Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp nodig bij kiezen programmeren & game laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-11 15:50
Wat ga je met je laptop doen?
Programmeren, data analyse en licht gamen. Ik studeer (en werk) met R, HTML, SPSS, Excel en grote data bestanden. Daarnaast speel ik Civilization en Classic World of Warcraft met mijn broer en paar vrienden.

Wat is je budget?
Ik dacht zo tussen de 600 en 900 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Redelijk, naar de universiteit of naar mijn werk. Wel belangrijk dat het in een (rug)tas past. Vandaar liever 15,6” dan 17”.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, kwaliteit/prijs voor mij belangrijker dan merk!

Het is dus voornamelijk een laptop waar ik mijn geld mee ga verdienen. Hij moet dus géén gamer looks hebben.

Het moet vooral een relaxte laptop zijn die geen lawaai maakt (goede koeling/warmte uitgangen lijkt me prettig), redelijk snel is maar een i5 moet voldoende zijn en simpele games als Civilization en WoW kan draaien.

Opslag hoeft niet heel groot te zijn want ik heb thuis een desktop met genoeg opslag.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:55
Wat heb je zelf al gevonden?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-11 15:50
Ik had zelf al deze laptop aangeschaft:

https://www.bcc.nl/comput...ptop-x509fa-ej079t/266121

Maar dit was echt verschrikkelijk. De CPU bleef boosten naar 4.3+ ghz en ging daarom blazen als een gek, al tijdens simpel surfen op het internet! Daarnaast dacht ik dat de onboard graphics wel goed genoeg zouden zijn, maar dat was niet het geval.

Volgende dag meteen terug gebracht.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Kun je niet beter naar een wat compacter modelletje kijken? Op de universiteit bestaan de colleges toch vooral uit hoorcolleges? Mij lijkt dat je dan niet per se een 15.6 inch nodig hebt en dat kleiner juist handig is.

Echt klein gaat niet, vanwege je GPU eis, maar 14 inch moet denk ik wel lukken. Overigens wat heb je gedaan dat civ niet werkt? Op de middelbare school werd civ 5 op celerons gespeeld...