Games crashen op laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetbroodje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-05 20:12
Mijn vraag:
Mijn laptop (Acer Aspire 7) kan de games die ik wil spelen niet aan. Hoewel volgens de specificaties van de games (Fallout 4 en Divinity Original Sin 2), hij ze zou moeten kunnen draaien, crasht het spel vaak al tijdens de opstart of bij het beginnen van een nieuw spel.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Acer Aspire 7 (x64)
Intel Core i7-8750H 2.2GHz
NIVIDIA Geforce GTX 1050
RAM: 8,00 GB
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb heel veel 'fixes' voor de spellen individueel geprobeerd, drivers geupdated, achtergrondprogramma's allemaal afgesloten, graphics-instellingen op alle mogelijke manieren veranderd (ook in de NVIDIA Geforce instellingen), maar niks lijkt te werken.
Taakbeheer geeft wel aan dat de spellen enorm veel van de processor (100%) of het geheugen (80%) eisen, maar ook 'fixes' voor deze problemen op internet hebben tot nu toe nog niet geholpen.

Ik ben erg groen in het gebruik van computers en dergelijke, dus misschien zie ik iets doms over het hoofd, ik weet alleen niet wat!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:08

YES

Moderator General Chat
Eerste vraag: wat bedoel je met crasht? Loopt alleen het spel zelf vast of de hele laptop?

Ik zou sowieso eens een tooltje downloaden die temperaturen van de verschillende onderdelen in de laptop kunnen laten zien (bijvoorbeeld https://openhardwaremonitor.org/). Wellicht zit er stof in de laptop waardoor de hitte niet goed afgevoerd kan worden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetbroodje
Sorry, heb ik inderdaad niet goed beschreven! De spellen sluiten af tijdens het opstarten of als ik een nieuw spel begin, zonder foutmelding. Meestal sluit alleen het spel af, soms lopen daardoor ook andere programma's vast of moet ik mijn laptop opnieuw opstarten.

Met de Open Hardware Monitor lijken de temperaturen niet heel gek (maximum 54 graden voor GPU Core van NVIDIA en 26 graden voor TOSHIBA MQ04ABF100), maar de GPU Core van NVIDIA heeft een maximum van 97% bereikt na het opstarten van Fallout 4.

Bedankt alvast voor uw reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

En de CPU temperatuur?

Dat je laptop het niet aankan is iig niet het geval. Kwa specs moet het gaan, en opstarten moet in ieder geval gaan. Niet aankunnen uit zich in te lage FPS, daar kom je nog niet eens.

Klinkt meer als een software probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetbroodje
De CPU temperatuur bereikt bij het opstarten een max. van 62 graden, maar omdat het spel niet eens helemaal start (buiten het eerste laadscherm), weet ik niet of het dan hieraan kan liggen?

Hoe zou ik een software-probleem kunnen oplossen of waar moet ik dan voor kijken?

Daarbuiten kan ik een ouder spel (Fallout New Vegas) ook maar voor een kwartiertje spelen, voordat deze afsluit...

[ Voor 17% gewijzigd door Zoetbroodje op 24-10-2019 17:25 . Reden: Toevoeging ]