Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordPierre
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 08:07
Hoi allemaal,

Ik overweeg momenteel om een Honeywell Evohome systeem aan te schaffen, als vervanging voor mijn huidige thermostaatknoppen. Ik maak me alleen een beetje zorgen over het geluid dat de motortjes maken, dat vind ik en mijn vrouw best een beetje irritant (we hebben 1 knop van de monteur op proef gekregen).

Nu begrepen we van hem, dat het motortje enkel de radiatorkraan helemaal open of helemaal dicht draait. Dat duurt een seconde of 20 bij onze (danfoss) radiatorkranen en dat is echt irrirtant, zeker bij de slaapkamers.

Nu is mijn vraag, aan mensen die al zo'n systeem hebben: is het inderdaad zo dat het motortje iedere keer dat hij voelt dat de ruimte te warm/koud is, de kraan helemaal open/dicht draait, of maakt hij enkel kleine correcties. En hoe vaak per uur doet de knop dat gemiddeld?

Ik had namelijk gehoopt dat het motortje enkel ging draaien als je een andere temperatuur instelt, en dat een binnenwerk van was de temperatuur regelt. Zo werken mijn huidige thermostaatknoppen namelijk, per ruimte kan ik de knop op een temperatuur stellen en het binnenwerk van was zet uit/krimpt en regelt daarmee hoever de radiatorkraan open/dicht gaat. Heerlijk geluidloos, maar helaas lastig te combineren met de vloerverwarming in de woonkamer.

Mocht iemand ervaringen hebben met een heel stil alternatief voor evohome, dan hou ik me aanbevolen! Naast dat ik me eraan stoor, hoort mijn vrouw nog de radio bij de buren dus die ziet het momenteel helemaal niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgens mij kun je ze instellen of ze helemaal open of dicht moeten gaan.

Maar bij mij werkt het alleen goed als ze inderdaad helemaal open en dicht gaan.
Als de gewenste temperatuur bereikt is gaan ze idd weer dicht. Dat is dus anders dan een normale thermostaat radiatorkraan.

Het is idd wel hoorbaar als hij open of dicht gaat. Maar ik stoor me er niet echt aan.
Ik denk dat alle alternatieven vergelijkbaar werken. Het beste alternatief heb je al genoemd.

Als je alleen de ketel wilt aansturen kun je ook een thermostaat in elke kamer ophangen en de thermostaatkranen op de radiator laten zitten. Geen idee hoe goed dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier ook een Evohome installatie in het hele huis. Nu hebben we zelf geen last van het geluid, maar omdat de kachel in de slaapkamer 's nachts niet aan is. Bij de kinderen op de kamer wel, en die klagen sporadisch wel eens over het geluid. En ja, het is behoorlijk 'storend' geluid bij volledige stilte. Enige nadeel van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 22:11

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik denk dat het nogal ligt aan hoeveel warmte verlies je in de nacht hebt. In mijn geval niet genoeg om 's nachts aan te gaan dus heb er nog nooit last van gehad.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:53
De vraag is natuurlijk of andere fabrikanten van “slimme” thermostaatkranen ook zo’n geluid maken. Zoals bijvoorbeeld Tado of Netatmo

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:24
Hier thuis hebben we Tado knoppen. Het geluid duurt echt geen 20 seconden maar eerder een seconde of 5. Wij hebben overigens in de slaapkamer (bijna) nooit de verwarming aan dus het geluid valt ons niet zo op.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordPierre
Check, bedankt voor de antwoorden tot zover! In de slaapkamer staat onze verwarming in de winter wel zacht aan, omdat er anders veel kou via de muur het huis intrekt. Met de verwarming heel licht aan, houden we net de kou buiten. Vandaar dat het geluid voor slaapkamer toch wel belangrijk is om te weten. Ik ga de knop gewoon vanavond even naar de slaapkamer verplaatsen om te kijken hoe dat bevalt (en ondanks het weer toch even de verwarming zo zetten dat hij iets aan moet slaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordPierre
Inmiddels een weekendje uitproberen achter de rug, maar met name in de slaapkamer vinden we het motortje echt irritant.

Ik vond de suggestie om de kleppen bij de cv ketel te plaatsen een heel goed idee. Bij ons zie ik in de cv ruimte inderdaad de slangen naar iedere afzonderlijke radiator gaan. Nu is mijn vraag, of jullie weten of de knoppen in dat geval enkel als sensor gebruikt kunnen worden, en de klepaansturing dus elders gebeurt? Dit zodat we wel makkelijk op de radiotor de temperatuur kunnen aanpassen.

