Analoge telefoon + switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuilnisauto
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-04 01:09
Ik woon sinds een aantal maanden in een nieuwbouwwoning, bij de bouw heb ik aangegeven geen analoge telefoonaansluiting te willen omdat ik het nooit meer zag gebeuren hier ooit nog gebruik van te gaan maken.

Nou ben ik anderhalve maand geleden voor mijn mobiele provider overgestapt van Vodafone naar T-Mobile en spontaan is mijn mobiele ontvangst binnenshuis behoorlijk slecht en ben ik gedwongen tóch ergens een 'ouderwetse' analoge telefoon neer te zetten, helaas is de enige analoge poort die nog in huis is, in m'n T-Mobile Thuis Huawei router die in de meterkast hangt.

In m'n meterkast hangt ook een managed switch die alle signalen dmv vlans door het huis stuurt, in m'n woonkamer ligt ook een managed switch.

Nou wil ik de analoge telefoon liever in m'n woonkamer dan in de meterkast.

Ik heb al geprobeerd de 2 aders van een telefoon draad op een rj45 te knijpen en op de switch geprikt en aan de woonkamer kant het zelfde gedaan, maar dit werkte niet...vrees dat de switches geen raad weten met deze creativiteit.

Een nieuwe draad trekken naar de woonkamer is iets waar ik nu nog niet aan wil beginnen.
En T-Mobile wil ik ook niet hier mee lastig vallen want ik weet al hoe dat zal gaan, dat wordt een kastje en muur.

Iemand ervaring met deze situatie? Hoe heb je dit opgelost?
Is een analoog signaal over switches en een vlan te sturen?

Bij voorbaat tnx!

Beste antwoord (via Vuilnisauto op 23-10-2019 15:48)

Anoniem: 472287

Inderdaad gewoon een DECT basisstation neerzetten waar de aansluiting WEL zit en dan een handset waar je wilt bellen... Anders maak je het nodeloos ingewikkeld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 14:28
Dit in plaats van de switch zal je probleem wel oplossen: https://www.allekabels.nl...kJtZwXpw3-1gaAvZLEALw_wcB

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-07 18:35

Croga

The Unreasonable Man

Of even aan de andere kant gedacht.....

- Terug gaan naar Vodafone; probleem opgelost
- DECT basisstation in de meterkast zetten, draadloze DECT telefoon door het hele huis te gebruiken
- Zoals Baexem voorstelt: De telefoon verbinding niet over je switch laten lopen; de RJ45 die nu van switch naar woonkamer loopt gewoon rechtstreeks in de telefoon-poort van je router steken. Dat werkt uiteraard alleen als die router ook daadwerkelijk het telefoon gedeelte aangesloten heeft; je moet dus bij T-Mobile een abonnement voor thuis telefonie hebben.....

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

Inderdaad gewoon een DECT basisstation neerzetten waar de aansluiting WEL zit en dan een handset waar je wilt bellen... Anders maak je het nodeloos ingewikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Vuilnisauto schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:38:
In m'n meterkast hangt ook een managed switch die alle signalen dmv vlans door het huis stuurt, in m'n woonkamer ligt ook een managed switch.
Heb je tussen de woonkamer en de meterkast geen vrije kabels / loze leidingen meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens, T-Mobile ondersteund ook bellen over WIFI, wat precies voor dit soort situaties bedoelt is.

heb je dat al eens bekeken?

https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:39
Vuilnisauto schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:38:
Is een analoog signaal over switches en een vlan te sturen?
Nee dat kan niet. Je kunt wel een analoog signaal over een netwerkkabel sturen, dus de kabel gebruiken, maar dan moet er geen switch tussen.
Alternatief kan zijn dat je een voip dienst afneemt en via internet belt. Daarvoor heb je een (DECT) telefoon nodig je op internet aansluit en een abonnement bij een VOIP provider.
Ik gebruik zelf Stuntcalls icm https://tweakers.net/pric...t-c530ip-(exclusive).html en dat bevalt prima en is veeel goedkoper dan normale aanbieders van vaste telefonie.
Of je gebruikt een https://tweakers.net/pricewatch/326586/cisco-spa112-ata.html

[ Voor 3% gewijzigd door ocmer op 23-10-2019 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:47
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:54:
Trouwens, T-Mobile ondersteund ook bellen over WIFI, wat precies voor dit soort situaties bedoelt is.

