Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notifier 2.0
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 18:41
Graag had ik willen weten of er iemand ervaring heeft met LibreELEC op een Raspberry Pi Zero W.

Ik heb nog een oude lader van een samsung smartphone liggen die 5v 1A levert, dus ideaal om de Zero te voeden. Ook een mini-hdmi naar hdmi-kabel had ik nog die ik niet meer gebruikte, dus nog enkel een micro sd-kaartje en de zero aanschaffen...

De zero zou ik sporadisch willen gebruiken om voornamelijk videostreams te bekijken van gemiste programma's met de"retrospect" add-on van Kodi.

Hoe zijn de prestaties?
Werkt de laatste versie 9.2 soepel genoeg om een aangename gebruikservaring te hebben of is een oudere versie aan te raden?
Hoe "warm" wordt de zero bij gebruik en is er koeling nodig bij gebruik van een case?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen en tips! d:)b

Beste antwoord (via Notifier 2.0 op 25-10-2019 22:01)

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:11
Ik heb jaren een Pi B gehad, overgeklokt naar 950mhz. Dus dit is wel redelijk vergelijkbaar. Wat mijn frustratie op een gegeven moment werd is dat de GUI tergend traag werd, zeker als ie een tijdje uit had gestaan en er van alles op de achtergrond werd geupdate, wat zelfs crashes tot gevolg had.
Eenmaal aan het streamen ging dat, tot full HD, goed, maar voordat je eindelijk aan het streamen was, man man man....
Daarom ben ik vorig jaar over gegaan naar een Pi 3B+ en dat maakt de ervaring wel een stuk leuker, zeker ook omdat de Pi 3B+ ArmV7 is ipv. V6 en een quad core ipv single, zorgt ervoor dat ik geen spijt heb van de aanschaf van mijn 3B+
Mijn advies is dan ook, ga AUB voor een 3B+ als minimale, want zelfs als je hem maar af en toe gebruikt, als het 20 minuten duurt voordat je eindelijk kan bekijken wat je wil bekijken was ik er meestal al klaar mee.

PS. Ik had mijn B ook al terug geklokt naar de originele 700mhz, maar dit mocht niet baten qua snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Vuikie op 25-10-2019 10:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 11:03
Zonder het te proberen gok ik dat dit niet vooruit te branden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vrees ook dat het niet goed gaat performen, vanwege de enkele core, vooral. Daarbij betwijfel ik ook of de Zero wel hogere resoluties aan kan.

Maar... het ding is goedkoop genoeg om het gewoon te proberen. En als het niet werkt, kun je vast wel een ander doel vinden voor de Zero. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:11
Ik heb jaren een Pi B gehad, overgeklokt naar 950mhz. Dus dit is wel redelijk vergelijkbaar. Wat mijn frustratie op een gegeven moment werd is dat de GUI tergend traag werd, zeker als ie een tijdje uit had gestaan en er van alles op de achtergrond werd geupdate, wat zelfs crashes tot gevolg had.
Eenmaal aan het streamen ging dat, tot full HD, goed, maar voordat je eindelijk aan het streamen was, man man man....
Daarom ben ik vorig jaar over gegaan naar een Pi 3B+ en dat maakt de ervaring wel een stuk leuker, zeker ook omdat de Pi 3B+ ArmV7 is ipv. V6 en een quad core ipv single, zorgt ervoor dat ik geen spijt heb van de aanschaf van mijn 3B+
Mijn advies is dan ook, ga AUB voor een 3B+ als minimale, want zelfs als je hem maar af en toe gebruikt, als het 20 minuten duurt voordat je eindelijk kan bekijken wat je wil bekijken was ik er meestal al klaar mee.

PS. Ik had mijn B ook al terug geklokt naar de originele 700mhz, maar dit mocht niet baten qua snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Vuikie op 25-10-2019 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09 20:13
Uit ervaring;
Een zero is leuk als homeautiomation slave oid maar niet als mediastreamer daar heb je gewoon echt de grotere broer voor nodig.
Anders kun je beter een echte mediastreamer van V&A snoepen als ios gebruiker een atv 3 en anders een android tv kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notifier 2.0
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 18:41
Aan allen bedankt voor jullie antwoorden (y)
De Pi Zero zal idd met de single core processor en het beperkt ram-geheugen, het moeilijk krijgen met het soort gebruik die ik wens. De Pi 4B heb ik ook al bekeken, maar die heeft last van throttling wanneer je hem in een case stopt zonder goede ventilatie.
Gezien Kodi mijn voorkeur geniet en deze op veel hardware kan draaien, kan ik eventueel breder kijken dan de Pi-bordjes.
Ik ga eens de Xiaomi Mi Box S en de Nvidia Shield onder de loep nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:05
Notifier 2.0 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:00:
De Pi 4B heb ik ook al bekeken, maar die heeft last van throttling wanneer je hem in een case stopt zonder goede ventilatie.
Een Pi 4 die throttled is waarschijnlijk nog steeds vele malen sneller dan een Pi 3.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Pagina: 1