Gaming PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-01 14:33
Waarvoor gebruik je je computer?

• Youtube
• Tweakers.net ;)
• Lichte videobewerking (voor gameplay iod)
• Experimenteren met VMWare Workstation.
• Games zoals BF1, BF4, BF3, F1 2019, Need For Speed Heat, Botherlands 2 & pre sequel, Apex Legends en in de toekomst Red Dead Redemption 2 en Battlefield 5 (als de game stabiel is in het algemeen)

Ik zoek een?
Memory en een grafische kaart.
Stel dat ik de moederbord, CPU ook nog moet vervangen dan overweeg ik om een nieuwe Gaming PC te kopen (en eventueel in elkaar te zetten).
Maar voor mijn gevoel is mijn computer nog erg snel en nog niet aan vervangen toe (tot nu toe).
Computer is 5 jaar oud en ik hoop dat het geen bejaardenleeftijd is voor een gaming pc.

Wat is je budget?
Als het alleen de memory is €50.
Grafische kaart heb ik nog geen budget voor, maar het moet ook geen Bottleneck zijn.
Dus kaarten zoals RTX 2080 ti sla ik helaas over.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De wel bekende RAM (en andere onderdelen) merken en geen Chinese Aliexpress of andere onbekende merken. Dat geldt ook voor de grafische kaart.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-6400 Boxed€ 187,05€ 187,05
1MoederbordenAsus H170 PRO GAMING€ 187,-€ 187,-
1VideokaartenAsus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 150,11€ 150,11
1BehuizingenSharkoon T3-W Rood€ 39,99€ 39,99
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail€ 107,69€ 107,69
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 EVO€ 25,57€ 25,57
2Geheugen internCrucial CT4G4DFS8213€ 0,-€ 0,-
1Optische drivesSamsung SH-224DB Zwart€ 0,-€ 0,-
1VoedingenSharkoon WPM500 Bronze€ 59,99€ 59,99
1Solid state drivesCrucial BX100 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 757,40

Mijn huidige memory is uitverkocht, dus ik kan helaas niet meer hetzelfde bestellen anders heb ik het wel gelijk gekocht. Mijn moederbord ondersteund maximaal 2133mhz, dus hogere snelheden zit voor mij niet in. In mijn lijstje heb ik twee bijna hetzelfde memory sticks, alleen de ene is 2133mhz en de ander 2400mhz. Gaat de 2400mhz naar 2133mhz automatisch underclocken of gaat het via XMP?

Upgradelijstje:
1Geheugen internG.Skill Value F4-2133C15D-8GNT€ 33,50€ 33,50
1Geheugen internG.Skill Value F4-2400C15D-8GNT€ 34,50€ 34,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 68,-

Voor de rest zie ik alleen bij Battlefield 1 en 5 dat de CPU naar 100% en ook de GPU. Ik twijfel dat mijn CPU een bottleneck is of mijn videokaart. Ook de micro stutteringen zie ik vaak, maar volgens Youtube komt het door te weinig memory. Voor de rest zie ik nog geen reden om een nieuwe Game PC of CPU of GPU te kopen om op 1080P te game (1440P en 4K is een andere verhaal).

Alvast bedankt!

Disclamer, ben bezig met een lijstje met grafische kaarten.

Review QNAP TS-230 NAS

Beste antwoord (via Dutchredgaming op 29-12-2019 14:46)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:42
Dutchredgaming schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:44:
[...]

Ik zie dat 2133mhz steeds schaarser wordt. Is dan 2400mhz ook geen probleem?
Hoezo schaarser? pricewatch: G.Skill Value F4-2133C15D-8GNT en pricewatch: G.Skill Aegis F4-2133C15D-8GIS zijn prima verkrijgbaar voor een lage prijs!
Ik twijfel om de rx 590 van Gigabyte te kopen voor €210
Niet twijfelen want niet doen. GTX 1650 Super kost minder en presteert vrijwel gelijk. Voor weinig meer heb je een snellere GTX 1660 die bijna de helft verbruikt of voor nog een klein beetje erbij pak je een nog snellere 1660 Super.

[ Voor 8% gewijzigd door Uszka op 01-12-2019 20:50 ]

Alle reacties

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:42
Tsja... Het zegt natuurlijk alles dat je cpu aan de 100% zit terwijl de videokaart niet heul krachtig is. Of je te weinig geheugen hebt kun je eenvoudig zien met bv taskmanager of programmatjes als msi-afterburner. BF1 en 5 vreten (multiplayer) CPU power. Ik heb het vermoeden dat de microstutters eerder veroorzaakt worden door de CPU dan het geheugen... Processor vervangen is btw niet echt een lekkere optie omdat mensen denken dat een simpele i7 van een paar generaties terug van goud is gemaakt..

Voor de prijs van alleen al een 2e hands i7 koop je een r5 2600 met een moederbordje...pfew..

Je zou op zoek kunnen gaan naar manieren om te zien of je de cpu belasting in bf1 en 5 wat kunt verminderen (Google/youtube) of wanneer je bf en de komende bffen wil blijven spelen langzaam maar zeker misschien toch gaan denken aan een platform switch..

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Los van de vraag of meer memory je probleem oplost, de modules die je hebt geselecteerd zijn 2x 4GB en dus 8GB. Dat is, als ik het goed zie, exact was je nu ook in je pc hebt zitten ;)

Is het niet gewoon dat je teveel vraagt van je hardware? Hardware van 5 jaar oud kan simpelweg een game als BF niet op ultra draaien. Komt de micro-stuttering ook voor bij lagere settings? De minimum requirements van BF 1 zijn een i5-6600K en een GTX 660. De minimum voor je GPU red je nog wel, maar de minimum voor je CPU simpelweg niet.

