Beste Tweakers,
Jullie hebben mij destijds geholpen met het bouwen van een gaming pc. Hartelijk dank hiervoor.
Nu merk ik dat ik echt te weinig tijd besteed aan gamen en dat ik mij toch meer focus op waar ik echt goed in ben. Muziek.
Mijn huidige build is zeker niet slecht. Ik ben ook verder een live muzikant. Maar ik vroeg mij af ofde "producers" onder ons mij een duwtje in de rug kunnen geven met het (om)bouwen van mijn build.
Mijn DAW is Cubase Artist 10. Als extra VST's gebruik ik : Serum, Keyscape, Omnisphere en Nexus. Aanvullingen hierop zijn ook altijd welkom
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn huidige systeem ombouwen naar één die "sterk" genoeg is voor muziek productie.
Style dat ik op de pc wil producen is EDM en Psytrance.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geld speelt helemaal geen rol. Zolang het maar vlekkeloos werkt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb in mijn bezit :
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik mijn hele moederbord kan omruilen tegen een nieuwe. Ik lees dat Intel toch wel de voorkeur heeft boven Ryzen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Als Ryzen een beter product is dan blijf ik hier bij. Als het andersom is switch ik daar naar toe
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een systeem die
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Info om de juiste systeem samen te stellen.
YouTube: The Best Computer For Music Production - What's Needed And Why!
Via deze video ben ik erachter gekomen dat het verstandig is om te kijken naar een CPU met een goede "Single core performance"
Dus ik ben ook aan het researchen in de tussentijd
Jullie hebben mij destijds geholpen met het bouwen van een gaming pc. Hartelijk dank hiervoor.
Nu merk ik dat ik echt te weinig tijd besteed aan gamen en dat ik mij toch meer focus op waar ik echt goed in ben. Muziek.
Mijn huidige build is zeker niet slecht. Ik ben ook verder een live muzikant. Maar ik vroeg mij af ofde "producers" onder ons mij een duwtje in de rug kunnen geven met het (om)bouwen van mijn build.
Mijn DAW is Cubase Artist 10. Als extra VST's gebruik ik : Serum, Keyscape, Omnisphere en Nexus. Aanvullingen hierop zijn ook altijd welkom
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn huidige systeem ombouwen naar één die "sterk" genoeg is voor muziek productie.
Style dat ik op de pc wil producen is EDM en Psytrance.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geld speelt helemaal geen rol. Zolang het maar vlekkeloos werkt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb in mijn bezit :
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 135,- | € 135,- |
| 1 | Moederborden | MSI X370 Gaming Pro Carbon | € 157,- | € 157,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 645,11 | € 645,11 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 37,72 | € 37,72 |
| 1 | Behuizingen | Corsair Crystal 460X RGB Zwart | € 140,05 | € 140,05 |
| 1 | Monitoren | Asus ROG Swift PG279Q Zwart | € 704,- | € 704,- |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD | € 95,59 | € 95,59 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim | € 22,90 | € 22,90 |
| 1 | Toetsenborden | Corsair STRAFE Cherry MX Red (EU layout) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Muizen | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 56,87 | € 56,87 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | Gaming headsets | Logitech G933 Zwart | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 960 EVO 500GB | € 273,58 | € 273,58 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.544,22 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik mijn hele moederbord kan omruilen tegen een nieuwe. Ik lees dat Intel toch wel de voorkeur heeft boven Ryzen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Als Ryzen een beter product is dan blijf ik hier bij. Als het andersom is switch ik daar naar toe
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een systeem die
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Info om de juiste systeem samen te stellen.
YouTube: The Best Computer For Music Production - What's Needed And Why!
Via deze video ben ik erachter gekomen dat het verstandig is om te kijken naar een CPU met een goede "Single core performance"
Dus ik ben ook aan het researchen in de tussentijd