Waarvoor gebruik je je computer?
• Youtube
• Tweakers.net
• Lichte videobewerking (voor gameplay iod)
• Experimenteren met VMWare Workstation.
• Games zoals BF1, BF4, BF3, F1 2019, Need For Speed Heat, Botherlands 2 & pre sequel, Apex Legends en in de toekomst Red Dead Redemption 2 en Battlefield 5 (als de game stabiel is in het algemeen)
Ik zoek een?
Memory en een grafische kaart.
Stel dat ik de moederbord, CPU ook nog moet vervangen dan overweeg ik om een nieuwe Gaming PC te kopen (en eventueel in elkaar te zetten).
Maar voor mijn gevoel is mijn computer nog erg snel en nog niet aan vervangen toe (tot nu toe).
Computer is 5 jaar oud en ik hoop dat het geen bejaardenleeftijd is voor een gaming pc.
Wat is je budget?
Als het alleen de memory is €50.
Grafische kaart heb ik nog geen budget voor, maar het moet ook geen Bottleneck zijn.
Dus kaarten zoals RTX 2080 ti sla ik helaas over.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De wel bekende RAM (en andere onderdelen) merken en geen Chinese Aliexpress of andere onbekende merken. Dat geldt ook voor de grafische kaart.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige memory is uitverkocht, dus ik kan helaas niet meer hetzelfde bestellen anders heb ik het wel gelijk gekocht. Mijn moederbord ondersteund maximaal 2133mhz, dus hogere snelheden zit voor mij niet in. In mijn lijstje heb ik twee bijna hetzelfde memory sticks, alleen de ene is 2133mhz en de ander 2400mhz. Gaat de 2400mhz naar 2133mhz automatisch underclocken of gaat het via XMP?
Upgradelijstje:
Voor de rest zie ik alleen bij Battlefield 1 en 5 dat de CPU naar 100% en ook de GPU. Ik twijfel dat mijn CPU een bottleneck is of mijn videokaart. Ook de micro stutteringen zie ik vaak, maar volgens Youtube komt het door te weinig memory. Voor de rest zie ik nog geen reden om een nieuwe Game PC of CPU of GPU te kopen om op 1080P te game (1440P en 4K is een andere verhaal).
Alvast bedankt!
Disclamer, ben bezig met een lijstje met grafische kaarten.
• Youtube
• Tweakers.net
• Lichte videobewerking (voor gameplay iod)
• Experimenteren met VMWare Workstation.
• Games zoals BF1, BF4, BF3, F1 2019, Need For Speed Heat, Botherlands 2 & pre sequel, Apex Legends en in de toekomst Red Dead Redemption 2 en Battlefield 5 (als de game stabiel is in het algemeen)
Ik zoek een?
Memory en een grafische kaart.
Stel dat ik de moederbord, CPU ook nog moet vervangen dan overweeg ik om een nieuwe Gaming PC te kopen (en eventueel in elkaar te zetten).
Maar voor mijn gevoel is mijn computer nog erg snel en nog niet aan vervangen toe (tot nu toe).
Computer is 5 jaar oud en ik hoop dat het geen bejaardenleeftijd is voor een gaming pc.
Wat is je budget?
Als het alleen de memory is €50.
Grafische kaart heb ik nog geen budget voor, maar het moet ook geen Bottleneck zijn.
Dus kaarten zoals RTX 2080 ti sla ik helaas over.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De wel bekende RAM (en andere onderdelen) merken en geen Chinese Aliexpress of andere onbekende merken. Dat geldt ook voor de grafische kaart.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-6400 Boxed | € 187,05 | € 187,05 |
| 1 | Moederborden | Asus H170 PRO GAMING | € 187,- | € 187,- |
| 1 | Videokaarten | Asus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 150,11 | € 150,11 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon T3-W Rood | € 39,99 | € 39,99 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail | € 107,69 | € 107,69 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,57 | € 25,57 |
| 2 | Geheugen intern | Crucial CT4G4DFS8213 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Optische drives | Samsung SH-224DB Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Sharkoon WPM500 Bronze | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Solid state drives | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 757,40 | ||
Mijn huidige memory is uitverkocht, dus ik kan helaas niet meer hetzelfde bestellen anders heb ik het wel gelijk gekocht. Mijn moederbord ondersteund maximaal 2133mhz, dus hogere snelheden zit voor mij niet in. In mijn lijstje heb ik twee bijna hetzelfde memory sticks, alleen de ene is 2133mhz en de ander 2400mhz. Gaat de 2400mhz naar 2133mhz automatisch underclocken of gaat het via XMP?
Upgradelijstje:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Value F4-2133C15D-8GNT | € 33,50 | € 33,50 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Value F4-2400C15D-8GNT | € 34,50 | € 34,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 68,- | ||
Voor de rest zie ik alleen bij Battlefield 1 en 5 dat de CPU naar 100% en ook de GPU. Ik twijfel dat mijn CPU een bottleneck is of mijn videokaart. Ook de micro stutteringen zie ik vaak, maar volgens Youtube komt het door te weinig memory. Voor de rest zie ik nog geen reden om een nieuwe Game PC of CPU of GPU te kopen om op 1080P te game (1440P en 4K is een andere verhaal).
Alvast bedankt!
Disclamer, ben bezig met een lijstje met grafische kaarten.