Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hh444
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-06-2024
Hallo,

Ik heb een HP Photosmart 5520 en heb vandaag de zwarte inkt vervangen. Ik heb de cartridge gekocht via Printabout die mij een eigen merk cartridge aanbood. Ik heb de cartridge vervangen en wanneer ik iets wil printen nu, dan doet de zwarte inkt het helemaal niet. Ik krijg gewoon een blanco papiertje terug met maar een paar veegjes kleur, terwijl ik wel elke keer 'geen kleur' selecteer.
Ik heb al heel veel dingen geprobeerd zoals de cartridges reinigen of testafdrukken en uitlijningen, maar niks helpt.
Weet iemand waar dit aan ligt? Moet ik alleen maar HP merk cartridges gebruiken?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:46
Heb je sticker aan de onderkant van cartridge wel verwijderd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hh444 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:33:
Hallo,

Ik heb een HP Photosmart 5520 en heb vandaag de zwarte inkt vervangen. Ik heb de cartridge gekocht via Printabout die mij een eigen merk cartridge aanbood. Ik heb de cartridge vervangen en wanneer ik iets wil printen nu, dan doet de zwarte inkt het helemaal niet. Ik krijg gewoon een blanco papiertje terug met maar een paar veegjes kleur, terwijl ik wel elke keer 'geen kleur' selecteer.
Ik heb al heel veel dingen geprobeerd zoals de cartridges reinigen of testafdrukken en uitlijningen, maar niks helpt.
Weet iemand waar dit aan ligt? Moet ik alleen maar HP merk cartridges gebruiken?

Alvast bedankt!
Elke printshop zal zijn eigen merk 'huismerk' aanbevelen. Ik heb daar slechte ervaringen mee, en koop nu alleen org.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
hh444 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:33:
Hallo,

Alvast bedankt!
Uit eigen ervaringen met een HP printer icm huismerken kan ik je zeggen: koop de originele cartridges. Het is ongelooflijk duur, maar die problemen/blokkades zijn net zo goed een doorn in het oog. Wil je goedkoper: kies een merk wat wellicht beter om kan gaan met huismerk inkt of een laserprinter.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hh444
saharoen schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:36:
Heb je sticker aan de onderkant van cartridge wel verwijderd ?
Ja, heb ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hh444
ByteMe_ schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:42:
[...]

Uit eigen ervaringen met een HP printer icm huismerken kan ik je zeggen: koop de originele cartridges. Het is ongelooflijk duur, maar die problemen/blokkades zijn net zo goed een doorn in het oog. Wil je goedkoper: kies een merk wat wellicht beter om kan gaan met huismerk inkt of een laserprinter.
Jammer dat dat zo gaat. Dan maar een nieuwe originele cartridge kopen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 16:27
Komt er bij de reiniging/kalibratie wel zwarte inkt uit? Anders kan het ook een verstopte leiding oid zijn. Uit ervaring zou ik ook alleen originele cardridges aanraden. Heb bij een pc-zaak gewerkt vroeger, 9 vd 10 keer als we een inkjet printer ter reparatie kregen zaten er niet-originele cardridges in, en was het een kwestie van originele cardridges erin en 1 of 2 keer reinigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:01

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Toch alleen maar de sticker he, en niet het hele printmechanisme he? (Ja, ik heb 't zien gebeuren met eigen ogen...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kKGDHRzws8c0iKw80piSHhno/full.jpg

Dus dit heb je laten zitten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fJ256VvtsiBDroSAhPCXJatN/medium.jpg
Schumaster schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:19:
Komt er bij de reiniging/kalibratie wel zwarte inkt uit? Anders kan het ook een verstopte leiding oid zijn. Uit ervaring zou ik ook alleen originele cardridges aanraden. Heb bij een pc-zaak gewerkt vroeger, 9 vd 10 keer als we een inkjet printer ter reparatie kregen zaten er niet-originele cardridges in, en was het een kwestie van originele cardridges erin en 1 of 2 keer reinigen...
Exact same story for me; ik kan dan ook alleen maar beamen: koop liever gewoon originele cartridges.

[ Voor 73% gewijzigd door RobIII op 23-10-2019 13:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hh444
RobIII schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:22:
[...]

Toch alleen maar de sticker he, en niet het hele printmechanisme he? (Ja, ik heb 't zien gebeuren met eigen ogen...)

[Afbeelding]

Dus dit heb je laten zitten?
[Afbeelding]

[...]

Exact same story for me; ik kan dan ook alleen maar beamen: koop liever gewoon originele cartridges.
Ja, zo heb ik dat gedaan. Voortaan gewoon originele cartridges helaas haha. Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-05 17:56
Ik koop altijd via 123inkt.nl (en dan het huismerk). Nooit problemen mee gehad. Ik koop juist nooit meer originele. Geldverspilling.

En ik heb ook een HP printer.

[ Voor 11% gewijzigd door JelleDJs op 23-10-2019 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
JelleDJs schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:58:
Ik koop altijd via 123inkt.nl (en dan het huismerk). Nooit problemen mee gehad. Ik koop juist nooit meer originele. Geldverspilling.

