Akai AP 206c - upgrade

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1267614

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hopelijk hebben jullie nog goede ideeën over het volgende. Enkele jaren geleden heb ik een Akai ap 206c platenspeler aangeschaft om eens te ervaren hoe ik vinyl draaien vond. Toenterijd via Conrad een goedkoop voorversterkertje gekocht en dat is het eigenlijk wel.

Ondertussen ben ik wat fanatieker en kwaliteitsbewuster geworden dus ik wil de geluidskwalititeit van de output van mijn platenspeler een beetje gaan upgraden/verbeteren.

Ik heb verder een Yamaha receiver en Warfdale speakers dus daar wil ik voorlopig niks aan veranderen.

Mijn eerste ingeving is om de voorversterker te upgraden en/of het element van de platenspeler (het originele Akai element wat erbij zat deed het niet dus de verkoper had er een Sony element op gezet)

Ik heb een beperkt budget dus hou daar rekening mee s.v.p. ;)

Hebben jullie goede suggesties voor een goede doch betaalbare voorversterker en/of element?

Met vriendelijke groet,

Marco

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:16
Zonder wat meer informatie over het element wat je nu hebt en welke voorversterker je precies hebt, en ook je budget is het lastig een goed advies te geven. Omdat die AKAI een jaar of 40 oud is lijkt een nieuw element me de eerste upgrade, bijvoorbeeld deze Pricewatch: Audio Technica AT95E is een eenvoudig maar prima element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1267614

Topicstarter
Hoi Marty,

Dank je wel voor je reactie. Goed punt mbt de huidige hardware dus bij deze.

Op het element kan ik helemaal niks terugvinden kwa type behalve dan dat het een Sony is.

De voorversterker is een Vivanco PA-115.

Ik heb trouwens het originele Akai PC 100 element ook nog maar die deed het niet (naald is enorm krom zie ik nu)

Kwa budget ben ik er nog niet helemaal over uit maar laten we €150 - €200 zeggen als indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:16
Dan zou ik mijn geld inderdaad in een vervangend element steken, je zou bij dat budget naar wat duurdere modellen van Audio Technica of Ortofon kunnen kijken. Ook is het wellicht is zinvol gezien de leeftijd de platenspeler eens na te laten kijken door een expert of alle mechanica nog optimaal functioneert, zoals de motor, snaar, arm? Het monteren van een element is iets wat je zelf kan (Youtube heeft veel instructie films) - maar wel toewijding vergt, en als je dan toch bij die onderhouds persoon bent .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:27
Al een nieuw element? Ik heb deze platenspeler ook in m'n kantoor, speelt goed! Ik heb er zelf een Audio Technica AT95E op zitten en dat klinkt heel goed.

Thuis gebruik ik een Nagaoka MP-110 en die heb ik ook wel eens op de AKAI gehad, die vind ik thuis beter klinken op een Rega/Totem set maar niet zoveel verschillen met de Audio Technica op m'n kantoor set, Audioengine A2+ met subwoofer. Een element is op je platenspeler de grootste variabele maar is natuurlijk ook mar een schakel in de hele keten.

Ik zou niet meteen (te) dure voorversterkers gaan proberen. Wat mis je nu in het geluid? Bijvoorbeeld in vergelijking met andere bronnen op je setup...