[ Voor 16% gewijzigd door n9iels op 23-10-2019 20:17 ]

• Dutchredgaming
Baloes schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:00:
Tsja... Het zegt natuurlijk alles dat je cpu aan de 100% zit terwijl de videokaart niet heul krachtig is. Of je te weinig geheugen hebt kun je eenvoudig zien met bv taskmanager of programmatjes als msi-afterburner. BF1 en 5 vreten (multiplayer) CPU power. Ik heb het vermoeden dat de microstutters eerder veroorzaakt worden door de CPU dan het geheugen... Processor vervangen is btw niet echt een lekkere optie omdat mensen denken dat een simpele i7 van een paar generaties terug van goud is gemaakt..

Voor de prijs van alleen al een 2e hands i7 koop je een r5 2600 met een moederbordje...pfew..

Je zou op zoek kunnen gaan naar manieren om te zien of je de cpu belasting in bf1 en 5 wat kunt verminderen (Google/youtube) of wanneer je bf en de komende bffen wil blijven spelen langzaam maar zeker misschien toch gaan denken aan een platform switch..
Het rare is dat bij Titanfall 2 of F1 2019 maar 50% bij de CPU en de GPU 99%.
Als ik mijn CPU ga vervangen, dan koop ik een nieuwe game pc (want de CPU, mobo, RAM en GPU zie ik als nieuwe pc).
n9iels schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:14:
Los van de vraag of meer memory je probleem oplost, de modules die je hebt geselecteerd zijn 2x 4GB en dus 8GB. Dat is, als ik het goed zie, exact was je nu ook in je pc hebt zitten ;)

Is het niet gewoon dat je teveel vraagt van je hardware? Hardware van 5 jaar oud kan simpelweg een game als BF niet op ultra draaien. Komt de micro-stuttering ook voor bij lagere settings? De minimum requirements van BF 1 zijn een i5-6600K en een GTX 660. De minimum voor je GPU red je nog wel, maar de minimum voor je CPU simpelweg niet.
Net even Battlefield 1 gespeeld met 24 man, maar ik zie helaas dat CPU en GPU op +90% draaien op high.
Dus dan wordt even sparen voor een nieuwe game pc, rip geld :N

Ik speel op dit moment weinig Battlefield 1 en 5, dus voor mij op dit moment geen big issue.

Is het verstandig om iets up te graden in mijn huidige setup of kan ik alvast sparen voor een nieuwe game-pc?

Review QNAP TS-230 NAS

• Baloes
Lastige keuze. Wanneer je voorlopig op 1080p blijft spelen dan zou een rx 570 je een hele forse verbetering geven tov je gtx 960.

Leuke is dat je bij de rx 570 een gratis game krijgt ( bv borderlands 3) en een 3 mnd geldige xbox pas waarmee je nieuwe games als gears 5 ed gratis kunt spelen : pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 570 8GD5 HDMI DP

Bij azerty loopt dus deze actie : https://azerty.nl/amd-radeon-raise-the-game

Je eigen gtx 960 kun je nog voor een 10tje of 6-7 verkopen.

Dan kun je daarna rustig sparen voor een r5 2600 met een mobo en ram. Dat zou je ong 250 kosten. Hierbij kun je je eigen cpu/mobo/ram verkopen voor een eurotje of 125.. Maar wanneer je idd weinig bf speelt kun je daar ff je tijd voor nemen.

Een upgrade naar een r5 2600 met mobo en ram kost je allereerst 250 euro. Je eigen set zou je voor een eurotje of 125 kunnen verkopen.
Het gaat je echter geen extra fps opleveren met die gtx 960.. Je bent dan wel van de stutters in bf verlost en je zit op 16GB ram.

Tsja...je moet ff bekijken wat je graag hebt.. Nu een forse verbetering in fps in de meeste games of wanneer je gewoon tevreden bent met je huidige fps en grafische settings de upgrade naar een r5 2600 doen.
Als je weinig bf speelt dan zou ik allereerst gaan voor de nieuwe GPU.

Dit zijn dus ong. de kosten waar je naar zit te kijken voor een volledige upgrade waar je wel een flinke tijd mee vooruit kunt.

[ Voor 7% gewijzigd door Baloes op 24-10-2019 08:06 ]

• Dutchredgaming
Even een updatetje:

Ik weet waarom mijn PC steeds steken op 100% cpu: Geforce continue opnames zorgen ervoor dat de CPU overbelast wordt.
Ik heb het gelukkig uitgezet.

Nu het overige probleem: Ik krijg maar 50 fps op low en medium (geen verschil, maar CPU en GPU is op de 75%. Memory is wel rond de 7/7.5GB usage.

Is mijn computer underpowerd en toch upgraden in GPU in memory?

Review QNAP TS-230 NAS

• Baloes
Je gtx 960 zit echt zo'n beetje op het randje. Een aantal maanden geleden heb ik voor m'n dochter een pctje in elkaar geknutseld met een pentium g4600 en een gtx 960. In een aantal games waren de prestaties net aan (wat jij nu ervaart) wat in sommige gevallen de gameplay bepaald niet ten goede kwam. Zij speelt geen bf of assassins creed dus heb ik de gpu geupgrade door de gtx 970 van haar broer door te schuiven (hijzelf een gtx 1070). Prestatieverschil is huge. Ze heeft een 1080p 75Hz monitor en de gtx 970 zorgt er voor dat dat nu prima gehaald kan worden. Destiny 2 is dan wel het zwaarste wat ze speelt maar dat loopt nu stukken beter (voorheen rond de 50fps). Kan me zo voorstellen dat dat bij jou ook het geval zal zijn.

