[Whatsapp] Ontvangen foto na enkele uren niet meer te openen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06 07:57
Mijn moeder heeft een nieuwe telefoon (Nokia 6.2, Android 9) met een probleem met Whatsapp.
Daarom wordt nu geroepen dat de hele telefoon terug moet, maar ik los het liever gewoon op 8)7

Het probleem is als volgt: ze ontvangt een foto via Whatsapp. Deze is prima te openen en is scherp.
Hij verschijnt ook in de Google Foto's app. Ook daar is hij probleemloos te openen.

Echter, na enkele uren is de foto niet meer in Whatsapp the openen. Hij is onscherp en er blijft continu een spinner draaien als je hem aantikt. Echter, de foto is nog steeds probleemloos in de Google Foto's app te openen.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Heeft Android de foto ondertussen wellicht naar de SD-kaart verplaatst, en kan Whatsapp daar niet bij?

Beste antwoord (via rens-br op 25-10-2019 13:20)

• DeadMetal
Thanks. Het probleem is opgelost. Ik vermoed een probleem met de SD-kaart, want daar kwamen ze op terecht. Het bleek toch ook dat Google Foto's ze niet meer goed kon openen, het was me niet helemaal goed uitgelegd.

Heb de SD-kaart verwijderd, ook de verwijzing ernaar uit Android weggehaald (bij Opslag). Vervolgens Google Foto's gestopt en cache/opslag gewist om met een schone lei te beginnen. Daarna ging die weer netjes alle foto's downloaden en ditmaal op de interne opslag van de telefoon opslaan.

Whatsapp toonde daarna een 'download' icoon bij afbeeldingen, ipv wazige afbeeldingen. Bij de meest recente lukte het downloaden ook nog. Voor oudere niet meer, maar da's geen probleem, die waren sowieso gebackupt via Google Foto's dus die kan ze daarin alsnog bekijken.

[ Voor 22% gewijzigd door DeadMetal op 25-10-2019 12:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 07:53

Zorian

What the fox?

Klinkt alsof Google Foto's de foto upload en hem daarna van het apparaat verwijderd. Dan krijg je dat symptoom.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Thanks. Het probleem is opgelost. Ik vermoed een probleem met de SD-kaart, want daar kwamen ze op terecht. Het bleek toch ook dat Google Foto's ze niet meer goed kon openen, het was me niet helemaal goed uitgelegd.

Heb de SD-kaart verwijderd, ook de verwijzing ernaar uit Android weggehaald (bij Opslag). Vervolgens Google Foto's gestopt en cache/opslag gewist om met een schone lei te beginnen. Daarna ging die weer netjes alle foto's downloaden en ditmaal op de interne opslag van de telefoon opslaan.

Whatsapp toonde daarna een 'download' icoon bij afbeeldingen, ipv wazige afbeeldingen. Bij de meest recente lukte het downloaden ook nog. Voor oudere niet meer, maar da's geen probleem, die waren sowieso gebackupt via Google Foto's dus die kan ze daarin alsnog bekijken.

[ Voor 22% gewijzigd door DeadMetal op 25-10-2019 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkoiler
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-12-2022
Hallo,

Mijn collega heeft zojuist ook de nokia 6.2 en heeft precies het zelfde probleem.
gedownloade foto's in whatsapp zijn wazig en staan ook niet in Google foto's.
de wazige foto's kunnen wel doorgestuurd worden :?

Bij google foto's staat er bij dat ze waarschijnlijk niet het juiste formaat zijn.
welk type sd kaartje kan het beste gebruikt worden om van dit probleem af te komen?

mvg

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rien194278
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-06-2020
Hallo.
Heb hetzelfde probleem als Darkoiler.
Ik heb sinds kort een Nokia 7.2 en gebruik een SanDisk 32 GB kaart als opslag geheugen.
Foto’s worden vrijwel meteen onscherp en zijn nergens meer terug te vinden.
Welke SD kaart past hier wel bij?
Of is de oplossing geen SD kaart gebruiken?
Alvast bedankt voor het het goede antwoord of oplossing.
Rien