En nu ik toch nog vragen stel: regels Evohome bij jullie ook op welke temperatuur de ketel moet branden? In mijn huidige situatie met handmatige knoppen moet ik altijd gedurende het jaar de temperatuur waarop de ketel CV water moet houden naar boven en beneden bijstellen. Ik ben daar natuurlijk altijd te laat mee, dus in het voorjaar stookt hij veel te hoog en in het najaar hebben we het eerst koud voordat ik de ketel omhoog zet. Als evohome dat ook op kan lossen, zou dat wel helemaal ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

LordPierre schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 07:41:
Nu is mijn vraag, of jullie weten of de knoppen in dat geval enkel als sensor gebruikt kunnen worden, en de klepaansturing dus elders gebeurt? Dit zodat we wel makkelijk op de radiotor de temperatuur kunnen aanpassen.
Ja, als je ook de temperatuur wilt kunnen wijzigen zou je voor de round wireless kunnen gaan.
En nu ik toch nog vragen stel: regels Evohome bij jullie ook op welke temperatuur de ketel moet branden?
Ik denk dat ik je vraag verkeerd begrijp maar anders, evohome probeerd (middels berekening) de temperatuur in de geconfigureerde ruimte op het jouw gewenste tijdstip voor elkaar te hebben. Niets meer en niets minder.

Evohome regelt niet een temperatuur waarop de ketel brand, alleen de ketel zelf doet dat. Alleen als je evohome modulair aansluit kan je wel aangeven of je het maximale vermogen (warmtevraag) wilt of minder ook voldoende is om de gewenste temperatuur te behalen.
edit, zie hier onder, Blijkbaar is dit bij evohome toch anders dan mijn vorige honeywell opentherm thermostaat.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 28-10-2019 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:17

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@LordPierre Wij hebben meerdere Evohome systemen in gebruik en het geluid is inderdaad wel aanwezig, maar daar raak je ook aan gewend. Daarnaast zal de knop (tenzij anders ingesteld) standaard slechts kleine correcties uitvoeren om de temperatuur in de kamer constant te houden (ook beter voor de batterijen). Enkel bij grote setpoint veranderingen zal de knop een grotere aanpassing moeten doen.

Samen met de Evohome controller en de OpenTherm module zal de thermostaat daadwerkelijk een watertemperatuur vragen van de ketel (itt wat @DukeBox zegt) om de temperatuur constant te houden in alle ruimtes. Via OpenTherm wordt mbv Control setpoint (MsgID=1) deze informatie doorgegeven. De ketel zal dan mbv modulatie proberen deze watertemperatuur constant te houden. Dit heb ik zelf ook kunnen zien via een OTGW tussen onze ketel en de Evohome thermostaat. Ik heb wel gemerkt dat de Evohome al gauw een hoge watertemperatuur gebruikt met geknepen kleppen ipv open kleppen en lage temperatuur. Ik gok dat dit is zodat de ruimtes beter om kunnen gaan met verschillende setpoints. Je kan natuurlijk de maximale keteltemperatuur aanpassen om dit te voorkomen.

Hier hebben we voor de meeste ruimtes ook een losse round wireless omdat de meting naast de radiator niet ideaal is. Dit zorgt ook voor een beter regelgedrag (minder lawaai van de knoppen) omdat de meting constanter is.

Ik zou dus even kijken of jullie proefmodel ingesteld staat op volledig open/dicht of moduleren, want dat kan nogal schelen. Ik weet ook niet hoe de knop zich gedraagt terwijl er nog geen Evohome hangt. Als je de knoppen makkelijk ergens anders kan verstoppen heb je natuurlijk helemaal nergens last van, maar is wellicht wat meer werk dat je later alsnog zou kunnen doen als het niet bevalt.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Rimco schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:58:
Via OpenTherm wordt mbv Control setpoint (MsgID=1) deze informatie doorgegeven. De ketel zal dan mbv modulatie proberen deze watertemperatuur constant te houden. Dit heb ik zelf ook kunnen zien via een OTGW tussen onze ketel en de Evohome thermostaat.
Kan het zijn dat dit per ketel verschillend is ? Ik kom namelijk alleen een warmte vraag tegen op mijn OTGW (via domoticz) en niet zozeer een expliciete setpoint waarop de ketel moet stoken.