Dus in de meeste games gaat een andere gpu zeker wel verschil geven. Ook in bf alleen daar zul je moeten tweaken om microstutters te voorkomen. Ik weet wel dat toen ik een i5 3470 (icm een gtx 1060) upgrade naar een i7 2600 (nog niet eens de K versie) bij mij alle stutters verdwenen in bf1. Maar zoals ik al aangaf de i7's zijn 2e hands belachelijk duur. Daarom zou ik daar kiezen voor een switch naar de r5 2600.

Een idee voor geheugenuitbreiding zou dit kunnen zijn : pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 staat op de list van supported memory voor je mobo. Het loopt met je huidige CPU op dit mobo op 2133Hz maar het handige is dat dit geheugen prima te gebruiken zal zijn voor een eventuele upgrade naar een ander platform.

Zijn zo maar wat ideeën natuurlijk. Je moet kiezen wat voor jou het beste lijkt en natuurlijk wat je budget toelaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Baloes op 27-10-2019 13:41 ]

• Dutchredgaming
Baloes schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:38:
[...]

Dus in de meeste games gaat een andere gpu zeker wel verschil geven. Ook in bf alleen daar zul je moeten tweaken om microstutters te voorkomen. Ik weet wel dat toen ik een i5 3470 (icm een gtx 1060) upgrade naar een i7 2600 (nog niet eens de K versie) bij mij alle stutters verdwenen in bf1. Maar zoals ik al aangaf de i7's zijn 2e hands belachelijk duur. Daarom zou ik daar kiezen voor een switch naar de r5 2600.

Een idee voor geheugenuitbreiding zou dit kunnen zijn : pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 staat op de list van supported memory voor je mobo. Het loopt met je huidige CPU op dit mobo op 2133Hz maar het handige is dat dit geheugen prima te gebruiken zal zijn voor een eventuele upgrade naar een ander platform.

Zijn zo maar wat ideeën natuurlijk. Je moet kiezen wat voor jou het beste lijkt en natuurlijk wat je budget toelaat.
Mijn budget is het probleem niet, maar als ik bijv. een RTX 2080 ti koop weet ik dat mijn CPU een grote bottleneck is. Dus als ik een GPU upgrade wilt doen moet het zo min mogelijk mijn CPu bottlenecken en daarna sparen voor een nieuwe PC (exc. SSD, HDD en andere dingen die niet gekoppeld is aan moederbord socket). Voor de memory is wel handig om te kopen als de prijs bijna het zelfde is als de 2133mhz 8GB RAM die ik nu heb (voor klooien met VMWare en VM's).

Ik ga nu verder uitzoeken waardoor mijn PC niet volledig draait bij Battlefield 5 (trail) waardoor hij maximaal 50 fps aangeeft bij low en medium.

Review QNAP TS-230 NAS

• Dutchredgaming
Baloes schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:37:
Lastige keuze. Wanneer je voorlopig op 1080p blijft spelen dan zou een rx 570 je een hele forse verbetering geven tov je gtx 960.

Leuke is dat je bij de rx 570 een gratis game krijgt ( bv borderlands 3) en een 3 mnd geldige xbox pas waarmee je nieuwe games als gears 5 ed gratis kunt spelen : pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 570 8GD5 HDMI DP

Bij azerty loopt dus deze actie : https://azerty.nl/amd-radeon-raise-the-game

(...)

Tsja...je moet ff bekijken wat je graag hebt.. Nu een forse verbetering in fps in de meeste games of wanneer je gewoon tevreden bent met je huidige fps en grafische settings de upgrade naar een r5 2600 doen.
Als je weinig bf speelt dan zou ik allereerst gaan voor de nieuwe GPU.

Dit zijn dus ong. de kosten waar je naar zit te kijken voor een volledige upgrade waar je wel een flinke tijd mee vooruit kunt.
Kan ik ook kijken voor een rx 580 of een GTX 1060 of wordt het tegengehouden door mijn cpu behalve bf5? Ik zal ook mijn RAM verhogen naar 16gb

Review QNAP TS-230 NAS

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:39
Je hebt sowieso al een cpu bottleneck,welke gpu je koopt om een voorbeeld te geven mijn 4790k was al een bottleneck met mijn 1080gtx.

De BF games zijn zeer cpu leunend en trekken zelfs een 8700k nog voluit als je op een high refresh monitor speelt.

Op welke reso speel je en is het boven de 60hz?

Verder check of het geheugen wel in dual channel staat,geheugen bandbreedte doet enorm veel in deze game,hoe hoger geclockt het gehugen is hoe beter en single channel zorgt voor zeer lage fps bij bepaalde maps,zeler met bf5 en bf1

Als je een nieuwe cpu koopt,neem er dan wel bijpassend geheugen bij van rond de 300mhz.Ik merk namelijk flinke fps verbetering als ik ik van 2133mhz bv naar 3000mhz ga.

Kijk met de BF1 ingame cpu graph of de cpu niet spiked naar 100% bij momenten.Ook al geeft Windows aan dat je 'maar' 75% cpu verbruik hebt,kan je wel spikes hebben naar 100%.
Ga je nu een andere GPU erin zitten,dan gaat de cpu verbuikt nog meer omhoog.

