Vraag

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:36
Mijn vraag
Thuis heb ik een Optoma HD143X beamer die ik gebruik om af en toe een potje fifa te spelen/film te kijken. De beamer is aangesloten op een Onkyo TX SR 308 receiver en op de Onkyo heb ik een chromecast en mijn PS4 aangesloten.

Nou heb ik echter dat de beamer willekeurig voor een deel van een seconde het signaal lijkt te verliezen, dan heel snel het beeld blauw knippert om vervolgens weer het normale beeld te tonen.

Heeft iemand enig idee in welke hoek ik dit kan zoeken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Optoma HD143X beamer
Onkyo TX SR 308 receiver
PS4
10M HDMI kabel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Settings hardware nagelopen
Kabels nagelopen

Alle reacties

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 14:55
10M hdmi is wel wat veel, hoewel het ook vaak goed gaat, mits de kwaliteit een beetje fatsoenlijk is.
Kan je eens testen met een iets kortere kabel?

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:36
Banshee schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:25:
10M hdmi is wel wat veel, hoewel het ook vaak goed gaat, mits de kwaliteit een beetje fatsoenlijk is.
Kan je eens testen met een iets kortere kabel?
Ja ik zou de ps4 even naast de beamer kunnen zetten en dan met een 1,5m kabel het kunnen testen. Idealiter zou ik dan ook de onkyo moeten verplaatsen want daar kan het probleem ook nog zitten. Thanx voor je tip in ieder geval :)

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Heb hier bijna hetzelfde.
Heb de 142x icm Onkyo SR508 & PS4 en een 10 meterkabel.

Aangezien de beamer aan het plafond hangt is een kortere kabel geen optie.
Lees even mee of iemand toevallig goede suggesties heeft :)

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-05 22:57
10 meter is simpelweg te lang voor een HDMI kabel om een signaal betrouwbaar door te voeren. Helemaal als deze parallel loopt aan andere stroomvoerende draden.

Heb je stroom op de plek waar de beamer staat/hangt? Zo ja, dan zou ik kiezen om hier een extern gevoede HDMI versterker te plaatsen bij de beamer.

Zoiets als dit: https://www.3dkabel.nl/HD...0xRAkaEAQYAiABEgLyevD_BwE

[Voor 7% gewijzigd door Daam op 30-10-2019 13:03]

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

• Klavertje2211
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-05 21:40
Ik lees weer dat een meter of 10 HDMI kabel te lang is voor een betrouwbaar signaal.
Ik kijk al een jaar of twee met een Epson 6600 aangesloten via een Yamaha receiver met een 15 m lange kabel, was 39,95. en nog nooit enig probleem gehad.
Ik heb wel eens last gehad van "flitsen" in mijn beeld, bleek de hdmi uitgang van de bluray speler te zijn.
Vervangen, en nu geen problemen meer.
Een HDMI versterker kan je proberen, plaats hem dan wel aan die kant waar het signaal vandaan komt.

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 01:20
Daam schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:02:
10 meter is simpelweg te lang voor een HDMI kabel om een signaal betrouwbaar door te voeren. Helemaal als deze parallel loopt aan andere stroomvoerende draden.

Heb je stroom op de plek waar de beamer staat/hangt? Zo ja, dan zou ik kiezen om hier een extern gevoede HDMI versterker te plaatsen bij de beamer.

Zoiets als dit: https://www.3dkabel.nl/HD...0xRAkaEAQYAiABEgLyevD_BwE
Deze moet toch juist ergens bij het bronsignaal geplaatst worden en niet bij de projector?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 23:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ruud888 schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:51:
[...]

Deze moet toch juist ergens bij het bronsignaal geplaatst worden en niet bij de projector?
Dat is wel het meest gebruikelijk ja. (Oveirgens kick je een topic van ruim twee jaar oud, maar gelet op de info, laat ik het bij die melding. Verwacht echter geen active discussie meer! :) )

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Voor het geval iemand hier nogsteeds een betrouwbare oplossing voor zoekt, Ugreen verkoopt HDMI kabels die een optisch signaal gebruiken waardoor je makkelijk 10m of 20m kan halen zonder gezeur: https://www.ugreen.com/products/4k-fiber-optic-hdmi-cable

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 10:06
Ik heb ook een 10M HDMI kabel aan mijn beamer hangen. Geen enkel probleem mee.
Toen ik (een kortere) goedkope HDMI kabel van de action gebruikte ondervond ik ook constant dezelfde problemen die de OP had.

Voor iedereen die dezelfde problemen heeft in de toekomst: kijk naar de kwaliteit/leeftijd van je HDMI kabel. Wellicht is het een goedkope fix.

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:20
Wolfboy schreef op maandag 20 december 2021 @ 02:03:
Voor het geval iemand hier nogsteeds een betrouwbare oplossing voor zoekt, Ugreen verkoopt HDMI kabels die een optisch signaal gebruiken waardoor je makkelijk 10m of 20m kan halen zonder gezeur: https://www.ugreen.com/products/4k-fiber-optic-hdmi-cable
Prima tip! IIk heb zelf een glasvezel HDMI kabel laatst aangeschaft en geen last meer gehad van rare flitsen of zwart beeld. Glasvezel HDMI kabels worden aangeraden voor 10m en langer.
Deze heb ik gehaald: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het hangt er ook vanaf wat je wil laten zien uiteraard. Als het gewoon 1080p is dan is 5m nog prima te doen, als je 4k HDR wil doorsturen dan is 3m echt het randje en dan heb je al een echt goede kabel nodig.

Ik zou in ieder geval geen 4k HDR aanraden bij kabels langer dan 2m.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee