Dell Optiplex 980 CPU en GPU upgrade.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviz
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-02-2024
Hallo,

Ik heb laatst een Dell Optiplex 980 goedkoop voor handen gekregen en ik ben van plan om deze (gedateerde) computer een performance boost te geven, zodat ik er wat op kan gamen. Ik ben niet heel bekend in deze wereld en wil er graag meer over leren.
In de computer zit al 12GB DDR3 geheugen en een 250GB SSD in dus ik denk dat dat al een goede basis is. Ik wil nu eigenlijk alleen nog maar de CPU en GPU upgraden.

Ik zoek een?
Ik ben dus op zoek naar een geschikte CPU en GPU om games zoals: CSGO, R6, Fortnite en GTAV te kunnen draaien. Qua GPU dacht ik zoiets als een 1050ti? Ik zoek eigenlijk een GPU waar ik geen PSU voor hoef te upgraden. Voor een CPU heb ik geen idee waar ik naar moet zoeken en ik heb ook geen idee wat wel en niet compatible is met de Dell Optiplex 980. Wat raden jullie aan?

Wat is je budget?
Budget voor CPU + GPU is ongeveer 100 euro denk ik? Mag erboven en eronder zitten, ik heb niet een heel strak budget omdat ik nog niet echt weet wat de opties zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt (merk)voorkeuren, ik overweeg graag opties.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hierbij de computer specs:
Dell Optiplex 980
CPU: Intel Core i5-650, 3,2ghz, dual core
Geheugen: 12 GB DDR3
Opslag: 250 GB SSD
PSU: 305W
Windows 10

Ik sta open voor tips en hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen.

Beste antwoord (via Leviz op 24-10-2019 13:37)

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-07 19:47
Persoonlijk zou ik voor een nieuwe gaan sparen. 100 euro vind ik veel te veel om hieraan uit te geven. Een i5-650 met een 1050 ti levert op Fortnite op low settings nog geen eens 60 fps op. Rainbow Six Siege zal dan zeker niet veel beter draaien.

Een i7 van de eerste generatie is het enige waar je naar kunt upgraden, en betwijfel of dat het geld waard zal zijn. Voor een recentere CPU moet je weer nieuwe RAM (DDR4) en een nieuwe moederbord kopen.

En dan is nog de vraag of je de 980 MT, DT of de SFF versie hebt. Met SFF zit je namelijk helemaal met beperking van videokaarten die je kunt kiezen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:42
Dit ga je niet leuk vinden om te horen.
Eigenlijk is dat ding geen cent meer waard om erin te stoppen.
Upgraden is zonde.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-07 19:47
Persoonlijk zou ik voor een nieuwe gaan sparen. 100 euro vind ik veel te veel om hieraan uit te geven. Een i5-650 met een 1050 ti levert op Fortnite op low settings nog geen eens 60 fps op. Rainbow Six Siege zal dan zeker niet veel beter draaien.

Een i7 van de eerste generatie is het enige waar je naar kunt upgraden, en betwijfel of dat het geld waard zal zijn. Voor een recentere CPU moet je weer nieuwe RAM (DDR4) en een nieuwe moederbord kopen.

En dan is nog de vraag of je de 980 MT, DT of de SFF versie hebt. Met SFF zit je namelijk helemaal met beperking van videokaarten die je kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviz
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-02-2024
Dankjewel voor jullie reacties!