Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-11 11:44
Ik heb een oude pentium 4 met een Gigabyte GA-8IPE1000-G V3 Moederbord. Daar zit 2GB (2x1) Kingston geheugen op. Elke keer als ik de PC opstart duurt de post heel lang omdat hij het geheugen gaat testen. Is er een manier om die geheugen test te versnellen of om hem over te slaan. Ik druk nu tijdens de test al door op escape. Ik kan in de Bios geen instelling vinden om deze test uit te zetten of te versnellen. Het staat ook niet tussen de verborgen instellingen die je met ctrl + f12 krijgt. Wie weet hier iets op

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat heette vaak Quick boot.

offtopic:
Vragen stel je toch met een vraagteken? Wat is dat toch, tegenwoordig? Is de "?"-toets zo moeilijk te vinden? :?
Maar goed, tot zover mijn ergernis. :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Egbert Jan
Waar kan ik dat vinden in deze bios

• Room42
  • Niet online
Is dat weer een vraag? :?

Ik ken dat moederbord niet. Welk BIOS draait er op?

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 23-10-2019 20:10 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Egbert Jan
Ik draai de laatste versie F6

• Room42
  • Niet online
Ja, ik bedoel welk merk/type BIOS. Award?

Kijk hier bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://images.hardwarecanucks.com/image/eldonko/UD7/BIOS/Lbios13.png

Jij moet hier wel de input leveren, want alleen jij kunt zien wat je voor je hebt!

• Egbert Jan
Bios

Hier bij mijn Bios de zelfde afbeelding. Ik zie daar helaas geen quick boot staan.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Goede kans dat dat niet gaat bij zo'n oud moederbord.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Egbert Jan
Ik had hier voor op dit systeem een asus bord. Die had het al wel. Dat was een asus p4c800-e deluxe , maar die kon helaas ook met een volle batterij de bios instellingen niet vast houden als hij van de stroom ging.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit was inderdaad de tijd dat er rotte condensatoren rondgingen (de reden dat we nu niks kunnen kopen zonder marketing blabla met "authentic japanese capacitors" er op), snel leegtrekkende BIOS batterijtjes, en eigenlijk de grens waar UEFI al eigenlijk nodig was.

Het ziet er naar uit dat je inderdaad geen 'skip memtest' hebt. Dat was iets wat je inderdaad niet op elk bordje zag. Vooral de gamer-bordjes hadden het. Dit is wel heel erg classic!

In de tijd dat het géén optie was, kreeg je zo af en toe bordjes waar het werkte op voorwaarde dat er een nette powered power-down was. Een gare voeding kan dat voorkomen. En je had toen een hoop gare voedingen...
Pagina: 1