Ik zoek een?
Ik zoek een recente GPU die hardware decoding aankan van 4K-films met een H.265 codec (ook wel bekend als HEVC). De GPU zou ingebouwd worden in een bestaande home serve (zie onder). Ik lees dat RX 570 of Nvidia 1050 dit zou moeten kunnen, maar ik geraak er alleen niet uit
Het huidige systeem is te zwak om vlot content met H.265 codec af te spelen. Hardware transcoding zou een oplossing kunnen zijn via een nieuwe GPU.
Bijkomend voordeel: de server zou dan ook dienst doen als host-pc om steam te streamen via LAN.
Wat is je budget?
100-150 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD of Nvidia, maakt niet uit. Voorkeur gaat naar laagste in verbruik (PSU 300W)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mobo: MSI H81M Eco Micro ATX LGA1150
CPU: Intel Pentium G3450 3.4 GHz Dual-Core Processor
RAM: Crucial D3 8GB 1600-8 BX Tactical
PSU: 300W be quiet pure L8
SSD en HDD van resp 250 GB en 4 TB
Ik zoek een recente GPU die hardware decoding aankan van 4K-films met een H.265 codec (ook wel bekend als HEVC). De GPU zou ingebouwd worden in een bestaande home serve (zie onder). Ik lees dat RX 570 of Nvidia 1050 dit zou moeten kunnen, maar ik geraak er alleen niet uit
Het huidige systeem is te zwak om vlot content met H.265 codec af te spelen. Hardware transcoding zou een oplossing kunnen zijn via een nieuwe GPU.
Bijkomend voordeel: de server zou dan ook dienst doen als host-pc om steam te streamen via LAN.
Wat is je budget?
100-150 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD of Nvidia, maakt niet uit. Voorkeur gaat naar laagste in verbruik (PSU 300W)
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mobo: MSI H81M Eco Micro ATX LGA1150
CPU: Intel Pentium G3450 3.4 GHz Dual-Core Processor
RAM: Crucial D3 8GB 1600-8 BX Tactical
PSU: 300W be quiet pure L8
SSD en HDD van resp 250 GB en 4 TB