Dit klopt ook met mijn metingen, er komt een (room) setpoint commando voor bijv. 22 graden. Vervolgens gaat mijn ketel stoken op ~33 (modulation relative control point) zodat er water van ~22 bij mijn radiator komt.

Ik kom nergens een setpoint van 33 tegen (stook temperatuur) in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordPierre
Bedankt @DukeBox en @Rimco !

Wat betreft het geluid van de knoppen: ik merkte ook standalone dat de knop inderdaad maar kleine correcties uitvoert als de kamer dicht bij de gewenste temperatuur is. Maar ik vond het (en dat is natuurlijk persoonlijk) echt storend. Zeker omdat we soms van de types zijn die lastig in slaap komen, dan is zo'n knop vervelend. Maar nogmaals, dat is persoonlijk.

Het idee om er een round voor te gebruiken vind ik erg interessant, ik wist niet dat die ook gebruikt konden worden. Is er toevallig ergens een lijst met apparaten compatibel met evohome? In mijn geval kan dan in de slaapkamers de evohome thermostaat van de radiator af, en in plaats daarvan een round in de kamer. In de cv ruimte kan dan geschakeld worden.

Tenslotte het zou inderdaad fijn zijn als zoals @Rimco zegt dat de evohome de watertemperatuur bij de ketel opvraagt. Ter verduidelijking hoe het nu gaat:

Onze huidige (best oude) ketel heeft stand 0 (zomerstand) t/m 9. Daarmee regel ik op welke temperatuur de ketel het water moet houden. Het is erg onzuinig om de ketel steeds op 9 te hebben, want als ik dan in het voorjaar een radiatorknop warmte vraagt, gaat de ketel gelijk op vol vermogen branden. Maar omdat ik dus die temperatuur begrens, ben ik meestal te laat met warmer zetten in het najaar en kan de ketel het huis niet goed warm krijgen totdat ik me realiseer dat hij nog te laag staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

LordPierre schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:16:
Is er toevallig ergens een lijst met apparaten compatibel met evohome?
Dat kan je naast de handleiding ook hier allemaal terug vinden.
Via het evohome bedieningspaneel is het mogelijk om een HR92 te laten regelen met de temperatuur van een HCF82,DTS92 of T87RF

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 28-10-2019 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als je de regeling wilt verplaatsen naar de CV ruimte, zul je denk ik wel een andere verdeler moeten hebben.
Verdelers voor radiatoren hebben normaal gesproken geen afsluiters/knoppen.

Maar in theorie zou dat zeker een oplossing kunnen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 28-10-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

DukeBox schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:56:
[...]

Kan het zijn dat dit per ketel verschillend is ? Ik kom namelijk alleen een warmte vraag tegen op mijn OTGW (via domoticz) en niet zozeer een expliciete setpoint waarop de ketel moet stoken.
Dat kan natuurlijk ook. De ketel moet het wel ondersteunen en de onderhandelingen over mogelijke berichten is ook onderdeel van het protocol. Ik weet in ieder geval dat de Evohome het wel kan (als de ketel het dus ook kan).

Op http://otgw.tclcode.com/matrix.cgi lijkt in het algemeen MsgID 1 wel ondersteund te worden.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordPierre
@MikeyMan wat bedoel je met verdelers? Ik heb nu een 'verdeler' waar aan de ene kant het warme water van de cv ketel inkomt en dat splitst over slangen die naar alle radiatoren gaan. En daarachter eenzelfde unit maar dan in omgekeerde richting. Ik dacht om tussen de verdeler en slang dan een klep te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@DukeBox Relative modulation level geeft in mijn geval feedback van ketel naar thermostaat wat het huidige niveau is. Er is blijkbaar ook een Maximum relative modulation level (ID=14), maar die wordt door mijn Evohome niet gebruikt. Daarnaast lijkt dit ook enkel een maximum aan te geven, niet het gewenste niveau.

Zou het kunnen zijn dat je dus naar de data kijkt van de ketel ipv thermostaat?

Edit: https://www.domoticaforum...erm%20Protocol%20v2-2.pdf pagina 23 laat zien dat MsgID 1 ook mandatory is terwijl 14 dat niet is.

