Internet op zolder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleree
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-01-2024
Hallo,

Ik woon in een huis met 2 verdiepingen, mijn kamer is op de bovenste verdieping en ik zou daar graag internet aan willen leggen voor mijn pc, en ik wil liever niet op de hele trap een kabel hebben. Hebben jullie tips? Mijn voorkeur gaat uit naar een kabel wegens snelheid en stabiliteit.

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via jelleree op 24-10-2019 17:49)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

n9iels schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:00:
Ik zou ook voor de powerline adaptors gaan, die werken meestal prima.
Er is niet voor niets een reden dat ik als KPN monteur powerline adapters zoveel mogelijk probeer te vermijden. Zo was ik gisteren ook bij een klant, had ook powerline, ca. half jaartje goed gewerkt maar nu storingen op haar TV ontvanger (settopbox).

Er bleek maar ca. 8 tot 12 megabit/sec binnen te komen op de powerline adapter met regelmatige dippen naar nog lagere snelheden.

Ik zeg altijd, powerline pas inzetten als er echt absoluut geen andere mogelijkheden zijn.

Rivanov schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:59:
Ligt er coax naar de zolder? Dan 100% MoCa gebruiken ipv het crappy powerline.
Yup. Nog steeds liever gewoon UTP, maar als dat niet kan en er ligt enigszins fatsoenlijke coaxkabel dan is moca een goede oplossing.

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 24-10-2019 10:37 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 20:29
Gaatje(s) boren en netwerkkabel daar doorheen doen. Of Powerline-adapters, maar een directe netwerkkabel is altijd beter.

[ Voor 40% gewijzigd door Hahn op 23-10-2019 19:55 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Powerline setje uitproberen, vaak werkt dit prima maar is situatie gebonden

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleree
Hahn schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:54:
Gaatje(s) boren en netwerkkabel daar doorheen doen. Of Powerline-adapters, maar een directe netwerkkabel is altijd beter.
Ik woon bij mijn ouders en weet niet of die heel blij worden van gaatjes door de vloer etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ik zou ook voor de powerline adaptors gaan, die werken meestal prima. Helaas is het, naar mijn ervaring, geen garantie voor stabiliteit. Als er veel "ruis" op de lijn is kan er veel storing optreden, bonnetje goed bewaren dus.

Mochten die adapters niks worden zou je ook kunnen gaan aanrommelen met wifi-repeaters. Maar of je daar gelukkig van wordt qua stabiliteit en vooral snelheid.... Beste zou een extra acces-point zijn op de 1e verdieping, maar dat kan redelijk in de kosten lopen. En een acces point moet wederom weer aan een kabeltje, dus dan zijn we weer terug bij af 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door n9iels op 23-10-2019 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleree
Ik zou ook voor de powerline adaptors gaan, die werken meestal prima. Helaas is het, naar mijn ervaring, geen garantie voor stabiliteit. Als er veel "ruis" op de lijn is kan er veel storing optreden, bonnetje goed bewaren dus.

Mochten die adapters niks worden zou je ook kunnen gaan aanrommelen met wifi-repeaters. Maar of je daar gelukkig van wordt qua stabiliteit en vooral snelheid.... Beste zou een extra acces-point zijn op de 1e verdieping, maar dat kan redelijk in de kosten lopen. En een acces point moet wederom weer aan een kabeltje, dus dan zijn we weer terug bij af 8)7
Dan probeer ik de powerline adapters wel gewoon en als dat niet werkt zie ik wel weer verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:18
Meeste huizen die in de afgelopen 20 jaar zijn gebouwd hebben loze leidingen liggen welke vaak beginnen in de meterkast. Je zou kunnen proberen of één van deze leidingen wellicht op de zolder uit komt, dit was voor mij wel het geval namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geen koof naast de trap waar water en riolering door heen gaan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Ik zou ook voor de powerline adaptors gaan, die werken meestal prima.
Er is niet voor niets een reden dat ik als KPN monteur powerline adapters zoveel mogelijk probeer te vermijden. Zo was ik gisteren ook bij een klant, had ook powerline, ca. half jaartje goed gewerkt maar nu storingen op haar TV ontvanger (settopbox).

Er bleek maar ca. 8 tot 12 megabit/sec binnen te komen op de powerline adapter met regelmatige dippen naar nog lagere snelheden.

Ik zeg altijd, powerline pas inzetten als er echt absoluut geen andere mogelijkheden zijn.

Rivanov schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:59:
Yup. Nog steeds liever gewoon UTP, maar als dat niet kan en er ligt enigszins fatsoenlijke coaxkabel dan is moca een goede oplossing.

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 24-10-2019 10:37 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1