iPhone 7 geen cellular hoe te activeren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:12
Mijn vraag
Ik heb een iphone 7 gekregen waarvan hij de sim wel detecteerd niet om de sim-pin vraagt maar vervolgens blijft zoeken naar een netwerk. De iphone is volledig onbruikbaar behalve voor onderdelen. Voordat ik hem voor onderdelen gebruik wil ik even kijken of er niet toch nog een mogelijkheid is.

Apple heeft namelijk bedacht dat voor het activeren van ios je een geldige cellular verbinding nodig hebt.
Ik heb de antenne al losgehaald en opnieuw erop gezet dus het was geen losse verbinding. Ik denk dus dat het een moederbord reparatie is en wil dat dan maar bij fix je iphone laten doen. Kost 120,- maar dan heb ik wel een goede iphone 7 128gb dus denk dat het dan uiteindelijk wel waard is.

Weet er iemand een manier om een iphone 7 te activeren zonder cellular?
Of waar het nog meer aan kan liggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:38
Als je de iphone reset met itunes naar de nieuwste software kun je hem wel activeren zonder cellular verbinding ze hebben dat eruit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
thijsjow schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:42:
Als je de iphone reset met itunes naar de nieuwste software kun je hem wel activeren zonder cellular verbinding ze hebben dat eruit gehaald.
Je bedoelt 13.2?
Is dat niet alleen voor de 11 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 12:51
Klinkt als een defecte baseband en dan werkt activeren via iTunes ook niet meer.. Krijg je (als je hem lang genoeg laat zoeken) een driehoekje linksboven in je scherm te zien?
Baseband defect

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
bibi2205 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:01:
Klinkt als een defecte baseband en dan werkt activeren via iTunes ook niet meer.. Krijg je (als je hem lang genoeg laat zoeken) een driehoekje linksboven in je scherm te zien?
[Afbeelding: Baseband defect]
Volgens mij wel ja... zal het vanavond nog even checken
Ik vermoede baseband chip ookal dus word waarschijnlijk door een professioneel bedrijf laten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Torac op 23-10-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Dan heb je waarschijnlijk een iphone 7 met modelnummer: A1660, A1780 of A1779.

https://support.apple.com/iphone-7-no-service

Er is een terugroep actie voor van Apple, alleen helaas in het originele land van aankoop.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
bartijn2 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:28:

Er is een terugroep actie voor van Apple, alleen helaas in het originele land van aankoop.
A1778 gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Torac schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:43:
[...]

Je bedoelt 13.2?
Is dat niet alleen voor de 11 serie?
13.1.3 is de laatste iOS versie.
Als het andere is Beta

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Dat is wel vreemd, kan je hem wel restoren in itunes of krijg je dan een error?
Met een defecte baseband kan je in itunes (vaak) geen restore uitvoeren namelijk.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
bartijn2 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:37:
[...]

Dat is wel vreemd, kan je hem wel restoren in itunes of krijg je dan een error?
Met een defecte baseband kan je in itunes (vaak) geen restore uitvoeren namelijk.
Error 0xE800000A

edit:
Echter wel versie van firmware: 13.1.2
Itunes werkt nu wel.

"De iphone kan niet worden geactiveerd. omdat de avtiveringsinformatie niet van het apparaat kan worden verkregen,"

[ Voor 23% gewijzigd door Torac op 23-10-2019 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:08
bartijn2 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:28:

Dit treft alleen toestellen die verkocht zijn in China, Hong Kong, Japan, Macao en de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Torac schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:19:
[...]

Error 0xE800000A

edit:
Echter wel versie van firmware: 13.1.2
Itunes werkt nu wel.

"De iphone kan niet worden geactiveerd. omdat de avtiveringsinformatie niet van het apparaat kan worden verkregen,"
andere simkaart geprobeerd ?
gebeurt vaker dat je niet kunt activeren zonder SIM. simkaart kun je in ander toestel ook de pincode van uitzetten(maar kan me niet heugen dat dit nodig is voor activeren)

[ Voor 19% gewijzigd door Hackus op 23-10-2019 18:54 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Hackus schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:52:
[...]

andere simkaart geprobeerd ?
gebeurt vaker dat je niet kunt activeren zonder SIM. simkaart kun je in ander toestel ook de pincode van uitzetten(maar kan me niet heugen dat dit nodig is voor activeren)
Jazeker genoeg geprobeerd maar ik denk dat het daar niet aan ligt.
Sims werken op allerlei andere toestellen wel. Dus zijn gewoon goede sims

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

MelvinW schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:47:
[...]

Dit treft alleen toestellen die verkocht zijn in China, Hong Kong, Japan, Macao en de VS.
Klopt inderdaad, maar bijvoorbeeld Partly.nl heeft deze modellen ook als refurbished variant verkocht.
Toevallig zelf één van gezien die daar wasn aangeschaft, met exact hetzelfde probleem.

https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-7-intel/

Je kan het 100% zeker weten of het juiste moederbord in de behuizing zit door dit op het moederbord te checken.

https://d3nevzfk7ii3be.cl...igi/JJZVRdtADtK3K15m.huge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Laatst online: 10-09 13:07
Ook zo'n toestel refurbished.

Lijkt exact hetzelfde probleem als hier is beschreven. Had plotseling geen verbinding meer met een provider. Sim kaart was in orde, deze deed het in een ander toestel wel.

Na een fabrieksreset moet ik het toestel activeren, maar dit wil absoluut niet lukken. Niet via het toestel zelf en ook niet via iTunes.

Zijn er mogelijkheden om het toestel bij Apple te laten repareren of moet ik dan naar China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
nico_van_wijk schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:36:

Lijkt exact hetzelfde probleem als hier is beschreven. Had plotseling geen verbinding meer met een provider. Sim kaart was in orde, deze deed het in een ander toestel wel.

Na een fabrieksreset moet ik het toestel activeren, maar dit wil absoluut niet lukken. Niet via het toestel zelf en ook niet via iTunes.

Zijn er mogelijkheden om het toestel bij Apple te laten repareren of moet ik dan naar China?
Je kan het laten repareren. Het is de baseband chip. Garantie via refurbisher lijkt mij het simpelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nico_van_wijk schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:36:

Nee 2x.
Je kunt een het probleem claimen bij je verkoper, of zelf laten maken a +- €160,-
Apple repareert dit niet, en hoeft er niet voor naar China(of je moet er toevallig op vakantie gaan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:42
Hackus schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:45:
[...]

Nee 2x.
Je kunt een het probleem claimen bij je verkoper, of zelf laten maken a +- €160,-
Apple repareert dit niet, en hoeft er niet voor naar China(of je moet er toevallig op vakantie gaan :P )
Apple ruilt het toestel wel voor je om voor iets van €340 geloof ik.
Pagina: 1