Verder je hebt een gpu met heel weinig geheugen,met te hoge settings ga je in de problemen komen,doordat je er dan makkelijk over de de 2 gb geheugen heen gaat .Met als gevolg haperend/stotterend veel.

De recommended specs van bf1 geeft ook aan minimaal een 3gb GPU.
Dat zou ik echt aanhouden,die minimale specs zijn leuk,maar daarmee zal een game niet optimaal lopen.

Kortom eigenlijk het gehele systeem is op het randje met deze game,ik zou sterk overwegen om een nieuw systeem samen te stellen in dit geval.

[ Voor 70% gewijzigd door freaky35 op 09-11-2019 15:05 ]

• Dutchredgaming
freaky35 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:51:
Je hebt sowieso al een cpu bottleneck,welke gpu je koopt om een voorbeeld te geven mijn 4790k was al een bottleneck met mijn 1080gtx.

De BF games zijn zeer cpu leunend en trekken zelfs een 8700k nog voluit als je op een high refresh monitor speelt.

Op welke reso speel je en is het boven de 60hz?
Ik speel tegenwoordig weinig Battlefields meer.
Battlefield 5 heb ik alleen gespeeld tijdens de trail (vanwege issues in het algemeen, speelt wat langzamer en ben nu meer een TDM/domination iemand). Hetzelfde geldt voor Battlefield 1.
De enige Battlefield die ik vaak speel is Battlefield 4 op high/ultra.

Ik heb de volgende monitor: pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart 1080P, 75hz (75fps of 60fps)
Verder check of het geheugen wel in dual channel staat,geheugen bandbreedte doet enorm veel in deze game,hoe hoger geclockt het gehugen is hoe beter en single channel zorgt voor zeer lage fps bij bepaalde maps,zeler met bf5 en bf1
2x stickjes van 4GB (8gb in totaal). Prebuild gekocht bij Alternate, dus ik denk dat het goed in elkaar gezet is. in Slot 1 en 3 (van de vier). Meestal is het double channel.
Als je een nieuwe cpu koopt,neem er dan wel bijpassend geheugen bij van rond de 300mhz.Ik merk namelijk flinke fps verbetering als ik ik van 2133mhz bv naar 3000mhz ga.
Toen ik Skylake i5 kocht was 2133mhz de max, maar tegenwoordig is het sneller. Dat ga ik zeker doen.
Alleen wil ik een nieuwe systeem bouwen als mijn cpu voor de meeste games (niet alleen Battlefield) onder de minimum requirements zijn. Dan bouw ik een PC met een groter budget, maar dan post ik wel een topic in DAA.
Kijk met de BF1 ingame cpu graph of de cpu niet spiked naar 100% bij momenten.Ook al geeft Windows aan dat je 'maar' 75% cpu verbruik hebt,kan je wel spikes hebben naar 100%.
Ga je nu een andere GPU erin zitten,dan gaat de cpu verbuikt nog meer omhoog.
Ik ga even op monitoren bij een potje BF1
Verder je hebt een gpu met heel weinig geheugen,met te hoge settings ga je in de problemen komen,doordat je er dan makkelijk over de de 2 gb geheugen heen gaat .Met als gevolg haperend/stotterend veel.

De recommended specs van bf1 geeft ook aan minimaal een 3gb GPU.
Dat zou ik echt aanhouden,die minimale specs zijn leuk,maar daarmee zal een game niet optimaal lopen.
Toen ik mijn PC wilde bouwen wilde ik 4gb versie, alleen toen ik in DAA de build verstuurd heb werd er gezegd dat 2GB voldoende. Maar ik loop nu eigenlijk tegen de lamp aan 8)7 Misschien fixt een RX 570, RX 580 of GTX 1060 het probleem op. Dan wordt wel de laatste GPU voordat ik een nieuwe systeem gaan bouwen.
Kortom eigenlijk het gehele systeem is op het randje met deze game,ik zou sterk overwegen om een nieuw systeem samen te stellen in dit geval.
Ik speel alleen BF5 op free weekenden, dus dat is alleen voor mij een wake up call voor een mogelijke upgrade.
Voor de rest wil ik RDR2, NFS Heat, F1 2019, Botherlands 2 & pre sequel, Apex Legends, BF3 en BF4 spelen.
Dat is nog geen Bottleneck in CPU, maar misschien wel in memory en GPU (wat ik tot nu toe heb bekeken).

Ondertussen maak ik een potje voor een compleet nieuwe systeem met Ryxen 3, RTX 2070 of 2080 wat misschien overkill is voor 1080P of 1440p, maar dat ik wel 7 jar uit de voeten kan komen.

Ik vind het nog zonde om mijn PC van 4 jaar al weg te doen, dus daarom vroeg ik me al af om een upgrade mogelijk is.

Review QNAP TS-230 NAS

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Dutchredgaming De grijze bankjes zijn voor DC, niet 1 en 3 !(A2-B2)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Dutchredgaming
Hackus schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:23:
@Dutchredgaming De grijze bankjes zijn voor DC, niet 1 en 3 !(A2-B2)
Excuus, Slot 1 en 3 en draait op dual channel (zegt CPU-Z)

Review QNAP TS-230 NAS

• Dutchredgaming
Ik kan tweede hands een GTX 1070 halen. Geeft dat veel Bottleneck (15fps of meer) of valt dat mee?