[ Voor 16% gewijzigd door Rimco op 28-10-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordPierre
En om verschillend gedrag uit te sluiten, welke ketels hebben jullie @Rimco en @DukeBox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LordPierre schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:35:
@MikeyMan wat bedoel je met verdelers? Ik heb nu een 'verdeler' waar aan de ene kant het warme water van de cv ketel inkomt en dat splitst over slangen die naar alle radiatoren gaan. En daarachter eenzelfde unit maar dan in omgekeerde richting. Ik dacht om tussen de verdeler en slang dan een klep te zetten.
Dat kan ook, maar dan sluit je al die radiatoren af dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@LordPierre 3 verschillende Intergas ketels hebben dit gedrag laten zien. HR, HRe en HReco (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordPierre
Nee ik wil na de verdeler radiatoren sluiten.

Dus nu is het zo:

aanvoer ketel => verdeler
| |
radiator 1 radiator 2

Ik wil dan afsluiters op de positie van de pipes plaatsen. De formatter geeft het anders weer, maar de pipes moest van verdeler naar radiator 1 en 2 wijzen.

[ Voor 16% gewijzigd door LordPierre op 28-10-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Rimco schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:42:
Zou het kunnen zijn dat je dus naar de data kijkt van de ketel ipv thermostaat?
Mogelijk, dan zou ik daar thuis weer even moeten induiken. Kijk er eigenlijk zelden naar. Het enige dat ik weet is dat als evohome ergens 22 vraagt, de ketel meestal hoger gaat stoken.
LordPierre schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:48:
En om verschillend gedrag uit te sluiten, welke ketels hebben jullie @Rimco en @DukeBox ?
Even uit mijn hoofd, volgens mij een Intergas Kombi Kompakt HRE A 36/48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@DukeBox Om een (kamer)temperatuur van 22 te behalen of te behouden is vaak ook meer dan 22 graden watertemperatuur nodig. In ons geval afhankelijk van het weer tussen de 25 en 40 graden. Wat ik eerder ook zei, Evohome vraag al snel meer dan dat, maar mbv OTGW deel ik zelf de setpoints uit tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Wij hebben al 2 jaar evohome knoppen in elke kamer in huis en horen ze nooit. Ze zijn er wel natuurlijk, maar het valt je gewoon niet meer op.

Als je echter nu al wakker ligt van de potentiele geluidjes die eraf komen zou ik je het afraden een knop in je slaapkamer te plaatsen aangezien je er gegarandeerd last van gaat krijgen. Wij hebben ze overigens ook in alle slaapkamers maar verwarmen onze eigen kamer niet. Kinderen hebben er nog nooit last van gehad.

De knop (ook al is het maar alleen die van je slaapkamer) bij de cv ketel plaatsen is wel een goede icm een externe thermometer.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordPierre
Bedankt allemaal, heb een hoop ideëen (en huiswerk :D ) opgedaan. Ga eens kijken of ik op deze manier alsnog een goedwerkend evohome systeem kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:29
LordPierre schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:50:
Nee ik wil na de verdeler radiatoren sluiten.

Dus nu is het zo:

aanvoer ketel => verdeler
| |
radiator 1 radiator 2

Ik wil dan afsluiters op de positie van de pipes plaatsen. De formatter geeft het anders weer, maar de pipes moest van verdeler naar radiator 1 en 2 wijzen.
Als ik het goed begrijp heb je een pomploze verdeler hangen met een leiding naar elke individuele radiator. Dat is ideaal, je kunt dan dezelfde regeling gebruiken als bij vloerverwarming. Een of meerdere lussen per vertrek zijn nu een of meerdere radiatoren per vertrek. Regelen doe je op de verdeler, als het goed is kun je op de verdeler per radiator/vertrek een thermische motor installeren. De kraan in het vertrek zet je dan 100% open, evt met een handkraan ( heimeier 2001-00.325 ofzo).
Elk vertrek heeft dan verder nog een thermostaat op de muur nodig.
Een foto of typenr van je verdeler zou zekerheid moeten geven of dit kan.

Overigens heb ik hier een Danfoss Link systeem met electronische thermostaatknoppen op radiatoren in woonkamer en badkamer, en die heb ik nog nooit gehoord behalve bij het aanbrengen en instellen. Ik kan me wel voorstellen dat het op de slaapkamer vervelend is als je het hoort. Dan hoor je het voortaan altijd :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-09 15:58
Wij hebben in de woonkamer 1 Evohome knop zitten, en inderdaad je kunt het motortje horen maar deze hoor ik eigenlijk alleen een 7 seconden op de momenten waarop deze geprogrammeerd is om aan/uit te gaan. Een enkele keer vallen me de kleine correcties op. Dit zou ook kunnen komen doordat er in de woonkamer ook andere geluiden zijn.

