Pomp AIO maakt na 3 jaar geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:06
Beste tweakers,

Ik heb nu ruim 3 jaar een Cryorig waterkoeling om mijn overgeclockte 5820k koel te houden. Nu begint de pomp meer geluid te maken dan voorheen. Zodanig dat ik hem in een gesloten behuizing kan horen.
Nu vroeg ik me af wat dit precies betekend.
Moet er onderhoud in 1 of andere vorm gedaan worden?
Of is dit het begin van het einde (hij is nu ongeveer 4000 uur in gebruik.)

De behuizing die ik heb is een in win 805, dus ik had (en heb) niet heel veel hoogte voor een grote toren om de ~150 wat van mijn overgeclockte cpu te koelen.

Voor het geval dit het begin van het einde is: Is het modden van zo'n AIO een beetje te doen? Ik heb nog gezocht naar een los cpu block, pomp combo, maar kan niks degelijks vinden van aluminium. Alleen dingen van alibaba etc (of van koper).

Iemand advies voor mij?

Alle reacties

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:34

rdejongjr

Gnome

Garantie aanspreken? Meeste setjes schreeuwen op de doos met 5 jaar, winkelier dient zich dan ook daar aan te houden...

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:06
@rdejongjr helaas ben ik zo dom geweest hem na aanschaf niet te registreren voor extended warranty. En volgens gewone garantie heb je maar twee jaar.

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
je kan proberen je pc zo te kantelen dat je pomp het laagste punt is om zo een eventuele lichtbel voor je pomp uitte sluiten die hem laat sputteren.
ik weet niet of je je pomp snelheid kan instellen maar 90% pomp snelheid verhelpt ook het ratelen van die irritante corsair pompjes (h60/h80/h100i)