Volgende de site https://pc-builds.com/calculator/ is GTX 1070 46% Bottleneck:

I5 6400 GTX 1070

Ter oriëntatie de volgende GPU's gekoppeld:

Met GTX 1660 Super

Met AMD:

RX 570 (6% Bottleneck)
RX 580
RX 590

Mijn vraag is: is het betrouwbaar en is het waard om een GPU te kopen die (beetje) bottleneck om de duurzaamheid (dus niet nieuwe build) van de PC te bewaren?

Review QNAP TS-230 NAS

• Dutchredgaming
Topic openingspost aangepast

Review QNAP TS-230 NAS

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:31
Volgens mij is het grootste probleem je processor, met een sterkere videokaart wordt dat probleem alleen maar groter.

Kun je er niet een 2e hands 6700(k)/7700(k) in zetten?
Bij voorkeur een k versie omdat die met een hogere kloksnelheid komen.

• Dutchredgaming
mitsumark schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:33:
Volgens mij is het grootste probleem je processor, met een sterkere videokaart wordt dat probleem alleen maar groter.

Kun je er niet een 2e hands 6700(k)/7700(k) in zetten?
Bij voorkeur een k versie omdat die met een hogere kloksnelheid komen.
Natuurlijk zet ik geen RTX 2080 Ti super, maar is elk gpu een bottleneck? Voor 15 of 10 fps neem ik wel voor lief.

2e hands zag ik voor de €300, maar ik koop liever dan een nieuwe systeem.

Review QNAP TS-230 NAS

• Uszka
Vanaf GTX 1660 sowieso. Je zal erg hinderlijke framedrops krijgen door de cpu bottlkneck.

• Dutchredgaming
Uszka schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:31:
[...]

Vanaf GTX 1660 sowieso. Je zal erg hinderlijke framedrops krijgen door de cpu bottlkneck.
Is de 1660 super al een bottleneck?

(Verwarrend met al die nvidea benamingen)

En AMD grafische kaarten beter vermijden?

Bij Amazon kon ik wel net andere type RAM halen dan ik nu heb: link

Ken ik dit zonder problemen erbij prikken?

[ Voor 23% gewijzigd door Dutchredgaming op 24-11-2019 22:56 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Voor games als BF5, BF1, RDR2 is de CPU sowieso te traag. Maakt niet uit welke videokaart je neemt, je zal gewoon altijd framedrops krijgen die er voor zorgen dat de game niet soepel draait op de zware momenten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Dutchredgaming
-The_Mask- schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:56:
Voor games als BF5, BF1, RDR2 is de CPU sowieso te traag. Maakt niet uit welke videokaart je neemt, je zal gewoon altijd framedrops krijgen die er voor zorgen dat de game niet soepel draait op de zware momenten.
Het beste is alleen de memory up te graden en sparen voor een nieuwe gaming pc?

Review QNAP TS-230 NAS

• -The_Mask-
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op zondag 24 november 2019 @ 23:26:
[...]

Het beste is alleen de memory up te graden en sparen voor een nieuwe gaming pc?
Ik zou eerlijk gezegd niks meer investeren in het systeem. Eventueel een schone Windows 10 installatie of als die vrij nieuw is zorgen dat je weinig programma's op de achtergrond hebt draaien als je aan het gamen bent. Zo heb je zo weinig mogelijk geheugen in gebruik voor andere programma's en meer beschikbaar voor de game.

AMD Nieuwsdiscussie

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Je zit qua CPU in BF5 gewoon 25% onder de aangegeven minimale systeemeisen (i5 6600K vs i5 6400). Dus dan kun je upgraden op GPU wat je wil maar dat ga je niet oplossen.

[ Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 25-11-2019 13:26 ]

• Dutchredgaming
--MP-- schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:25:
Je zit qua CPU in BF5 gewoon 25% onder de aangegeven minimale systeemeisen (i5 6600K vs i5 6400). Dus dan kun je upgraden op GPU wat je wil maar dat ga je niet oplossen.
Op dit moment wil ik Battlefield 5 nog niet kopen (alleen de trail gespeeld) en Battlefield 1 speel ik ook niet zo vaak. Ben nu meer in het algemeen aan het kijken. dus meer Need for Speed, Apex Legends en mogelijk Red Dead Redemption 2 (afwachtend dat de bugs gefixt zijn).
-The_Mask- schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:10:
[...]

Ik zou eerlijk gezegd niks meer investeren in het systeem. Eventueel een schone Windows 10 installatie of als die vrij nieuw is zorgen dat je weinig programma's op de achtergrond hebt draaien als je aan het gamen bent. Zo heb je zo weinig mogelijk geheugen in gebruik voor andere programma's en meer beschikbaar voor de game.
Dus geen extra 8GB RAM of nieuwe CPU?

Is het beste om een nieuwe pc te kopen zoals https://www.alternate.nl/...teem/html/product/1584168

Review QNAP TS-230 NAS

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Je blijft volgens mij een beetje dezelfde vragen stellen. Ik zal het proberen nog een keer kort samen te vatten:

In je startpost geef je aan dat je wil upgraden omdat je BF1 BF5 en RDR2 wil spelen. Reacties hier geven aan dat je dat niet gaat lukken met deze CPU. Dus gaat je dat niet lukken met alleen geheugen upgraden en een 2e hands videokaart.

Daarnaast geeft je aan in de andere spellen weinig problemen te hebben op dit moment. Dus is er geen reden om iets aan te passen. Mocht je toch je geheugen willen uitbreiden dan kan dat, er staat voorbeelden genoemd. Het gaat je alleen vrij weinig brengen op dit moment.

