Is deze setup een waardige vervanger van mijn AIO?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWilliam
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-08 16:38
Mijn vraag
Is deze setup een waardige vervanger van een AIO?
En denken jullie dat het een groot verschil maakt? (qua performance, want qua prijs sowieso :o )

Relevante software en hardware die ik gebruik
Heb op moment in mijn SFF Streacom DA2 een Corsair AIO die een beetje aan zijn einde is.
Als ik dit wil vervangen was ik benieuwd of dit door een custom loop beter kan.
Hardware:
- Huidige AIO Corsair Hydro H115i
- Streacom DA2
- Asus ROG Strix Z390-I Gaming
- Intel Core i9-9900K Boxed
- EVGA GeForce RTX 2080 XC Gaming
- etc. gallery: DutchWilliam

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb het volgende bij elkaar gezocht gallery: DutchWilliam .
Ik twijfel of de 240mm radiator genoeg is voor de GPU + CPU, vandaar dat ik overweeg de GPU gewoon standaard te houden. (Dit is ook nog eens makkelijk met upgraden)
Ik moet ook nog even meten of de pomp+resevoir wel passen.

Daarnaast is een nadeel met de huidige AIO dat de tubes te lang en te stug zijn waardoor het heel krap is daarbinnen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-08 15:11
Gezien het uit de slim serie is, zal inderdaad cpu + gpu wat krap zijn.
Verder gaat dit zeker beter zijn dan wat de AIO doet. Met name omdat het een koperen set is ipv aluminium.
Als tip heb ik nog om de noctua fans te vervangen voor vardar van ekwb. (in de pricewatch zijn ekwb en ek waterblocks verschillende merken. Ze hebben beide de vardar fans staan) Die zijn voor radiators de beste fans die er zijn. Let wel op dat je dan een goede fan curve insteld, want ze kunnen veel geluid produceren op hoge toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWilliam
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-08 16:38
@Eldunari Ahh okee goed om te weten. Nadeel aan de EK fans is dat ze weer wat dikker zijn en heb niet heel veel ruimte over. Moet ook nog even kijken of het zo wel past maar ik denk dat ik elke centimeter nodig zal hebben. Op de pricewatch staat idd wel dat ze meer lucht verplaatsen dus zal het in mijn achterhoofd houden mocht het wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-08 15:11
De vardar fans verplaatsen niet alleen meer lucht, maar hebben een hogere statische druk, waardoor ze beter geschikt zijn voor radiators die vrij grote weerstand veroorzaken.
Er zijn ook andere static optimized fans te krijgen, maar ik heb geen ervaring met andere merken dan ekwb. Als je reviews op internet gaat kijken, lijken die de beste op de markt te zijn.
Als je de 1cm ruimte niet hebt, denk ik dat het lastig is betere fans te vinden dan de noctua. (want het zijn hele goede fans)