Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexl_nl
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-07-2023
Goedemorgen Allen,

Ik heb een Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 mobo liggen. Ik wil een systeem gaan bouwen voor m'n werk als grafisch ontwerper en gamer. Qua socket moeten de nieuwe ryzen procs passen maar is dit ook zo?

Gaat dit wel soepel lopen of moet ik toch over gaan op een ander bordje?

Alvast bedankt,
Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vexl_nl schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:18:
Goedemorgen Allen,

Ik heb een Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 mobo liggen. Ik wil een systeem gaan bouwen voor m'n werk als grafisch ontwerper en gamer. Qua socket moeten de nieuwe ryzen procs passen maar is dit ook zo?

Gaat dit wel soepel lopen of moet ik toch over gaan op een ander bordje?

Alvast bedankt,
Maurice
AM4 = AM4

ligt er aan wat je wilt gaan draaien 3900X of 2200G....

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexl_nl
Dank je, ik dacht ook wel dat het hetzelfde was maar las ook ergens (kan het niet terugvinden) dat ik een biosupdate nodig had om de nieuwere procs te draaien.

Ik zat zelf aan de 3700x te denken, wat maakt dan precies het verschil tussen de hogere en lagere segment procs? Wattage e.d.?

Er is zoveel info te vinden en weet niet zo goed waar ik de beste info vandaan kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:18
B350 chipset is ten tijde van de eerste generatie van Ryzen. 1 serie
Ondertussen hebben we de 2 serie en nu de 3 serie in productie.

Om de nieuwere typen processors te ondersteunen zijn er nieuwe bios versies verspreid in de loop van de tijd. Zonder die update wordt een nieuwer type Ryzen niet herkend en weigert de pc optestarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vexl_nl schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:36:
Dank je, ik dacht ook wel dat het hetzelfde was maar las ook ergens (kan het niet terugvinden) dat ik een biosupdate nodig had om de nieuwere procs te draaien.
https://www.gigabyte.com/...ev-1x/support#support-cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Even het bios updaten en dan zou het geen probleem moeten zijn. Ik heb hetzelfde bord en ben ook van plan te upgraden naar een 3700x, die heeft dezelfde TDP als mijn huidige cpu en die draait al 2,5 jaar als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Vexl_nl schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:36:
Klopt. Je zal even ergens een Ryzen 1 processor moeten lenen om de update te doen, daarna kan je er een 3700X op plakken als je wil 8)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexl_nl
Top, bedankt voor de reacties. Ik weet wat me te doen staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexl_nl
Ik heb geen ryzen 1 proc meer maar lees dat er een root kit te bestellen is via AMD. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vexl_nl schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:37:
Ik heb geen ryzen 1 proc meer maar lees dat er een root kit te bestellen is via AMD. Iemand hier ervaring mee?
V&A aangeboden: AMD Ryzen 3 1200 (te huur)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1