Om BF5 / RDR2 te kunnen spelen zul je een vrijwel geheel nieuw systeem aan moeten schaffen, of dat een pre-build is of dat je zelf gaat bouwen is natuurlijk jou keuze.

• -The_Mask-
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:16:
[...]
Dus geen extra 8GB RAM of nieuwe CPU?
Het probleem is een beetje dat je geen andere CPU voor een goede prijs zal vinden. Je huidige CPU heeft ongeveer de prestaties van een 50 euro kostende pricewatch: AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed. Een i7 6700 presteert ongeveer zoals een pricewatch: AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler van 80 euro. Een realistische prijs voor een tweedehands i7 6700 of vergelijkbare CPU is dus iets van 50 tot 60 euro. Ding is immers tweedehands, echter wordt er meestal iets van 4 maal zoveel voor gevraagd. Dan kun je net zo goed een Ryzen 5 1400 + geheugen + moederbord halen, kost evenveel heb je dezelfde prestaties maar is alles nieuw. Niet dat ik overigens die CPU zou aanraden, een Ryzen 5 2600 is wel minimaal wat mij betreft. Maar het laat zien dat je eigenlijk maar eens optie hebt en dat is het vervangen.
Is het beste om een nieuwe pc te kopen zoals https://www.alternate.nl/...teem/html/product/1584168
Een nieuwe PC is idd de enige echte optie, maar dan niet zo'n systeem van Alternate of andere pre-build. Die systemen hebben altijd wel zwaktepunten, meestal in ieder geval de voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

• Dutchredgaming
-The_Mask- schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:27:
[...]

Het probleem is een beetje dat je geen andere CPU voor een goede prijs zal vinden. Je huidige CPU heeft ongeveer de prestaties van een 50 euro kostende pricewatch: AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed. Een i7 6700 presteert ongeveer zoals een pricewatch: AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler van 80 euro. Een realistische prijs voor een tweedehands i7 6700 of vergelijkbare CPU is dus iets van 50 tot 60 euro. Ding is immers tweedehands, echter wordt er meestal iets van 4 maal zoveel voor gevraagd. Dan kun je net zo goed een Ryzen 5 1400 + geheugen + moederbord halen, kost evenveel heb je dezelfde prestaties maar is alles nieuw. Niet dat ik overigens die CPU zou aanraden, een Ryzen 5 2600 is wel minimaal wat mij betreft. Maar het laat zien dat je eigenlijk maar eens optie hebt en dat is het vervangen.
Ik ga denk ik niet tweede hands doen, misschien alleen van een bekende (ken de staat). Ik maak een potje voor een nieuwe pc.
Een nieuwe PC is idd de enige echte optie, maar dan niet zo'n systeem van Alternate of andere pre-build. Die systemen hebben altijd wel zwaktepunten, meestal in ieder geval de voeding.
Mijn pc kwam van Alternate (was €150 Euro goedkoper dan zelf bouwen). Tot nu toe behalve lage FPS geen problemen.

Ik ga kijken bij mijn games dat ik 16gb nodig heb en dan prik ik even bij.

Zag gisteren op pepper een rx 580 Asus 8gb voor €150, was helaas meteen uitverkocht. Misschien is dat soort deals wel interessant. Want ik heb te weinig VRAM van 2gb.

Review QNAP TS-230 NAS

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-01 18:34
Ik heb het gehele topic even doorgelezen en je blijft ongeveer elke post dezelfde vraag in een andere formulering stellen, blijkbaar net zo lang - al hopend - tot iemand zegt dat je deze pc kunt omtoveren tot een top ding.

Helaas, zoals andere mensen je al hebben verteld, is dat niet mogelijk. Men heeft duidelijk aangegeven wat en hoe er precies veranderd moet worden, maar jij besluit toch wat bij te prikken en ook tegen The Mask zeg je dat jouw pc prima doet i.p.v. dat je nieuwsgierig bent en vraagt wat er dan exact fout kan zijn aan de voedingen in een pre-build.

Eigenlijk sla je dus alle adviezen omtrent je initiële vraagstelling in de wind. Wat verwacht je nou exact?

• -The_Mask-
  • Niet online
Dutchredgaming schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:20:

Mijn pc kwam van Alternate (was €150 Euro goedkoper dan zelf bouwen).
Dat is zeer onwaarschijnlijk, omdat dat zou betekenen dat ze hem met verlies hadden verkocht. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Dutchredgaming
Phyrozi schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:59:
Ik heb het gehele topic even doorgelezen en je blijft ongeveer elke post dezelfde vraag in een andere formulering stellen, blijkbaar net zo lang - al hopend - tot iemand zegt dat je deze pc kunt omtoveren tot een top ding.

Helaas, zoals andere mensen je al hebben verteld, is dat niet mogelijk. Men heeft duidelijk aangegeven wat en hoe er precies veranderd moet worden, maar jij besluit toch wat bij te prikken en ook tegen The Mask zeg je dat jouw pc prima doet i.p.v. dat je nieuwsgierig bent en vraagt wat er dan exact fout kan zijn aan de voedingen in een pre-build.

Eigenlijk sla je dus alle adviezen omtrent je initiële vraagstelling in de wind. Wat verwacht je nou exact?
De meeste games die ik nog speel kan ik in medium en soms high spelen. De enige CPU bottleneck zijn Battlefield 1 en 5 spellen (gelukkig niet de meest leuke van de series). Ook heb ik aangegeven dat ik het af en toe speel, dus niet erg belangrijk zijn. Dus het is niet dat mijn GPU meteen stuk is of dat ik mijn games niet meer kan spelen. Dus ik wilde alvast upgraden zodat mijn speelplezier nog hoog is (Ik wil nog niet aan 4k of VR gaming, komt bij een nieuwe gaming PC).

