Hoi,
Heb net m'n nieuwe PC in elkaar gezet:
Hierbij heb ik een wat oudere monitor, pricewatch: Samsung Syncmaster BX2235 Zwart, met DVI-aansluiting die ik eerder altijd op m'n Xbox aansloot via een DVI naar HDMI kabel.
Nu dacht ik deze zo ook aan te kunnen sluiten op de Powercolor Red Devil RX 5700 XT.
Maar helaas, geen beeld. De monitor lijkt helemaal geen signaal te krijgen. Deze switcht tijdelijk tussen Analoog en Digitaal en valt daarna in slaapstand.
Wat ik al heb geprobeerd is het volgende:
- Nieuwe kabel gekocht (DVI naar DisplayPort) die op alle 3 DisplayPorts geprobeerd met tussentijdse reboot.
- Mobo handleiding erbij gehaald voor debug-indicaties. Gaat via piepjes, en ik heb er geen gehoord.
- Reviews van mobo gecheckt voor hints/tips.
- Kabel van GPU naar monitor gecontroleerd.
- De 2 voedingskabels naar de GPU gecontroleerd (2x 6+2pins connecters. gelabeld VGA1 & VGA2)
- GPU toont ook z'n RGB-kleuren.
- CPU-ondersteuning: Mobo heeft sticker met 'Ryzen 3000 ondersteuning', dus ook Ryzen 2000 ondersteuning.
- Gecheckt of de fan van de CPU op de CPU-fanheader zit.
- Geheugen staat op de QVL lijst en toont z'n RGB-kleurtjes wanneer het systeem aan staat.
- Geheugen zit in de aangeraden sloten: A2 en B2.
- Geheugen modules apart gecheckt in aangeraden slot B2.
- CMOS gereset (als 't goed is, kan 't niet controleren).
Iemand een idee? Bedankt alvast voor het meedenken!
Heb net m'n nieuwe PC in elkaar gezet:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 175,- | € 175,- |
1 | Moederborden | Asus PRIME X470-PRO | € 135,90 | € 135,90 |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil RX 5700 XT | € 493,87 | € 493,87 |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Wit | € 74,04 | € 74,04 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR | € 96,90 | € 96,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 107,81 | € 107,81 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 122,90 | € 122,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.206,42 |
Hierbij heb ik een wat oudere monitor, pricewatch: Samsung Syncmaster BX2235 Zwart, met DVI-aansluiting die ik eerder altijd op m'n Xbox aansloot via een DVI naar HDMI kabel.
Nu dacht ik deze zo ook aan te kunnen sluiten op de Powercolor Red Devil RX 5700 XT.
Maar helaas, geen beeld. De monitor lijkt helemaal geen signaal te krijgen. Deze switcht tijdelijk tussen Analoog en Digitaal en valt daarna in slaapstand.
Wat ik al heb geprobeerd is het volgende:
- Nieuwe kabel gekocht (DVI naar DisplayPort) die op alle 3 DisplayPorts geprobeerd met tussentijdse reboot.
- Mobo handleiding erbij gehaald voor debug-indicaties. Gaat via piepjes, en ik heb er geen gehoord.
- Reviews van mobo gecheckt voor hints/tips.
- Kabel van GPU naar monitor gecontroleerd.
- De 2 voedingskabels naar de GPU gecontroleerd (2x 6+2pins connecters. gelabeld VGA1 & VGA2)
- GPU toont ook z'n RGB-kleuren.
- CPU-ondersteuning: Mobo heeft sticker met 'Ryzen 3000 ondersteuning', dus ook Ryzen 2000 ondersteuning.
- Gecheckt of de fan van de CPU op de CPU-fanheader zit.
- Geheugen staat op de QVL lijst en toont z'n RGB-kleurtjes wanneer het systeem aan staat.
- Geheugen zit in de aangeraden sloten: A2 en B2.
- Geheugen modules apart gecheckt in aangeraden slot B2.
- CMOS gereset (als 't goed is, kan 't niet controleren).
Iemand een idee? Bedankt alvast voor het meedenken!
[ Voor 8% gewijzigd door scriptician op 23-10-2019 21:36 . Reden: Lijst bijgewerkt wat ondertussen is geprobeerd. ]