Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor gaming / video-editing / 3D

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tomkrabben
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb toch besloten om een nieuwe pc samen te stellen n.a.v. mijn vorige topics. Huidige desktop komt uit 2013 en is niet meer geschikt voor de laatste games en enkele Adobe programma's.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een Digital Designer en voor zowel mijn werk als vrije tijd werk ik met het Adobe pakket (Photoshop, Adobe XD, Premiere Pro) en Blender 3D. Daarnaast game ik zo af en toe. Denk aan spellen zoals Assassins Creed Odyssey, Far Cry, Battlefield V en wil binnenkort de nieuwe COD en RDD2 spelen. Heb 2 monitoren waarvan 1 bedoelt voor designen en de andere voor gamen (1440P). Alles op ULTRA spelen is geen eis.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1300-1400 euro, liefst nog wat goedkoper.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De behuizing Corsair Obsidian 550D uit 2013 neem ik mee. Deze kast is ruim genoeg, heeft een goede airflow en is redelijk stil. Of raden jullie toch aan om dit ook te vernieuwen? Daarnaast heb ik nog een 1TB Hdd over die ik kan gebruiken als back-up etc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 335,-€ 335,-
1MoederbordenAsus Prime X570-PRO€ 239,89€ 239,89
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2060 Gaming OC Pro 6G (rev. 1.0)€ 385,05€ 385,05
1BehuizingenCorsair Obsidian 550D€ 0,-€ 0,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 130,99€ 130,99
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 103,05€ 103,05
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 122,90€ 122,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.377,75

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD Ryzen Build

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De build moet futureproof zijn. Ik wil weer wat jaren vooruit kunnen (videokaart uitgezonderd). Hoe de computer qua looks eruit ziet boeit me vrij weinig. Ledjes, lichtjes etc. heeft voor mij weinig toegevoegde waarde.

Daarnaast heb ik toch besloten om voor een X570 kaart te gaan. Misschien zal een MSI B450 Tomahawk MAX of MSI X470 Gaming Plus Max ook voldoende zijn, maar deze kaart is na mijn idee meer futureproof, komt zeer goed uit de test en werkt goed samen met de 3000 series. Daarnaast krijg ik nog 35 euro terug door de cashback actie.

Qua videokaart ook besloten om een RTX 2060 te halen van Gigabyte met 3 fans (scoort goed in de test). Bij de Sapphire Radeon RX 5700 Pulse krijg je wel meer waar voor je geld, maar door alle verhalen die ik lees over de drivers en crashes ga ik toch voor een stabielere kaart. Of zien jullie dit anders?

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb de BBG september in eerste instantie aangehouden, andere topics gelezen en hieruit zelf een desktop samengesteld. Wil graag weten of mijn keuzes logisch zijn of dat jullie nog verbeteringen qua prestaties zien met hetzelfde of minder budget.

Alle reacties

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Prima setup. Waarom een extra aftermarket CPU cooler? De CPU cooler van AMD is doorgaans goed voor de meeste use cases.

Eventueel kan je kiezen voor een Asus (Strix) 2060 om dezelfde look & feel te hebben :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• tomkrabben
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-06-2024
Vidra schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:54:
Prima setup. Waarom een extra aftermarket CPU cooler? De CPU cooler van AMD is doorgaans goed voor de meeste use cases.

Eventueel kan je kiezen voor een Asus (Strix) 2060 om dezelfde look & feel te hebben :)
Daar heb je een goed punt. Ik zou eerst even kunnen aankijken hoe de standaard koeler bevalt, mocht de temperatuur toch te hoog worden, kan ik altijd nog een andere koeler bestellen