De huidige gamePC heb ik 90% van de build waar ik in de DAA gepost heb 4 jaar geleden en aanbevolen om een i5 6400 te nemen i.p.v. i5 6600 of zelfs een I7.

Ik vind het doodzonde om na 4 jaar al in de 'prullenbak' te gooien, omdat een nieuwe grafische kaart niet kan. Sorry voor mijn rant, maar ik heb een pc gekocht om up te graden na een tijdje. Anders heb ik een console gekocht. Ik wilde mijn PC nog beetje upgraden dat ik nog 2 jaar zonder probleem kan spelen.

Sorry voor de rant reactie van hierboven, is niet rottig bedoeld.

Review QNAP TS-230 NAS

• Phyrozi
Je kunt er ook voor kiezen om een degelijke gpu aan te schaffen, met het oog op een upgradekit over 2 jaar.
Dan kun je nu lekker spelen, zover je cpu het toelaat en kun je over een tijdje een CPU, mobo en ram aanschaffen.

Zorg dan wel dat je een beetje toekomstgericht een gpu koopt.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:31
Dutchredgaming schreef op woensdag 27 november 2019 @ 21:07:
[...]
De meeste games die ik nog speel kan ik in medium en soms high spelen. De enige CPU bottleneck zijn Battlefield 1 en 5 spellen (gelukkig niet de meest leuke van de series). Ook heb ik aangegeven dat ik het af en toe speel, dus niet erg belangrijk zijn. Dus het is niet dat mijn GPU meteen stuk is of dat ik mijn games niet meer kan spelen. Dus ik wilde alvast upgraden zodat mijn speelplezier nog hoog is (Ik wil nog niet aan 4k of VR gaming, komt bij een nieuwe gaming PC).

De huidige gamePC heb ik 90% van de build waar ik in de DAA gepost heb 4 jaar geleden en aanbevolen om een i5 6400 te nemen i.p.v. i5 6600 of zelfs een I7.

Ik vind het doodzonde om na 4 jaar al in de 'prullenbak' te gooien, omdat een nieuwe grafische kaart niet kan. Sorry voor mijn rant, maar ik heb een pc gekocht om up te graden na een tijdje. Anders heb ik een console gekocht. Ik wilde mijn PC nog beetje upgraden dat ik nog 2 jaar zonder probleem kan spelen.

Sorry voor de rant reactie van hierboven, is niet rottig bedoeld.
Waarom heb je überhaupt een i5 gekocht? Wordt helemaal niet aanbevolen en staat in geen enkel lijstje?

De allerlaatste check (en topic) +/- €1450
Allround PC +/- €1450
Game-, stream- en edit PC +/- €1300
Etc, etc.

• Phyrozi
Die topics zijn deels gesloten omdat er door jouw reacties in cirkeltjes geredeneerd werd en jij meer dan een jaar besluiteloos was. Ik zie een terugkomend probleem.

Ik lees ook nergens dat wordt aanbevolen om voor je huidige cpu te gaan. Wat @mitsumark zegt.

EDIT: Waarom blijf je nog steeds hetzelfde doen als 5 jaar geleden en belast je de mensen die je helpen, je treitert jezelf met keuzes die gewoon rationeel gemaakt kunnen worden en geen extreme overwegingsperiode benodigen.

[ Voor 30% gewijzigd door Phyrozi op 28-11-2019 09:18 ]

• pcbuilder05
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-11-2024
Wat je zeker weten moet doen is ram kopen, je hebt nu 2x4 gb 2100mhz, die snelheid is veel te laag. Ik raad de Hyperx FURY 1x8gb 3200mhz (RGB) aan, bij Megekko is die 50 euro.

• Uszka
pcbuilder05 schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:40:
Wat je zeker weten moet doen is ram kopen, je hebt nu 2x4 gb 2100mhz, die snelheid is veel te laag. Ik raad de Hyperx FURY 1x8gb 3200mhz (RGB) aan, bij Megekko is die 50 euro.
€50 is veel te duur voor 8GB want voor dat is er al voor €30 en voor €60 is er 16GB te koop.
3200 heeft TS niets aan want op een H170 bord gaat het nooit sneller lopen dan 2133.

[ Voor 3% gewijzigd door Uszka op 01-12-2019 19:52 ]

• Dutchredgaming
Uszka schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:50:
[...]

€50 is veel te duur voor 8GB want voor dat is er al voor €30 en voor €60 is er 16GB te koop.
3200 heeft TS niets aan want op een H170 bord gaat het nooit sneller lopen dan 2133.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka
Dutchredgaming schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:44:
[...]

Hoezo schaarser? pricewatch: G.Skill Value F4-2133C15D-8GNT en pricewatch: G.Skill Aegis F4-2133C15D-8GIS zijn prima verkrijgbaar voor een lage prijs!
Niet twijfelen want niet doen. GTX 1650 Super kost minder en presteert vrijwel gelijk. Voor weinig meer heb je een snellere GTX 1660 die bijna de helft verbruikt of voor nog een klein beetje erbij pak je een nog snellere 1660 Super.

[ Voor 8% gewijzigd door Uszka op 01-12-2019 20:50 ]

• Dutchredgaming
Uszka schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:49:
[...]

[...]

Twijfelen tussen de pricewatch: Gigabyte Radeon RX 590 GAMING 8G (rev. 2.0) en nu kijk ik ook voor GTX 1660 of de 50 super. Ik zal zeker morgen checken bij cyber Monday.