En ik heb ook een HP printer.
Inktjet op zichzelf is geldverspilling. Cartridges verstoppen snel als je ze niet goed bewaart en ook nog eens onregelmatig print. Daarbij, iedere X minuten wordt er een beetje inkt door de kop gespoten, dat stapelt flink op. Dit kun je deels ontwijken door de printer uit te zetten, maar ook dan spuit die inkt door de printkop bij het opstarten. Ik heb zo verschillende kleurencartridges verbruikt.

Namaak is wel echt oppassen geblazen, er is echt rotzooi op de markt. Lekkende cartridges en cartridges die het halverwege niet doen zijn geen uitzondering. Zeker als je niet veel print, zou ik altijd origineel kopen. Huismerk is eigenlijk nooit goedkoper per cartridge, ze zijn slechts goedkoper per liter, maar als je op de helft zit als de cartridge indroogt of problemen geeft, heb je niks aan deze 'gratis' inkt.

@hh444 HP en huismerkinkt is gewoon een no, no. Ik heb vooral ervaring met de oudere printers, maar heb al diverse keren meegemaakt dat de printer opeens in storing ging en niet meer wou printen, omdat er niet-originele cartridges in zaten. Nadat ik er een ander cartridge in deed, werkte het prima.

Sowieso is het flink oppassen geblazen met niet-originele inkt, zeker de goedkopere cartridges willen nog snel gaan lekken.

Ik zou dat HP-kreng gewoon op marktplaats zetten en een goede laserprinter kopen. Z'n laserprinter is echt een verademing nooit meer gezeik dat m'n kleureninkt op is en ik niet meer kan printen.

[ Voor 13% gewijzigd door hoi1234 op 23-10-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
hh444 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:18:
[...]

Jammer dat dat zo gaat. Dan maar een nieuwe originele cartridge kopen. :'(
Er is zoiets als garantie, dus even contact opnemen met de webshop.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hh444
-The_Mask- schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:50:
[...]

Er is zoiets als garantie, dus even contact opnemen met de webshop.
Gedaan vanmorgen, even afwachten op reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
hh444 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:28:
[...]

Gedaan vanmorgen, even afwachten op reactie.
Dat is dan weer het voordeel, vaak doen ze niet moeilijk als je een cartridge van hun huismerk koopt. Maar ja, het kost gewoon weer tijd en moeite en als je daar geen zin in hebt of gewoon niet handig genoeg voor bent, dan moet je dat niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-05 17:56
hoi1234 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:39:
[...]

Inktjet op zichzelf is geldverspilling.
Klopt. Dat zal ik nooit ontkennen. Ik zeg alleen dat ik nog nooit problemen heb gehad met huismerken (in het geval van 123inkt.nl (geen sponsor)).
Cartridges verstoppen snel als je ze niet goed bewaart en ook nog eens onregelmatig print. Daarbij, iedere X minuten wordt er een beetje inkt door de kop gespoten, dat stapelt flink op. Dit kun je deels ontwijken door de printer uit te zetten, maar ook dan spuit die inkt door de printkop bij het opstarten. Ik heb zo verschillende kleurencartridges verbruikt.
Dat zal allemaal best, maar daar gaat het op dit moment niet om.
Namaak is wel echt oppassen geblazen, er is echt rotzooi op de markt.
Geloof ik zonder problemen.
Lekkende cartridges en cartridges die het halverwege niet doen zijn geen uitzondering. Zeker als je niet veel print, zou ik altijd origineel kopen. Huismerk is eigenlijk nooit goedkoper per cartridge, ze zijn slechts goedkoper per liter, maar als je op de helft zit als de cartridge indroogt of problemen geeft, heb je niks aan deze 'gratis' inkt.
Beetje dramatisch naar mijn idee. Ik blijf huismerk kopen, want nog nooit problemen mee gehad. De printer accepteert hem gewoon, hij doet het, dus geen enkel probleem.
HP en huismerkinkt is gewoon een no, no.
Nou, niet dus.

Maar ik zal voor de rest dit topic niet proberen te kapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten Hiemstra
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-04 00:54
Mijn HP5520 is ook gestopt met zwart en altijd origineel gebruikt. Weet iemand welke eenvoudige printer gewoon goed werkt op merkloze cartridges? Zonder dat je door updates en chips wordt gemanipuleerd tot het het kopen van maar weer een setje veel te dure half te verbruiken cartridges. ? Voor de liefhebber ligt hier nog een heel pak 364 zwart/3 kleur en 2 volle zwarte 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:30
Het ligt een beetje aan de printer of huismerk of origineel wel of niet goed gaat werken. Ik heb zelf de ervaring dat cartridges waar de printkop niet op de cartridge zelf zit, de beste resultaten geeft. Zelf meer dan 10 jaar een Brother gebruikt met inkt uit Duitsland, nu pas is de losse printkop aan de beurt. En die ga ik dus ook maar gewoon vervangen. Is even wat meer werk, maar alles staat op Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Een 3,5 jaar oud topic kapen met een vraag die vrij weinig met vraagstelling te maken heeft is niet de bedoeling. Daarnaast mis ik te veel eigen inzet om je vraag naar een los topic te verplaatsen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.