs een mislukte CPU swap gedaan (PC deed het niet met andere CPU), waardoor mijn pc van de leg is.
De grootste problemen:
Geen internet meer (geen licht bij ethernetpoort, wordt niet herkend in apparaatbeheer)
8 van de 16 GB ram herkend windows niet meer (in bios staat wel 16gb)
PC valt spontaan uit en maakt meer herrie, ook bij een stress test (Powermax stress test voor CPU valt soms hij uit maakt sowieso meer herrie, GPU niet)
Pcie slot is het plastic lipje afgebroken (oeps), ook een gpu pin beschadigd
Nu is mijn vraag: valt dit op te lossen of is het een probleem met het moederbord of andere hardware.
Relevante software en hardware die ik gebruik
i5 4570, 280x, 16 gb ram, 256 gb ssd, 2 tb hdd, cooler master 212 koeler, GA-B85M-D3H mobo
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bios gereset, koelpasta opnieuw aangebracht (alhoewel ik niet weet of ik dit goed heb gedaan),
drivers geprobeerd te updaten, verschillende cleanups met command prompt.
Geen resultaat helaas..
Heb ik perongeluk het moederbord / de processor onherstelbaar beschadigd? En hoe kom ik hierachter?
Alvast bedankt.
Groet, Applepiez
Onlangs een mislukte CPU swap gedaan (PC deed het niet met andere CPU), waardoor mijn pc van de leg is.
De grootste problemen:
Geen internet meer (geen licht bij ethernetpoort, wordt niet herkend in apparaatbeheer)
8 van de 16 GB ram herkend windows niet meer (in bios staat wel 16gb)
PC valt spontaan uit en maakt meer herrie, ook bij een stress test (Powermax stress test voor CPU valt soms hij uit maakt sowieso meer herrie, GPU niet)
Pcie slot is het plastic lipje afgebroken (oeps), ook een gpu pin beschadigd
Nu is mijn vraag: valt dit op te lossen of is het een probleem met het moederbord of andere hardware.
Relevante software en hardware die ik gebruik
i5 4570, 280x, 16 gb ram, 256 gb ssd, 2 tb hdd, cooler master 212 koeler, GA-B85M-D3H mobo
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bios gereset, koelpasta opnieuw aangebracht (alhoewel ik niet weet of ik dit goed heb gedaan),
drivers geprobeerd te updaten, verschillende cleanups met command prompt.
Geen resultaat helaas..
Heb ik perongeluk het moederbord / de processor onherstelbaar beschadigd? En hoe kom ik hierachter?
Alvast bedankt.
Groet, Applepiez
[ Voor 3% gewijzigd door Applepiez op 24-10-2019 15:00 . Reden: Nog wat extra informatie ]