Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MAC of Windows, opzoek naar Laptop voor fotografie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kickstart.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05-2021
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben alweer 4 jaartjes actief met fotografie en doe veel in lightroom en soms wat in photoshop.
Dit is meteen wat ik dus zal gaan doen met de laptop

Wat is je budget?
Ik zit te denken aan zo'n max 800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal voornamelijk thuis op de bank naast het vrouwtje gebruikt worden. Heb nu een 8 jaar oude zelfgebouwde PC die het prima doet maar die staat ongezellig op zolder.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Daar ligt de keuze open, en dat maakt het moeilijk. MAC of Windows.
Je leest veel over de Mac hoe goed ze zijn maar is het een daadwerkelijk een must of is er met windows niks verkeerd. moet natuurlijk wel op vooruit gaan.

De looks interesseert met niet zolang de foto's maar mooi worden.

Aanvullende info
Valt er ook niet net zoals een pc een laptop samen te stellen?

Alle reacties

• Bremsy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-11 15:33
Mac of Windows is voornamelijk een kwestie van smaak. Voor €800 heb je in elk geval geen nieuwe Mac laptop. Aangezien ze nogal waardevast zijn, lukt een tweedehandse die vlot lightroom/photoshop kan draaien voor €800 waarschijnlijk ook niet. Je zult voor een Mac zeker €1500 kwijt zijn.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Denk dat je dan eerder in de Windows omgeving terecht komt met dit budget.
Zou op zoek gaan naar minimaal een i5 quadcore met 16Gb geheugen en een ssd, 2e hands moet dat wel lukken.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11 10:40
Voor alleen fotobewerking (en als je niet hangt aan een os), is Windows genoeg. Ik heb zelf een Mac, zweer erbij, maar als je geen voorkeur hebt, is Windows prima.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 11:44
Wanneer kleur belangrijk voor je is: Apple is jaren geleden gestopt met matte beeldschermen in hun Pro versies van de notebooks. Als je iets met kleurbeoordeling wilt doen, dan heb je beslist een mat scherm nodig. Verder is een mat scherm minder vermoeiend doordat er geen spiegeling op je scherm is.

Qua prijs duw je jezelf al automatisch richting een Windows laptop.

• kickstart.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05-2021
Alvast bedankt voor de reactie's ga ze allemaal stuk voor stuk nogmaals doornemen.

Aller eerst, het is gelukkig niet zo dat ik een apple wil of moet. Het was ook puur even de vraag of apple overschat word en voor hobby een windows voldoende zou zijn.

Qua scherm ja MAT is beter, heb nu ook een mat scherm van EIZO die me goed bevalt.
Enkel staat dit dus allemaal op zolder en dat is niet zo sociaal.
Pagina: 1