Over de memory gesproken: als ik toevallig 2400mhz neem die gelijke prijs heeft of zelfs goedkoper of geeft dat problemen?

Edit: Link gecorrigeerd

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchredgaming op 01-12-2019 22:18 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• Uszka
Beter neem je modules met gelijke snelheid en gelijke CL.

• Dutchredgaming
Uszka schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:21:
Beter neem je modules met gelijke snelheid en gelijke CL.
Oh oke. Ik keek af en toe en ik zag dat soms 2400mhz goedkoper was dan de 2133mhz versie.

Verder ga ik nog vergelijken tussen de videokaarten. Dan kan ik nog 3 jaar mee voort (t/m setting low)

Edit: 4gb VRAM is misschien weinig? Zag benchmark video's dat de rx 590 4,9gb verbruikt en de GTX 1650 rond de 3,8gb. Is de RX 590 met 8gb VRAM meer futureproof?

[ Voor 18% gewijzigd door Dutchredgaming op 02-12-2019 14:04 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• Joey_RTLX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-10-2025
Dutchredgaming schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:19:
[...]

Oh oke. Ik keek af en toe en ik zag dat soms 2400mhz goedkoper was dan de 2133mhz versie.

Verder ga ik nog vergelijken tussen de videokaarten. Dan kan ik nog 3 jaar mee voort (t/m setting low)

Edit: 4gb VRAM is misschien weinig? Zag benchmark video's dat de rx 590 4,9gb verbruikt en de GTX 1650 rond de 3,8gb. Is de RX 590 met 8gb VRAM meer futureproof?
Meer Vram zal beter zijn voor de toekomst, maar zoals anderen al zeggen, je processor is met 4c/4t erg minimaal á 2019. Ik zelf had een een ryzen 5 2600 met een VEGA 56, zelfs daarbij was bij battlefield V de processor al de bottleneck, en dat met een 6c/12t processor. dus ik zou zeggen: haal toch echt een andere processor.

Joey van der Houven

• Dutchredgaming
Joey_RTLX schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:26:
[...]

Meer Vram zal beter zijn voor de toekomst, maar zoals anderen al zeggen, je processor is met 4c/4t erg minimaal á 2019. Ik zelf had een een ryzen 5 2600 met een VEGA 56, zelfs daarbij was bij battlefield V de processor al de bottleneck, en dat met een 6c/12t processor. dus ik zou zeggen: haal toch echt een andere processor.
Sorry voor mijn late reactie.
Door een optie in de instellingen kwam ik achter waarom mijn huidige CPU en GPU maximaal 50% draaide.
Zodra ik de goede instellingen gezet heb gaat de GPU op 10% bij Medium.

Ondertussen heb ik Need For Speed Heat gekocht en meer dan 50 uur ermee gespeeld.
Ik kwam achter met mixed low en medium dat de game meestal rond de 40 fps zit. Met deze game is er weinig verschil tussen low en ultra maar toch handig om door te geven.

Ik heb hier nog een (laatste) upgrade lijstje voordat ik ga bestellen:

1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 249,-€ 249,-
1Geheugen internG.Skill Value F4-2400C15D-8GNT€ 32,03€ 32,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 281,03

Ik heb ondertussen nog 'benchmark' videos gemaakt van mijn huidige setup om een idee te gegeven.

Need For Speed Heat Versie 1.4 (1.5 is iets lichter:)

Star Wars Battlefront 2:

Feedback en tips zijn altijd welkom :)

Edit: Typo's

Review QNAP TS-230 NAS

• Dutchredgaming
Laatste check voordat ik ga bestellen:

1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G€ 259,95€ 259,95
1Geheugen internG.Skill Value F4-2133C15D-8GNT€ 31,02€ 31,02
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 290,97

3 fans ipv 2 fans en 2133mhz memory en ik ga waarschijnlijk bestellen bij Azerty (betrouwbaar?)

Review QNAP TS-230 NAS

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dutchredgaming schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 18:49:
Laatste check voordat ik ga bestellen:

1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G€ 259,95€ 259,95
1Geheugen internG.Skill Value F4-2133C15D-8GNT€ 31,02€ 31,02
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 290,97

3 fans ipv 2 fans en 2133mhz memory en ik ga waarschijnlijk bestellen bij Azerty (betrouwbaar?)
Good 2 Go ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Dutchredgaming
Besteld :)

Ik post nog later met benchmark video's als ik in mijn PC heb en de tijd ervoor heb.

offtopic:
Mods, willen jullie de topic nog niet sluiten? Dank u

Edit: Ben bezig met renderen van side by side vergelijking met mijn nieuwe videokaart en bijgeprikte memory.
Operatie ging goed :D

[ Voor 28% gewijzigd door Dutchredgaming op 30-12-2019 14:20 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• Dutchredgaming
Battlefield 5 Mijn oude GTX 960 2GB vs GTX 1660 Super 6GB

Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd om gelijktijdig naast elkaar te zetten, maar 960 loopt beetje voor.
Ben er 2x / 2,5x op vooruitgegaan :D

Dank jullie wel voor jullie hulp en weer extra gaming plezier.
In de toekomst ga ik 1440p 144hz gaming, editing en livestream pc bouwen, maar dat wordt waarschijnlijk over 4 jaar.

Ik wens jullie een gelukkig en veilige jaarwisseling toe :D

[ Voor 29% gewijzigd door Dutchredgaming op 30-12-2019 20:10 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1