Verlies je toevallig veel warmte in de slaapkamer, waardoor er continue gecorrigeerd moet worden? (of ben ik echt doof geworden voor het geluid?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Rimco schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:03:
..maar mbv OTGW deel ik zelf de setpoints uit tegenwoordig.
Ah. dat deed ik met mijn vorige thermostaat ook maar heb het nu volledig overgelaten aan evohome. Ik moet nog wel de eerste winter meemaken met dit systeem (en moet ook nog 2 ventielen plaatsen) maar vooralsnog ben ik er wel erg blij mee, met name mogelijkheid tot voice aansturing (per ruimte).

Er zijn ook verder wel dingen waar ik nog geen rekening mee gehouden had, een tijdje geleden had een klusje in huis waardoor de voordeur de hele dag open stond. Vroeger geen probleem want alleen de woonkamer ging stoken als het te koud werd maar nu was ook de gang te koud en begon die voor de buitenlucht te stoken. Het viel mij gelukkig nog redelijk bijtijds op dat de buizen in de gang warm waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012

bert pit

asdasd

LordPierre schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 07:41:
Inmiddels een weekendje uitproberen achter de rug, maar met name in de slaapkamer vinden we het motortje echt irritant.

Ik vond de suggestie om de kleppen bij de cv ketel te plaatsen een heel goed idee. Bij ons zie ik in de cv ruimte inderdaad de slangen naar iedere afzonderlijke radiator gaan. Nu is mijn vraag, of jullie weten of de knoppen in dat geval enkel als sensor gebruikt kunnen worden, en de klepaansturing dus elders gebeurt? Dit zodat we wel makkelijk op de radiotor de temperatuur kunnen aanpassen.

En nu ik toch nog vragen stel: regels Evohome bij jullie ook op welke temperatuur de ketel moet branden? In mijn huidige situatie met handmatige knoppen moet ik altijd gedurende het jaar de temperatuur waarop de ketel CV water moet houden naar boven en beneden bijstellen. Ik ben daar natuurlijk altijd te laat mee, dus in het voorjaar stookt hij veel te hoog en in het najaar hebben we het eerst koud voordat ik de ketel omhoog zet. Als evohome dat ook op kan lossen, zou dat wel helemaal ideaal zijn.
Ik weet niet op het winnende antwoord al gegeven is, ;) maar hierbij mijn suggestie. Het monteren van een klep heeft als nadeel dat je dan aan/uit moet gaan stoken in plaats van opentherm.

Wat je zou kunnen overwegen is om een HR-92 knop elders in de woning te monteren, zodat je geen geluid in de slaapkamer hebt. Je hangt dan een "round" thermostaat in de slaapkamer om de temperatuur op te nemen en in te stellen en klaar is Kees.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 15:26
De oplossing van Bert Pit is natuurlijk een hele goede, maar helaas kan ik dat (weggewerkte leidingen) niet uitvoeren.

Mijn vrouw wordt er wakker van. Is er misschien al een andere oplossing bedacht? Ik gebruik ze niet als temperatuursensor en het probleem speelt alleen in de slaapkamer. Is het misschien mogelijk ze in te pakken? Ik bedenk maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 11:34
bert56 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:20:
De oplossing van Bert Pit is natuurlijk een hele goede, maar helaas kan ik dat (weggewerkte leidingen) niet uitvoeren.

Mijn vrouw wordt er wakker van. Is er misschien al een andere oplossing bedacht? Ik gebruik ze niet als temperatuursensor en het probleem speelt alleen in de slaapkamer. Is het misschien mogelijk ze in te pakken? Ik bedenk maar wat.
Hoi @bert56 heb jij nog een goede oplossing gevonden?

Ik heb hetzelfde probleem dat ik de knoppen in de slaapkamer te veel geluid vind maken. Ik heb geprobeerd om de knoppen eraf te halen met de radiatorkraan open, maar dan komt er geen warmtevraag meer naar de cv, dus dat werkt helaas ook niet.
Iemand nog een gouden idee?
Pagina: 1