Transparant usericon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Topicstarter
ik heb er zelf geen last van, maar merk dat niet iedereen fan is van een "verplicht icon".

Nu kan je een 60x60 leeg icon nemen als je wilt, maar dat wordt dan bijv een wit vlak - wat afhankelijk van de custom css een beetje a heel lelijk is. Daarom feature request: transparante icons mogelijk maken. Dan kan iedereen die dat wil een 'onzichtbaar' icon nemen ipv de gegenereerde.

(Dit staat los van dat iedereen die dat wil voor zichzelf natuurlijk altijd al icons kan uitschakelen).

Edit: of een 'opt out' voor de gegenereerde icon, misschien makkelijker voor zowel user als devver.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 23-10-2019 13:55 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dan upload je zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hc2plH8VQtSsyHoikSXnLwAC/full.png

[ Voor 93% gewijzigd door RobIII op 23-10-2019 14:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

De achtergrond is misschien wit, maar transparante PNG files uploaden kan gewoon.
Bron: Net mijn avatar veranderd in iets met transparante achtergrond :9

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Topicstarter
Ah, dat is het 8)7 Ik had even getest met idd een volledig transparante png, maar dan wordt het bij mij dus een wit vierkant op een verder grijze achtergrond. En da's dus niet effectief geen getoond icon.

Dan is dus de feature request de achtergrondkleur gelijk maken aan de getoonde kleur :P (Of vast minder werk: een optout voor de gegenereerde icon).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

F_J_K schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:55:
ik heb er zelf geen last van, maar merk dat niet iedereen fan is van een "verplicht icon".
Bedoel je omdat ze er een krijgen of omdat ze nu bij alle reacties een icoon zien?
Nu kan je een 60x60 leeg icon nemen als je wilt, maar dat wordt dan bijv een wit vlak - wat afhankelijk van de custom css een beetje a heel lelijk is. Daarom feature request: transparante icons mogelijk maken. Dan kan iedereen die dat wil een 'onzichtbaar' icon nemen ipv de gegenereerde.
Transparant is niet zo'n punt natuurlijk... dat ligt aan het imageformat, alleen wordt er standaard een witte achtergrond achter gezet ;)
De achtergrond grijs maken gaan we wmb niet doen, dan krijgen alle geüploade plaatjes die nu van transparantie-op-wit uitgaan ineens een lelijke achtergrond...
Edit: of een 'opt out' voor de gegenereerde icon, misschien makkelijker voor zowel user als devver.
Wederom: om 'm te krijgen of om ze te zien?

En ik vind het eerlijk gezegd vooral een feature voor de kijker, niet voor de 'drager'.
En voor als je ze niet wilt zien is er ondertussen al een customcss snippet beschikbaar gemaakt :P

Bovendien moest dit van @RobIII, dus dit kunnen we ook niet zomaar weer weghalen of opt-out maken! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ACM op 23-10-2019 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ACM schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:25:
Bovendien moest dit van @RobIII, dus dit kunnen we ook niet zomaar weer weghalen of opt-out maken! ;)
_O-

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Topicstarter
True, dat overstijgt alles :+
ACM schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:25:
[...]
Bedoel je omdat ze er een krijgen of omdat ze nu bij alle reacties een icoon zien?
Te krijgen in het eigen profiel. Dus dat andere users bij zijn profiel / posts een "echt" doorzichtig icon zien, of dat hij via 'opt-out' alsnog helemaal geen icon bij de eigen posts krijgt.

Voor het zelf geen icon zien is er idd al een prima oplossing: of de snippet gebruiken, of alle icons uitschakelen.

Concreet: een user X wil niet dat anderen bij zijn/haar naam een 'random' icon zien en ook geen wit vlak. Maar optisch of feitelijk dus de situatie anno vorige maand :+

En zoals ik al zei, ik vind de 'random' icons prima en heb ook een eigen icon dus verwoord alleen wat ik elders tegenkwam. Voor mij persoonlijk niet nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Dank, meteen die irritante avatar weggehaald!
Pagina: 1