Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamelaptop voor max 1.500 EUR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 15:59
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop zal voornamelijk worden gebruikt om op te gamen. Ik heb jarenlang PC gegamed en na een aantal jaar console ben ik er achter dat PC toch meer mijn ding is. Zal gaan om oa Northgard, Overwatch, Anno1800, Total War.
Verder wordt een beetje Lightroom gebruikt voor wat vakantiefoto's en dergelijk en Traktor als DJ software.

Wat is je budget?
Maximaal 1.500 euro, maar minder is beter.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, het moet puur een laptop worden omdat ik thuis geen ruimte heb voor een desktop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, heb voorheen een Acer gehad welke niet beviel vanwege bouwkwaliteit. Maar mochten deze problemen opgelost zijn sta ik er voor open. Liever geen Clevo/BTO etc.

Ik heb zelf deze drie gevonden (schermgrootte maakt me niet uit):
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsLenovo Legion Y540-15IRH (81SX00AHMH)€ 1.379,-€ 1.379,-
1LaptopsLenovo Legion Y540-15IRH (81SX0080MH)€ 1.219,-€ 1.219,-
1LaptopsMSI GL73 9SD-282NL€ 1.299,-€ 1.299,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.897,-

Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX00AHMH) Redelijke case, smalle bezels en qua gewicht valt het enigzins mee. Toetsenbord is in orde en mousepad oke.
Lijkt wel wat last te hebben van backloght bleeding. Contrast en zwart waardes gemiddels. Lage helderheid.
Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX0080MH) Vergelijkbaar met de vorige optie, maar dan met een refresh rate van 60hz enn een 1660 ipv 2060.
MSI GL73 9SD-282NL Een 17"model welke ik tegenkwam. Reviews zijn redelijk gemiddeld.

Punten waarover ik nog wat adies wil:
-144hz of 60hz. Is er echt toegevoegde waarde voor 144hz? Is het wijs om daar in te investeren of juist meer in onderdelen?
-1660 vs 2060: Ga ik veel verschil merken bij het nemen van een 2060 kaart? Is het het waard hier iets meer in te investeren?
-Mochten er betere opties zijn welke ik misschien over het hoofd heb gezien hoor ik het graag.

Alle reacties

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-11 10:11
Over de punten waar je advies op wilt:
-Wat ik zou zeggen is dat als je games wilt spelen zoals Overwatch of andere FPS games (hoeft niet per se FPS te zijn maar het is en wat makkelijker voorbeeld) is 144Hz wel een must als het binnen jou budget valt. Als je de kans hebt moet je het een keer zelf uitproberen bij een vriend/winkel. Persoonlijk vind ik 144Hz en 60Hz een wereld van verschil. Alles lijkt ook vloeiender en je PC/Laptop lijkt sneller. Ook met FPS games heb je IMO een voordeel sinds bewegingen vloeiender uitzien, als je omdraait in een game blijft alles nog duidelijk tijdens de beweging en je reageert ook gewoon sneller.

-Het ligt aan welke laptop je op het oog hebt en welke jou het meeste aanspreekt. Wat een 1660 nou precies is het is een 2060 maar zonder de Raytracing en aantal extra dingen maar het is wel dezelfde chip. Als het binnen jouw budget past moet je gaan voor de 2060 wil je ook echt die 144FPS bereiken met je 144Hz anders als je toch een 60Hz scherm hebt is een 1660 prima.

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Koop Y540 via de Lenovo Shop. Het is goedkoper.

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-11 10:51
Volgens mij kan je op dit moment ook korting krijgen + je kan kiezen om geen besturingssysteem erbij te doen (los kopen is goedkoper dan 100 euro).

https://www.youtube.com/@droommotor

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Via Lenovo zelf is er op dit moment alleen geen optie voor een i7 in de Y540

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-10 10:48
Voor 1.363 euro heb je ook deze laptop als je de kortingscode SAVE12 gebruikt:

https://www.dell.com/nl-n...es-15-5590-laptop/cng5533

• beast1909
Via de lenovo shop is inderdaad geen i7 te selecteren.

De Dell is aantrekkelijk, maar lees hier en daar ook wel wat slechtere reviews over de G15.

• beast1909
Het is de eerste geworden. 144hz scherm en de betere videokaart hebben de doorslag gegeven. Mooie snelle machine!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:35
WinterX schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:25:
Koop Y540 via de Lenovo Shop. Het is goedkoper.
Volgens mij is deze niet meer leverbaar? In deze setup althans.

• beast1909
Klopt, Lenovo heeft alleen een versie met i5.

Even kort mijn eerste ervaringen, misschien handig voor mensen met een vergelijkbare zoektocht. Ik heb als vergelijkingsmateriaal ook een Dell XPS 13 (werk) en MacBook Pro van mijn vrienind (early 2015).

-Gewicht: Dat van de laptop zelf valt mee, maar de lader is een grote baksteen. Dat is logisch gezien de specs van de laptop.
-Accuduur: Er zit een accu in, maar zelfs met wat reguliere non-gaming taken gaat deze redelijk snel leeg. Je zal dus altijd in de buurt van een stopcontact moeten blijven.
-Bouwkwaliteit: Ik ben aangenaam verrast door de bouwkwaliteit. Toetsenbord lijkt niet echt te buigen, scherm is wel enigzins flexibel. Het is wel veel plastic, maar van goede kwaliteit.
-Scherm: Mooi helder IPS scherm, wel wat backlight bleeding. In de reguliere Windows omgeving merk je wel dat de resolutie full HD is, ten opzichte van mijn Dell en het retina scherm van een Macbook. Tijdens gamen is het super vloeiend vanwege 144hz.
-Koeling: De laptop blijft koel genoeg tijdens gamen, ik game gewoon op het toetsenbord van de laptop en dat is niet storend. Bij het gamen begint te laptop wel aardig te blazen. Ik heb er zelf niet zoveel last van, maar het vrouwmens omschrijft het als een vliegtuig.
-Toetsenbord: Tikt prima, wel iets minder dan de Dell/Macbook. Er is goed op te gamen. Ik ben zelf wel mechanische toetsenborden gewend en daar haalt het toetsenbord het in de verste verte (uiteraard) niet.
-Touchpad: Deze is afdoende, maar is wel het grootste nadeel aan de laptop. Touchpad is klein en ik vind het oppervlakte niet heel fijn. Ik gebruik hem zelf nagenoeg niet, gezien het voor mij een game laptop is, maar dit is wel iets om mee te nemen bij overweging aanschaf.

Voor mijn doel is hij verder perfect. De laptop is retesnel, draait games heel soepel. Op het moment speel ik Anno 1800 en Overwatch. Overwatch gameplay is zeer vloeiend. Speelde dit voorheen op de Playstation, maar er is een groot merkbaar verschil.
Pagina: 1