encryptie keuze verschijnt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:05
Mijn vraag
tijdens de installatie van PiVPN krijg ik de standaard vragen die ik met succes invul.
echter het scherm waarin gevraagd wordt welke sterkte van encryptie je wilt (1024, 2048 of 4096) die krijg ik niet. Het genereren van die encryptie duurt gemiddeld een uur, ik doorloop de complete installatie in 5 minuten....
Doe ik iets fout, mis ik specifieke pakketten/software??

Relevante software en hardware die ik gebruik
curl -L https://install.pivpn.io | bash
raspberry pi4
raspbian lite

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- tijd synchroon en correct land/regio
- google

[ Voor 7% gewijzigd door EverLast2002 op 23-10-2019 22:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apatito123
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-10-2021
Ik heb PiVPN nog nooit gebruikt moet ik eerlijk zeggen, maar ik weet wel dat het niet ongebruikelijk is dat je bij OpenVPN alleen de keuze hebt tussen enkele TCP en UDP poorten en niet de bit length van de encryption keys kunt kiezen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik sowieso nog nooit iets aan de bit length heb veranderd.

Top VPN's van 2020 vergeleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat scherm hoort inderdaad bij de setup van PiVPN, en op mijn RPi's 2 en 3 (allerlei soorten) heb ik het ook steeds te zien gekregen, voor zover ik mij herinneren kan ook op een VPS in een datacentrum.

Ik draai op dit moment dit script: https://github.com/angristan/openvpn-install - gewoon omdat het kan, die kun je ook proberen.

Draait PiVPN wel na je installatie? (type pivpn op de prompt, eventueel als root)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:05
Ik krijg geen foutmeldingen en kan de installatie succesvol afronden.
Met de .ovpn file kan ik via een smartphone vervolgens ook inloggen met succes op de raspberry.
Wat ik ook mis is de pre-shared key optie, of zit die niet in pivpn?