Maar nog niet voor alle abonnees ;) de TS heeft dus nog geen VoWiFi bellen.

Eventueel zou je wellicht nog VOIP kunnen overwegen via internet? bijvoorbeeld met Cheapconnect. Dan heb je geen telefoon poortje nodig in je modem. Heb je wel een LAN kabel in de woonkamer?

[ Voor 20% gewijzigd door king006 op 23-10-2019 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:16
Je kan in de meterkast een POTS > voip kastje zetten. Die prik je in je netwerk en verderop in je switch zet je weer een voip > POTS kastje. (POTS = analoog telefoon).

Kastjes zijn alleen niet heel goedkoop, reken op 50 euro per stuk. Je moet er een met een FXO en een met FXS poort hebben.

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://2f0b9c13ab-6012.nxcli.net/wp-content/uploads/2014/06/grandstream-p2p-ht.jpg

Alternatief is 1 kastje kopen (POTS>voip) en dan een voip telefoon aansluiten op je switch.

Of gewoon voor een dect telefoon gaan :)

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 23-10-2019 12:38 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuilnisauto
Hmmmm niet helemaal, aangezien ik bewust een Switch heb ivm verschillende vlans, dus dan krijg ik er een ander probleem voor terug.
Croga schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:46:
Of even aan de andere kant gedacht.....

- Terug gaan naar Vodafone; probleem opgelost
Helaas zit ik nu een jaar vast aan T-Mobile, dus dat zal niet gaan.
- DECT basisstation in de meterkast zetten, draadloze DECT telefoon door het hele huis te gebruiken
Zo heb ik het nu, als ik zo de reacties (ook op het T-Mobile forum) zie vrees ik dat het daar bij zal blijven... :/
rens-br schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:52:
[...]

Heb je tussen de woonkamer en de meterkast geen vrije kabels / loze leidingen meer?
Nope... wel een leiding met een coaxkabel. Die vervangen voor een telefoondraad speelt wel door m'n gedachten, aangezien ik op glas zit en dus geen coax gebruik...
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:54:

Geprobeerd, in de huidige release van mijn android os zit die optie niet, die heb ik via developersmenu moeten inschakelen, is nog in beta. Nadeel hiervan vind ik dat het daadwerkelijke verbinding maken en het horen van een kiestoon hierbij zo 20 seconden duurt...niet erg als dit de enige oplossing is, niet ideaal.
ocmer schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 08:59:
[...]

Nee dat kan niet. Je kunt wel een analoog signaal over een netwerkkabel sturen, dus de kabel gebruiken, maar dan moet er geen switch tussen.
Dat vreesde ik dus al, maar daarmee ben ik wel een flinke stap verder vwb keuzes.

[ Voor 65% gewijzigd door Vuilnisauto op 23-10-2019 15:44 . Reden: Reacties van iedereen even gekwoot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuilnisauto
Iedereen hartelijk dank voor het meedenken. Ben ik erg mee geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-07 18:35

Croga

The Unreasonable Man

Vuilnisauto schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:32:
Helaas zit ik nu een jaar vast aan T-Mobile, dus dat zal niet gaan.
Mwah..... daar valt volgens mij nog wel wat op af te dingen.... Als je binnenshuis geen bereik hebt lijkt mij T-mobile aardig in gebreke. Ontbinden is dan altijd een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27
Vuilnisauto schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:32:
[...]

Nope... wel een leiding met een coaxkabel. Die vervangen voor een telefoondraad speelt wel door m'n gedachten, aangezien ik op glas zit en dus geen coax gebruik...
t is wat lomp, maar je kan die coax ook gebruiken. Tenslotte is dat ook 2 draads (mantel en kern). Wel compleet verschillend, maar analoog is dermate weinig eisend dat ik niet verwacht dat dit problemen zou geven.

Wel eventuele doosjes eraf slopen.

Een dect setje is natuurlijk veel flexibeler, maar t kan wel :)

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 23-10-2019 18:02 ]

Pagina: 1